• Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Snart är det dags!
    Är 24år och väntar första barnet,  BF 26/3.
    Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
    Dela lite tankar, känslor och upplevelser :) 

• Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?
  • Pandamamma79

Hej. Jag har bf 8 april. Ca 4 veckor kvar eller 5 kanske .
    Har en 2 årig flicka som ska få en lillasyster.
    Det jag funderar mest på är ifall det blir planerat snitt denna gången också. Vår första låg i säte och hon kom 10 dagar innan.

• Psygodis

Hej! 
    Spännande med syskon :)
    Det är ju bara 3% utav alla barn som föds som ligger i sätesbjudning, men ändå hör man det ofta.
    Hur tänker du kring förlossningen denna gången? Är du orolig för att det ska bli snitt igen eller känns det tryggt? 

Jag väntar en liten tös, (om läkaren sett rätt) ;)
    Hon har fixerat sig och hittills har jag stadigt gått upp 1kg samt 1cm i SF mått i veckan.
    Har vart lite orolig över förlossningen efter att ha gått på föräldragrupp, där den ena mamman efter den andra jagade upp mig. Men ska försöka ta allt med ro. 

• mianalle

Hej på er
    Jag har BF 3 april. 34+6 idag enl föräldraliv. Detta är min fjärde och pojkvännens tredje. En sladdis. Jag har sen innan kille född -97, tjej -04 och kille -06 och pojkvännen har två tjejer födda -95 o -96.

Vi fick veta vid ultraljudet runt v 18 att det är en tjej (95% säkerhet sa sköterskan). Har dock inte köpt en massa rosa utan håller mig till lite mera unisex ändå. Man vet ju aldrig. Flört

Födde min tredje 37+3 så jag hoppas innerligt jag slipper gå tiden ut. Går hemma med graviditetspenning nu och har hur tråkigt som helst. Tiden går så fruktansvärt sakta. Garderoberna är rensade och lägenheten är storstädad. Frysen är full med div bröd, kakor och  matlådor. Har svårt att sysselsätta mig nu men dagarna tycks gå ändå trots att en dag känns som en vecka.

• Psygodis

Hej Mianalle, 
    Grattis till sladdis :)

Känner igen mycket utav städandet och bakandet, det är väl att 'boa-sig'. 
    Är också hemma - men inte med gravidpenning, är istället sjukskriven fram tills BF. 
    Kan finna det mycket långsamt att vara hemma, alla andra jobbar och är upptagna på dagarna :/

• Ninnsen

Hej! BF 30 mars. Har en son på 20 månader sedan innan. Han kom 1 vecka innan BF, och något säger mig att jag inte kommer gå över denna gången heller. Vet inte vad, bara en känsla. Kommer på mig själv med att hitta tecken på att det närmar sig:). Vi vet inte vad det blir, vill ha det som överraskning. Förra gången var jag övertygad om att gå långt över så jag kände inte fter alls. Poff, så var han här! Kul att läsa andras tankar, känslor och tecken.

• Pandamamma79

Jag är faktiskt inte det minsta orolig! Det är nog mer att jag är nyfiken. Denna bebisen rör sig otroligt mycket, känns som flera varv ibland . Dottern låg ju med huvudet på min högra sida i 2 mån, kände huvudet tydligt. Denna är överallt...hon känns mycket tydligare och ibland känns det som att hon trycker på livmodertappen. Ett otroligt tryck neråt ibland också. Förra gången kändes inget sådant... Vet inte bättre men det känns som att hon vill ut.
    Som sagt är inte ett dugg orolig över eventuell vaginal förlossning. Tar det som det kommer. Dock var snittet som en dans på rosor och hon får gärna komma den vägen också.
    Ska till bm på måndag och kolla hur hon ligger. Spännande.
    Dottern är hemma med mig. Vi har precis flyttat och inte fått ny förskoleplats till henne. Det är kämpigt ibland. Hon är livlig och jag är trött i kroppen...trött över lag, också förkyld just nu. Är ute och går ibland...JOBBIGT!!!

• Ninnsen
    Psygodis skrev 2013-02-27 10:04:51 följande:
    Välkommen hit Ninnsen :)

Tack:)
  • Ninnsen
    Pandamamma79 skrev 2013-02-27 10:22:24 följande:
    Jag är faktiskt inte det minsta orolig! Det är nog mer att jag är nyfiken. Denna bebisen rör sig otroligt mycket, känns som flera varv ibland . Dottern låg ju med huvudet på min högra sida i 2 mån, kände huvudet tydligt. Denna är överallt...hon känns mycket tydligare och ibland känns det som att hon trycker på livmodertappen. Ett otroligt tryck neråt ibland också. Förra gången kändes inget sådant... Vet inte bättre men det känns som att hon vill ut.
    Som sagt är inte ett dugg orolig över eventuell vaginal förlossning. Tar det som det kommer. Dock var snittet som en dans på rosor och hon får gärna komma den vägen också.
    Ska till bm på måndag och kolla hur hon ligger. Spännande.
    Dottern är hemma med mig. Vi har precis flyttat och inte fått ny förskoleplats till henne. Det är kämpigt ibland. Hon är livlig och jag är trött i kroppen...trött över lag, också förkyld just nu. Är ute och går ibland...JOBBIGT!!!
    Är också förkyld nu. Allt blev plötsligt dublet så jobbigt. Pustar för minsta lilla. Men ska inte klaga, tycker det är mysigt och vara gravid och ser framemot våren och tiden med "nya" familjen.
  • dinfina85

Hoppar in här jag med,
    Bf 29/3, 
    Tredje barnet.

Haft super lätt graviditet ,men tyvärr ligger bebis i säte från och till och planerat vändnings försök på måndag.

Börjar känna mig som en stor valross. Stor tung och svårrörlig. Glad    

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?