• Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Snart är det dags!
    Är 24år och väntar första barnet,  BF 26/3.
    Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
    Dela lite tankar, känslor och upplevelser :) 

• Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?
  • A0508

12 dagar kvar tills 3an anländer... känner inget mer än att det gör ont när jag ska kissa, precis innan kisset lixom rinner till.. nån mer som känner så?

När jag legat ner (oftast nattetid) o ska ställa mig upp o gå till toan så trycker det på som bara den och när jag satt mig på toan för att lixom ta i lite när ja ska kissa så känner jag hur något smäller till, det lixom knäpper "där nere".

Aldrig känt så med de andra barnen.... Nån mer som upplevt detta? 

• mammatillFelix

Inget här, jag har iof 14 dagar kvar så det kan ju dröja än. Har däremot ett väldigt tryck nedåt nu och hade en liten blödning igår så jag hoppas att det är något på G i kroppen iaf. Är måttligt trött på detta nu. Foglossningen har blivit sju resor värre det sista så nu är bebis väldigt välkommen ut Skrattande

Hur är det med er andra? Någon som fått bebbe än? 

• Tjorven180

Här är det fortfarande lugnt, känner ingenting mer än ofarliga sammandragningar. Passar på att ha en städdag idag medan orken finns för energin jag hade förra veckan försvann lika fort som den kom. 5 dagar kvar till BF nu men börjar ställa in mig på att gå över, märkligt för några veckor sedan var jag helt säker på att inte gå tiden ut.
    Tycker ändå dagarna går rätt fort så det gör inte så himla mycket.
    Vad gör ni för att fördriva tiden på dagarna??

• 35åringen

Hej, hej, här händer heller inget. Det är 6 dagar kvar till BF, men jag gick ju över med mitt tidigare barn så jag räknar kallt med att göra det igen. Längtar tills det sätter igång och hoppas att det inte dröjer allt för länge. Igår var jag hos BM och bebben är fortfarande rörlig. Bara att vänta!

• Psygodis

Uppdaterar, har 5 dagar kvar till BF.
    I förrgår lossnade lite utav slemproppen.
    (Som jag förövrigt trodde skulle vara en blodig historia, men det var helt trasparent).  
    Har haft onda förvärkar i tre dagar nu, det trycker neråt och nätterna är sömnlösa och svettiga.
    Bebisen lever rövare värre än nått där inne just nu.

Var hos bm igår, förhoppningsvis för sista gången. Bebis har nu fixerat sig.
    Bm själv trodde att det var dags nu vilken dag som helst. Eventuellt innan BF. 
    Vi får se, jag väntar :) 

• Tjorven180

Måste bara fråga er andra som börjar närma er BF. Efter min städning idag så fick jag mer sammandragningar än jag haft tidigare, dom gör fortfarande inte ont men känns på ett helt annat sätt. Dessutom har jag fått konstiga flytningar (förlåt för detaljerna) dom är liksom vattniga och beigaktiga. Kan det vara fostervatten som sipprar?? Har fått bytt skydd flera gånger o jag känner ju när det kommer ut, känns som jag kissar på mig lite nästan.
    Haha man trodde kanske man hade koll när det var tredje barnet men icke...
    Nån som känner igen detta??

• Pandamamma79

Tjorven 180: Tycker att jag haft sådana flytningar hela tiden. Luktar lite annorlunda än vanliga flytningar. Inte äckligt utan bara annorlunda. Vet dock inte vad det är för flytningar du har...

Idag har jag haft kraftiga sammandragningar också haft lite som mensvärk, inte väldigt smärtsamt bara känt av det.
    Har sedan 2 veckor haft ont i högra revbenen. Hon sparkar där mycket och det är klart att det blir ansträngt då.
    Sen har jag ett fruktansvärt tryck neråt. Det bränner till vid livmodertappen. Vad tror ni 18 dagar kvar...??

• Tjorven180

Ja jag vet inte det kanske bara är flytningar, med annorlunda karaktär mot innan :P
    Mina sammandragningar fortsätter o värken likaså men Inge värre.
    Tryck neråt har jag oxå haft ett tag nu, vi får hoppas att det snart drar igång ordentligt :))

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?