Stekt potatis skrev 2013-03-01 20:22:09 följande:
Det är ganska enkelt att generalisera när man ser och hör på de människor som säger "negerboll": Förvånansvärt ofta kommer de från landsbygden, och lika förvånansvärt ofta stoltserar de med att de minsann tycker att det "bara är ett ord". Det betyder att man inte är det minsta påläst vad gäller ordets historia, vad begreppet stigmatisering innebär och visar på ett minst sagt ointresse i att reflektera kring de lite större grejerna som rör sig utanför det man säger på stadens (byns) konditori. Därav uttrycket obildad bonnläpp. Jag är högutbildad och stadsbo, men tycker ändå att det är skönt att få säga att någon som uttrycker sig som en idiot till vardags är en obildad bonnläpp.
Skillnaden mellan dem och mig är att jag säger bonnläpp här, men skulle aldrig göra det IRL; negerbollsmänniskorna däremot är så okunniga att de inte ens skäms för att visa sin dumhet offentligt i det riktiga livet. Men, "livet vänder" verkar ju ha stängt ner sig från FL så kanske hon faktiskt insåg sina egna tokerier, jag har inte läst hela tråden.
Jag borde verkligen inte ta åt mig av vad du säger för jag säger chokladboll.
Men jag bor på landet och har som högst gymnasieutbildning för jag behöver ingen högre utbildning för att få jobba med det jag gör och jag älskar mitt yrke.
Men tycker du att du har större rätt att klanka ner på oss "lantisar" bara för att du bor i stan och är högre utbildad än mig?
För att du känner dig smartare?
Du kanske är mer påläst i andra ämnen än vad jag är, men jag kanske kan mer än dig på andra områden?