• Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Snart är det dags!
    Är 24år och väntar första barnet,  BF 26/3.
    Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
    Dela lite tankar, känslor och upplevelser :) 

• Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?
  • karro86

Hejhej, hoppar in jag med.
    Har BF 20/3 med vår nummer tre och sitter nu mest bara hemma och väntar på att det ska dra igång ð???

• Tjorven180

Idag har jag trotsat kroppen o städat några timmar, Såå trött på att ligga på soffan!! Får väl se vad kroppen säger sen men just nu är jag mest glad över att städningen är avklarad för den här veckan. Egentligen var det inte ens nödvändigt men jag var bara tvungen att göra nånting. Som sonen sa i morse när han vaknade "det känns som tiden går jätte fort men dagarna sakta" han räknar ner till sin födelsedag den 31 men jag hoppas vi hinner med ett syskon innan dess :))

• karro86

hur går det för er?
    Det enda som händer här är foglossningar och molvärk på kvällarna...... Har iofs 8 dagar kvar men ändå!

• 35åringen

Hej igen,

Jag har 15 dagar kvar idag. De senaste dagarna har jag varit illamående och känt mig lite "konstig", men annars har jag inga känningar alls så det kan lika gärna vara en släng av någon av alla influensor som går nu. Jag gick över tiden med min dotter så jag är inte förvånad om det blir likadant igen. Jag har inga förvärkar och bebben var inte fixerad när vi var hos bm sist...

På ett sätt börjar jag lessna på att vara stor och otymplig, men samtidigt är jag relativt rörlig än. Lyckas fortfarande promenera med hunden och hjälpa dottern i stallet då och då, så jag ska inte klaga.

Till helgen ska vi fixa bebisrummet och allt övrigt är inköpt och klart.

• Pandamamma79

Inte en bra kombination att vara förkyld 2 veckor, bihåleinflammation, muskelinflammation, öroninflammation, ont i ena skuldran, vara höggravid och ha en 2,5 åring hemma på heltid! Helt slut!
    Skönt när bebis kommer ut så kroppen kan få vila från tyngden!
    Idag är jag lite ledsen på hela situationen då jag skulle vilja vara mer aktiv för dotterns skull
    Sambon har ju varit hemma lite också...skönt att han kan det ibland!

• Psygodis

Idag är det 14 dagar kvar och jag känner inte av nått ännu. 
    Börjar bli smått otålig. Är otroligt orkeslös om kvällarna och helt energisk tidigt på morgonen.
    Kroppen känns tung och otymplig, tur att det bara är en tidsfråga tills det går över ;) 

• Pandamamma79

Har börjat känna förvärkar. Alltså inte sånna som innan man ska föda. Utan kanske en gång om dagen får jag som mild värk där man brukar ha mensvärk.
    Det är nog förvärkar eller?
    Har aldrig fått känna detta innan... 

• mammatillFelix

Oj nu börjar det verkligen närma sig för en del av er Skrattande Själv har jag inte BF förrän 4/4 så det är hela 20 dagar kvar nu. Känns som en hel evighet....

Känner mig riktigt trött och sliten nu. Foglossningarna är värre än någonsin och jag är svullen som en vattenballong. Nu vill jag verkligen att det ska vara över. Har fortfarande lite förvärkar men inget annat verkar hända. Bebisen är väldigt välkommen nu Solig 

Hur mår ni? Håller en tumme för att ni snart får träffa era små Glad   

• Tjorven180

Här händer ingenting just nu :/ hade fruktansvärt med smärtsamma sammandragningar o förvärkar mellan fred kväll o till tisdag men sedan tisdag kl 5 har jag inte känt av nånting förutom att det trycker på neråt när bebis rör sig. Visserligen 12 dagar kvar o så länge jag slipper ha ont så är det helt lugnt för mig att tom gå över men när man har så ont så man inte kan ligga, sitta eller gå då vill man att det ska va över på en gång.
    Jag mår rätt bra nu både i kropp o humör o det känns bra, sover dåligt o vaknar tidigt men det är väl bara kroppen som ställer om sig inför vak nätterna :) Jag hoppas på att min nyvunna energi är ett tecken på att det snart är dags i alla fall för bebis är sååå efterlängtad nu.
    Hur har ni andra det??

• Pandamamma79

Var hos BM idag. Bebisen är längre ner än förra gången, näst intill helt fixerad
    Jag har en ny tid 25 och då sa hon. Men vi träffas kanske inte igen...what!
    Dock tycker jag att bebis gärna får vänta så jag inte behöver ställa in våffeldagen med mina vänner och deras barn ha, ha! Tänkte passa på att ha folk här innan bebis kommer.
    Fast varje steg känns det som att hon ska ploppa ut

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?