• Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Snart är det dags!
    Är 24år och väntar första barnet,  BF 26/3.
    Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
    Dela lite tankar, känslor och upplevelser :) 

• Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?
  • A0508

Hoppar gärna in här ;)

Väntar 3e barnet med BF 30mars. En liten flicka enligt ul. Har sedan tidigare en dotter på 7år o sonen 5år.

Så nästan en sladdis ;)

Dottern kom 5 dagar innan BF. 
    sonen kom prick 14 dagar efter BF men enligt ctg hade jag starka värkar (som jag inte ens kände av) och öppen 2cm. Vi var bara inne på konroll men fick bli kvar. efter hinnesvepning kände jag av värkarna o på en timme var han ute.

Så 3an nu vet man aldrig när den tänk komma. Och jag undrar ju om jag kommer känna nått denna ggn? 
    Lite nervöst...     

• mianalle

34 dagar kvar till BF 35+0 idag.

Fler än jag som sover dåligt. Antingen kissnödig eller så gör det ont i bäckenet eller så är jag täppt i näsan. Jag är vaken minst en gång i timman.
    Det är ju tur att jag går hemma på dagarna nu så jag kan vila när jag känner att det behövs men det börjar kännas överallt att jag inte sovit en hel natt på över 4 månader.

Så, nu har jag klagat klart för idag. Flört Idag ska jag till min mamma. Imorgon ska jag och min mamma åka och handla det sista inför bäbisens ankomst. En tjej-shoppingdag. Skrattande

Ha en bra dag alla.

• Psygodis

Välkomna hit dinfina85 och A0508 :) 

dinfina 85: är smått avundsjuk på din lätta graviditet ;) Hoppas att det går bra med vändningsförsöket!!

mianalle: Sömnen är helt ur balans här också, går väl å lägger mig runt 23 varje kväll.
    Då sover nämligen bebis i magen, då kan jag också få sova. Sen vaknar jag vid 2 för toabesök och sedan alltid vid 4 för att damen i magen har vaknat. Och kl 8 på morgonen är jag superpigg och kan inte sova längre.
    Men har försökt att promenera varje dag för att vara mer utmattad eftesom man bara går hemma. Så var ute och gick rask promenad i 2,5 timme i förrgår. Det fungerade bra faktiskt.  

• Pandamamma79

Wow!! Ute och gå så länge. Det var friskt jobbat
    Jag kan knappt gå runt huset
    Kämpade mig till affären 15 min härifrån i början av veckan. Hade en sovandes dotter i vagnen med mig. Jag var helt slut sen...fast vad gör man när man har en 2-åring hemma...bara till att leka vidare efter hon vaknat! Pust och stön

• dinfina85

Psygodis: Får nog betala för det nu i slutet.

Mina 2 tidigare graviditeter har jag i stort sett spenderat på sjukhus helt.

Var så dålig att dom fick bära mig till badkaret för att tvätta mig, så kanske denna känns lätt för att jag jämför med tidigare.

Men nu börjar jag känna mig stor och tung och ont överallt, men det är ju inte heller så lång tid kvar.

Någon som börjat fundera angående smärtlindring?

• Pandamamma79

Jag har tänkt epidural och lustgas. Frågat mina kompisar och de flesta gjorde så.
    Innan har jag tänk, det ska ju göra ont så då får man ta det...fast det är ju dumt när det finns smärtlindring
    (Har en dotter, men hon kom med planerat snitt)

• Psygodis

Kan säga att den första måndaden jag var hemma så gjorde jag verkligen INGENTING, och skulle jag någonstans så var det inte benen jag använde kan jag ju säga med rak arm. Men har fått någon extra energi nu det senaste, vet inte vart den kom ifrån.. ;)

Ang smärtlindringen så är jag inne på lustgas, massage, akupunktur och bad.. Men det är mina önskemål nu, läget kan ju se annorlunda ut när det väl är dags. Man kanske inte ens hinner med någonting utav det.

Någon mer som har samlat på sig en hel del vätska ? 
    Känner stundvis att fingrarna är korvtjocka och att ta av ringen finns inte på kartan. 
    Ska man ta av alla smycken inför förlossning?? 

• Psygodis

Jo, det här med viktuppgång..

Min BM sa till mig att man INTE SKA gå upp mer än +12kg.
    Tycker det är rätt lite.. Eller.. Har redan gått upp +19kg. Mår inte dåligt alls för det.
    Men hur kan man ens göra sånt utlåtande?  det är ju inviduellt hur mycket man går upp eller till och med ned undet gravidieten. Är det rekommendationer som dom måste framföra eller hur ligger det till egentligen ? 

• Therese 84

Hoppar in här också, BF 1 april. Så drygt 4 veckor kvar tills vår lilla tjej är beräknad. 
    Har haft en extremt jobbig graviditet och varit sjukskriven sen v.4..

Hur mår ni andra? Har ni börjat skriva förlossningsbrev? 

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?