• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • livetvänder

.Kanske skall vi döpa om finskapinnar(kaka) med??

• CMM

Om en svart person beställer en negerboll, vad händer då? Går världen under?

Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • bradfield
    felix le chat skrev 2013-02-28 15:17:06 följande:

Eftersom detta bakverk har ett namn på svenska som i dag inte är acceptabelt så väljer jag
    att på cafe eller kondis köpa en mazarin istället.

Att jag skulle ändra namn på bakverket för att vara politiskt korrekt finns inte i min värld.

Mazariner är ochså jätte gott !  
    haha! Chokladbiskvier är också gott :) Fan vad sugen jag blev på det nu!
  • CMM
    livetvänder skrev 2013-02-28 15:17:41 följande:
    Ja, och vitlök va?

Vilket givetvis fortfarande är riktigt usla argument, då varken orden finska pinnar eller vitlök bär en värdeladdning på samma sätt som ordet neger. 
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • bradfield
    ja det är bäst vi gör det. finsk är ju ett så kränkande ord....
  • felix le chat
    CMM skrev 2013-02-28 15:17:55 följande:
    Om en svart person beställer en negerboll, vad händer då? Går världen under?

Nej, han/hon FÅR göra det.   Precis som i hiphop världen en mörkhyad får kalla en annan mörkhyad
    för the N-world  
  • Mariohn
    Jag satt bara och väntade på det...Eftersom det är en given kommentar från någon som är så lågutbildad att vederbörande tror att ordet "neger" och ordet "finne" har liknande bakgrund och historia. Istället för att hänga på FL kan man läsa en bok. 
  • listo
    omg...
  • felix le chat
    bradfield skrev 2013-02-28 15:18:30 följande:
    haha! Chokladbiskvier är också gott :) Fan vad sugen jag blev på det nu!

Njae vaf..... nej biskvierna är inget för mej.  I bland, om man har RIKTIGT TUR så har dom
    Budapest-stubbar. Det är riktigt smaskigt.   Jag är så glad att landets Ungerska befolkning inte
    tillhör dom lättstötta eller lättkränkta och att detta delikata bakverk kan få fortsätta ha sitt
    ursprunligta och traditionella namn.     
Svar på tråden Negerboll..