• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • JagÄrHärNu
    livetvänder skrev 2013-02-28 17:59:15 följande:
    Ärligt,ni tror väl ändå inte att dom svarta bryr sig vad vi kallar dom bollarna.Har ni hört talas om någon svart som sett det som kränkande?Jag är så jävla trött på att vi alltid skall rätta oss efter dom som kommer hit.(

Kränkt blir jag inte, sårad blir jag inte, däremot blir jag irriterad av att just ordet "neger" ska accepteras, men inte ord som Mongo, Horungar (om utomäktenskapliga barn vilket det finns många av i Sverige *ehm*), fitta osv

Varför får inte jag kalla dig eller någon god bakelse för Fitta eller hora? Varför får inte jag kalla ditt Ds barn för Mongo? De orden ska inte accepteras va? Men "neger" ska tamejfan bara vi få säga!

*Suck* indeed.

• JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:08:03 följande:
    Jag säger bara att det inte var ett skällsord i Sverige på 70 och i början på 80-talet, varken svarta el vita reflekterade ens.

Men idag har det gjorts till något fult och det är därför du tar illa upp.

"Neger" var visst ett skällsord både på 70-talet och 80-talet. Rumsrenare, ja, men fortfarande användes det som ett skällsord.

Du får mig verkligen att skratta då jag har syskon som levde då och fick höra en hel del N ord efter sig och det var aldrig menat positivt.

Fanns inget PK.folk då, så det var ingen som "fick" oss att tycka det var ett hemskt ord.

• Nordkristall82

Jaja, meningslös diskussion och jag lämnar tråden nu.

Tycker man får kalla bakverket för det man vill och om någon blir kränkt av ordet negerboll så bör personen jobba med sin självkänsla.

That´s it!

• Terese 047

Jag säger negerboll. Det gör min kompis med och hon är inte vit. Att stackarn inte har förstånd till att inte såra sig själv. :)

• JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:12:41 följande:

Tycker man får kalla bakverket för det man vill och om någon blir kränkt av ordet negerboll så bör personen jobba med sin självkänsla.

That´s it!

Det har inget med ditt påhittade antagande att göra.

Det är inget fel på min och andra svartas självkänsla, tvärtom så har vi självrespekt och vill inte bli kallade för nedsättande ord, precis som du säkert inte vill bli kallad för Hora, fitta, mongo osv.

Ha det bra, och hoppas du lärt dig ett och annat. Toodles!

• JagÄrHärNu
    Terese 047 skrev 2013-02-28 18:12:46 följande:
    Jag säger negerboll. Det gör min kompis med och hon är inte vit. Att stackarn inte har förstånd till att inte såra sig själv. :)
    Jag har en tjejkompis som inte har något problem med att bli kallad för Hora, så då får jag kalla alla kvinnor för horor, så det så! :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:12:41 följande:

That´s it!
    Det kan sägas om allt, att man får skaffa bättre självkänsla. Men du accepterar förstås att bli kallad hora, för din självkänsla är det inget fel på.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • RockingSkåne

Tycker scenen i Sunes Sommar är sjukt roligt när Sunes pappa står i kiosken och det kommer in ett helt lag Amerikanska Basketspelare..... Eeeeeh nennenenenenegggg... Vad sa han egentligen?

• JagÄrHärNu
    enLitenEmma skrev 2013-02-28 18:05:15 följande:
    Men hej, 1994 ringde och ville ha tillbaka sina diskussionsämnen!
    Ah, the good old times.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Terese 047 skrev 2013-02-28 18:12:46 följande:
    Där missade du visst diskussionen med ungefär en mil.

Det handlar inte om att man kräver att hon ska såra sig själv utan om att andra blir sårade. Vi pratar om individer här nu, inte en homogen grupp som reagerar på samma sätt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Negerboll..