Inlägg från: Fridiz86 |Visa alla inlägg
  • Fridiz86

Negerboll..

säger negerboll och kommer göra. har det hetat hela tiden så varför ändra?

• Fridiz86
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 18:28:51 följande:

Jag kommer fortsätta säga horungar om dina och andras utomäktenskapliga barn. 

och hur vet du om jag är gift eller inte? om du kallar mina barn horungar så bevisar du bara hur omogen du är
  • Fridiz86
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 18:34:46 följande:

Vi har alltid sagt Horungar om utomäktenskapliga barn.

jasså?? du jämför att kalla ett barn nått sånt med en kaka? seriöst skaffa dig ett liv
  • Fridiz86
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-28 18:37:41 följande:
    Nu handlar det inte riktigt att man blir kränkt av "av ditten och datten". Men bra, då är du i varje fall konsekvent.
    Om vi nu låtsas att du inte är gift eller tar någon som inte är gift men har barn (mina föräldrar exempelvis).

Man har "alltid" kallat dessa barn för något, är det inte horunge (ett barn som blivit till av hor) så är det oäkting eller bastard.

Varför skulle man inte kalla dina barn för bastarder eller oäktingar egentligen? Eller horungar för den delen? För så har det ju "alltid hetat".

men det är ändå en stor skillnad att kalla ett barn horunge än att kalla en kaka negerboll. hade varit värre om kakan hetat niggerboll. för där är det egentliga kränkningsordet
  • Fridiz86
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 18:43:22 följande:

En kaka som du kallar för "negerboll". Eller tror du ordet "neger" försvinner bara för du sätter boll efteråt?

Hälsa dina horungar från mig. Flört

läs skillnaden mellan neger och nigger. om du nu är mörkhyad så borde du av nån veta det.
    men inte lätt att ha dåligt självförtroende
  • Fridiz86
    Queenie70 skrev 2013-02-28 18:43:13 följande:

Varför anser du att det är skillnad? Det har ju i alla tider kallats horungar om barn födda utom äktenskapet? De senaste 50 åren har bara uttrycket blivit politiskt inkorrekt. Tramsigt. Horungar är vad det är. Om du eller dina barn blir kränkea av det så handlar det bara om dålig självkänsla.
    nej jag blir absolut inte kränkt för nån kallar mina barn för horungar. skrattar mest åt det
  • Fridiz86
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-28 18:46:13 följande:
    Men nu var ju ditt argument att "det alltid hetat så". Vilket förstås är ett nonsensargument, det finns massor av saker vi inte håller fast i. Bland annat horunge.

"Nigger" har mig veterligen aldrig varit aktuellt i Sverige, "neger" har varit motsvarigheten till både det ordet och "negro". Som för övrigt inte heller kan sägas vara ett neutralt ord vilket en del vill hävda.
    jo nigger har visst varit aktuellt i sverige hör nog det mer än neger. ja det är mycket som ändrats. och nej jag skrev att jag kommer säger negerboll
  • Fridiz86
    Queenie70 skrev 2013-02-28 18:48:32 följande:

Och bara för att du saknar normala männskliga reaktioner så tror du att alla andra också gör det? Även om du gillar att bli pissad på kanske inte innebär att du kan pissa på andra?
    varför ska jag reagera på om nån kallar mina barn horungar?
    nej jag vet vad mina barn är och bryr mig inte vad andra säger. jag är i allafall inte osäker
  • Fridiz86
    Queenie70 skrev 2013-02-28 18:54:56 följande:

Ok dina barn är alltså födda inom äktenskapet? Men skulle du kalla dina ogifta vänners barn för horungar? Eller skulle det kännas liiiite fel såhär 2013? Trots att det hetat så i alla tider? En rörelsehindrad skulle du hänvisa till som "krympling" för så har det ju faktiskt hetat i "alla tider". Eller är det just negerordet du har en stark förkärlek till?
    nej jag är inte gift, men tar inte åt mig ändå. är mer vuxen än så.
    och nej jag kallar inte nån för nått. jag säger inte nigger för det är grundat från början att vara ett själsord.
    dock neger är från början negress en beskrivning. se skillnaden. läs på.
    men dock säger jag inte ens det.
    förutom till en kaka som jag är uppvuxen och heter än idag till och med på fik
  • Fridiz86
    Queenie70 skrev 2013-02-28 19:08:10 följande:

Fast vad då ta åt sig? Dina barn ÄR helt enkelt horungar om de är födda utom äktenskapet. Jag lägger ingen värdering i det bara konstaterar. Dina utläggningar om ordet neger och negress är helt enkelt felaktiga och du om någon måste läsa på.
    slå upp ordet nigger och sen ordet neger så märker du skillnaden.
    det är en beskrivning. men som du oxå kan läsa längre ner att det inte används.
    men som sagt det finns tusen olika ord som kränka en person, ta bort ett så finns det flera till.
    jag kan förstå att en person ta åt sig när man säger neger, men när man säger negerboll och man vet att det är en kaka så borde man kolla sin självkänsla. jag har mörkhyade vänner som säger negerboll.
Svar på tråden Negerboll..