• Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Snart är det dags!
    Är 24år och väntar första barnet,  BF 26/3.
    Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
    Dela lite tankar, känslor och upplevelser :) 

• Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?
  • mammatillFelix

Stort grattis till er som fått bebis! Blir jätteavis.... själv har jag 10 dagar kvar men hoppas fortfarande att den vill titta ut tidigare. Har haft lite förvärkar det sista. Ska till BM idag, hoppas hon kan känna efter om det händer något...

Grattis igen till era små!

• A0508

Åh vad mysigt för er som fått er bebis nu!! Grattis!

V39+2 idag och känner inte av nått alls... dottern föddes ju i denna vecka så jag hoppades lite på att även denna skulle komma i tid... sonen kom ju dock 42+0 (andra barnet) så denna kanske kommer någonstans mitt i mellan.... Men jag vill såklart den kommer nu!!!

Ska inte till BM förän torsdag, då har vi 2 dagar kavr till BF...  Känns som evighet till torsdag... 

• Pandamamma79

Tror att slemproppen kom nu på morgonen... Ringde och frågade...
    Har haft som mensvärk som kommer och går ganska ofta sen dess. Emellanåt känns det mest som att jag måste gå på toa.
    Värkarna gör alltså inte överväldigande ont utan lite mer än mensvärk.
    Någon som känner igen sig?

• mammatillFelix
    Pandamamma79 skrev 2013-03-26 14:26:31 följande:
    Jo, mycket riktigt. Nu är jag på BB och det är på g. Ska stanna kvar.

Härligt! Då har du snart din bebis i famnen. Skrattande 

Ååå vad jag längtar nu.... Tror min slempropp gått också men i mindre bitar under flera dagar. Hade lite drag i ljumskarna och ryggen igår men idag har det varit lugnt. Det är väl bara att vänta antar jag... SUCK! 
  • A0508

Jag vet inte om det är slemproppen, men har i flera dagar när jag torkat mig efter toabesök fått en gul klumpigare sak på pappret. Nästan som snor fast tjockare... Kan den lossna i bitar i flera dagar?

• mammatillFelix

A0508: Ja den kan lossna i omgångar. Precis så har jag haft denna gång. Förra graviditeten lossade den i två omgångar. Hoppas du är på G snart också

• A0508
    mammatillFelix skrev 2013-03-26 18:43:46 följande:
    A0508: Ja den kan lossna i omgångar. Precis så har jag haft denna gång. Förra graviditeten lossade den i två omgångar. Hoppas du är på G snart också

Åh då håller jag mina tummar å tår att det är den och att lillan snart väljer att ge sin mamma värkar o välja att komma ut =)
  • Pandamamma79

Då är hon här. Vår fina fina lilla tjej kom till världen 23.34 den 26mars.
    Var öppen 4 cm ett bra tag, sen togs det hål på hinnorna. Det gick snabbt sen...hann inte med bedövning alls. Bara lustgas...tyckte inte att det hjälpte när det väl gällde.

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?