• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • JagÄrHärNu
    RockingSkåne skrev 2013-02-28 18:20:05 följande:
    Tycker scenen i Sunes Sommar är sjukt roligt när Sunes pappa står i kiosken och det kommer in ett helt lag Amerikanska Basketspelare..... Eeeeeh nennenenenenegggg... Vad sa han egentligen?
    Wienerbread?
  • Apopan

Hoppas lärarna på skolan fick din dotter att förstå varför också, då kanske hon kan lära dig (ts) ett och annat.

• Emelie 1987

Chokladboll...

Visst har det fungerat att säga negerboll i alla tider, men gissa vad. Det är inte heller i alla tider som begreppet vardagsrasism har fått någon uppmärksamhet. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    liopa81 skrev 2013-02-28 18:22:26 följande:
    Och i Kina är det oacceptabelt att säga
    gul lök. Hihihi
    Där kom det mycket intelligenta argumentet ja.

Snart kommer "men det heter ju finska pinnar!" och "men man får väl snart inte säga vitlök!" eller varför inte den fina klassikern "men lappskojs får man förstås säga!".

Ser du inte skillnaden mellan detta? Finns det inte något kvar långt därinne från mellanstadiet där man gick igenom adjektiv?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • JagÄrHärNu

Jag har Amerikanska (svarta) vänner och försökte förklara vad det heter på Engelska...

Jag: They call it umm..."Negroballs" 

Jag + alla: Hahahahaaaaa *skrattgråter* 

• Fridiz86

säger negerboll och kommer göra. har det hetat hela tiden så varför ändra?

• JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:27:22 följande:
    säger negerboll och kommer göra. har det hetat hela tiden så varför ändra?

Jag kommer fortsätta säga horungar om dina och andras utomäktenskapliga barn. 

• Fridiz86
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 18:28:51 följande:

Jag kommer fortsätta säga horungar om dina och andras utomäktenskapliga barn. 

och hur vet du om jag är gift eller inte? om du kallar mina barn horungar så bevisar du bara hur omogen du är
  • Nordkristall82
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-28 18:19:25 följande:
    Det kan sägas om allt, att man får skaffa bättre självkänsla. Men du accepterar förstås att bli kallad hora, för din självkänsla är det inget fel på.
    Ok, ett sista inlägg i tråden.

Nej, bryr mig inte ett jota om någon kallar mig hora. Varken anonymt på ett forum eller IRL.

Jag arbetar med något helt annat och vet mycket väl vem jag är och hur jag är. Rasistiska glåpord i form av svennehora har jag också fått slängt efter mig ett antal gånger.

Min analys av det är jag är svensk men inte hora, jag vidhåller att personer som blir kränkta av ditten och datten har problem med sin identitet och självkänsla.

Rasisterna och idioterna som bara vill nedvärdera andra lär man aldrig bli av med, så bättre att skaffa ett försvar i form av självkännedom.
Svar på tråden Negerboll..