Inlägg från: dinfina85 |Visa alla inlägg
  • dinfina85

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Hoppar in här jag med,
    Bf 29/3, 
    Tredje barnet.

Haft super lätt graviditet ,men tyvärr ligger bebis i säte från och till och planerat vändnings försök på måndag.

Börjar känna mig som en stor valross. Stor tung och svårrörlig. Glad    

• dinfina85

Psygodis: Får nog betala för det nu i slutet.

Mina 2 tidigare graviditeter har jag i stort sett spenderat på sjukhus helt.

Var så dålig att dom fick bära mig till badkaret för att tvätta mig, så kanske denna känns lätt för att jag jämför med tidigare.

Men nu börjar jag känna mig stor och tung och ont överallt, men det är ju inte heller så lång tid kvar.

Någon som börjat fundera angående smärtlindring?

• dinfina85
    Tjorven180 skrev 2013-03-01 10:03:25 följande:
    Hoppar in här jag med =))

BF 26/3 med en lite sladdis. Blir mitt tredje barn. Har sedan innan en dotter på 10½ år och en son som blir 9 år 31/3

Har inte kollat vad det blir men jag själv och alla i omgivningen gissar på en tjej, bara pappan som ska vara tvärtemot jämt o gissar på en pojke =)) 

En liten sladdig här oxå.
    Har 2 flickor som är 9 och 10 . Fyller 9år  28/3.
    Och jag har beräknat BF 29/3.

Här tror alla att det blir flicka förutom pappan som säger att män gör män..
  • dinfina85
    Tjorven180 skrev 2013-03-01 13:19:40 följande:
    Dinfina: nu när du oxå får en liten sladdis anses du som förstföderska då?? Jag har fattat det som att om det gått 7 år gör man det, ändå blev min BM jätte förvånad när pyret var fixerat o låg sååå långt ner som den gör förra veckan när jag var på koll o då alltså hade gått exakt 35 veckor.
    Min son är livrädd för att behöva dela sin födelsedag så jag kan gärna gå två veckor för lite (som med sonen) eller två veckor över (som med dottern) så han får lite mer utrymme för sin födelsedag. Men det är ju omöjligt att påverka :))

Min svärmor nämnde något om att man räknas som förstföderska om det är 7 år eller mer, men min BM har inte nåmnt något om det... Så det kan nog kanske vara en myt...
     Glad

Min dotter bad mig knipa på hennes födelsedag så att vi iallfall hann äta tårta och öppna paket.

Så det får jag väll göra.      

• dinfina85

Var inne på vändnningsförsök igår....

Berättade för barnmorskan att jag nästan var säker på att den vänt sig kvällen innan, och visst hade den gjort den.

Låg på sniskan med huvudet ner mot min högra ljumske och rumpan tvärs över, fick ett 45 min långt ultraljud med fin fina bilder på både fötter och händer.

Sen var det bara att åka hem.

Efter middagen igår var dock huvudet uppe under revbenen igen. Så nu får jag snällt vänta till hur den väljer att ligga nästa måndag då vi åter ska till BM.

• dinfina85

Pandamamma79 skrev 2013-03-05 11:02:44 följande:

Oj, oj, en rörlig en. Jag var hos bm i går. Hon kände att huvudet var fixerat dock ruckbart. Jag tror mig känna att huvudet ibland är på annat håll. Hon sa att det nog kan stämma. Vi får se med spänning om hon väljer att ligga kvar tillslut. Storasyster låg på sned om man säger med huvudet på min högra sida länge, benen låg på min vänstar sida vid ljumsken. Vi valde planerat för akut ks ville vi inte riskera.
    Om hon skulle ligga"fel" när det närmar sig så väljer vi snitt utan vändningsförsök. Jag fick inte en så bra erfarenhet av det sen förra gången (så olika för alla).
    Konstigt när jag tänker på det. Jag föda vaginalt...!!! 

Är livrädd för vändningsförsök efter mitt förra med min yngsta dotter, så därför var det en jätte lättnad att bebis låg rätt igår så vi slapp.

Vi får hoppas att bebis väljer att ligga rätt på måndag hos barnmorskan nästa vecka.

Och att din lilla i magen bestämmer sig för att fixera sig, men jag har hört att det kan dröja för omföderskor.

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?