4v kvar till BF, följas åt sista biten?
Snart är det dags!
Är 24år och väntar första barnet, BF 26/3.
Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
Dela lite tankar, känslor och upplevelser :)
Snart är det dags!
Är 24år och väntar första barnet, BF 26/3.
Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
Dela lite tankar, känslor och upplevelser :)
Nu har magen på bara några dagar sjunkt markant, mycket vätska kring anklarna och i fingrarna.
Känner mig också helt 'slut' fast än inget ansträngande gjorts. Förmodligen för att jag sover så dåligt på nätterna.
Sover inte så djupt längre och med det har mina drömmar börjat avta.
Hur har ni andra haft det med drömmarna under graviditeten? :)
Här är det också en hel del vätska i kroppen nu. Händer och fötter/ben ser bedrövliga ut... Trött är jag också... Hoppas verkligen att den vill komma ut snart. Känner mig klar nu När var ni andra beräknade?
Beräknad till den 26/3 men som det känns nu kommer jag inte gå så länge. Jag är lite orolig över att bebis inte rör sig lika mycket som tidigare, kanske bara har mindre plats att röra sig på men det känns ändå oroligt :( den rör sig ju men det har gått från 100-30 kanske (om man ska skriva i skala) på bara nån dag, försöka få lite sömn nu så kanske de känns bättre i morgon för idag har jag inte gått att känna igen.
Psygodis: Jag e också fruktansvärt trött. Sover jättedåligt på nätterna o det gör ju inte saken bättre att man måste kissa en gång i timmen:S Men det e väl bara vänja sig.. snart får vi väl inte sova alls på nätterna;) Nu får bebis gärna ta o komma. Nu börjar en dag kännas som en vecka...
Lovelyheart: Just det man glömmer av lite att det inte blir så mycket sömn på ett tag efter bebis kommer. Det är vad jag kallar trötthet!
Var inne på vändnningsförsök igår....
Berättade för barnmorskan att jag nästan var säker på att den vänt sig kvällen innan, och visst hade den gjort den.
Låg på sniskan med huvudet ner mot min högra ljumske och rumpan tvärs över, fick ett 45 min långt ultraljud med fin fina bilder på både fötter och händer.
Sen var det bara att åka hem.
Efter middagen igår var dock huvudet uppe under revbenen igen. Så nu får jag snällt vänta till hur den väljer att ligga nästa måndag då vi åter ska till BM.
Pandamamma79 skrev 2013-03-05 11:02:44 följande:
Är livrädd för vändningsförsök efter mitt förra med min yngsta dotter, så därför var det en jätte lättnad att bebis låg rätt igår så vi slapp.
Vi får hoppas att bebis väljer att ligga rätt på måndag hos barnmorskan nästa vecka.
Och att din lilla i magen bestämmer sig för att fixera sig, men jag har hört att det kan dröja för omföderskor.
Var hos Bm idag och tog prov för UVI. Stickan visade inget men hon skickade iväg provet också. Hon kunde känna att bebben har vänt sig och ligger ganska långt ner men den är inte fixerad än. Tydligen är det inte säkert att den fixerar sig alls, särskilt när man är omföderska. Däremot är det nog det jag har känt av när det trycker nedåt.
Ska in nästa vecka igen och kolla mitt blodtryck igen då det var lite högre än vad jag brukar ligga på. Hoppas det inte är någon havandeskapsförgiftning på G.....