• A0508

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Hoppar gärna in här ;)

Väntar 3e barnet med BF 30mars. En liten flicka enligt ul. Har sedan tidigare en dotter på 7år o sonen 5år.

Så nästan en sladdis ;)

Dottern kom 5 dagar innan BF. 
    sonen kom prick 14 dagar efter BF men enligt ctg hade jag starka värkar (som jag inte ens kände av) och öppen 2cm. Vi var bara inne på konroll men fick bli kvar. efter hinnesvepning kände jag av värkarna o på en timme var han ute.

Så 3an nu vet man aldrig när den tänk komma. Och jag undrar ju om jag kommer känna nått denna ggn? 
    Lite nervöst...     

• A0508

12 dagar kvar tills 3an anländer... känner inget mer än att det gör ont när jag ska kissa, precis innan kisset lixom rinner till.. nån mer som känner så?

När jag legat ner (oftast nattetid) o ska ställa mig upp o gå till toan så trycker det på som bara den och när jag satt mig på toan för att lixom ta i lite när ja ska kissa så känner jag hur något smäller till, det lixom knäpper "där nere".

Aldrig känt så med de andra barnen.... Nån mer som upplevt detta? 

• A0508

Åh vad mysigt för er som fått er bebis nu!! Grattis!

V39+2 idag och känner inte av nått alls... dottern föddes ju i denna vecka så jag hoppades lite på att även denna skulle komma i tid... sonen kom ju dock 42+0 (andra barnet) så denna kanske kommer någonstans mitt i mellan.... Men jag vill såklart den kommer nu!!!

Ska inte till BM förän torsdag, då har vi 2 dagar kavr till BF...  Känns som evighet till torsdag... 

• A0508

Jag vet inte om det är slemproppen, men har i flera dagar när jag torkat mig efter toabesök fått en gul klumpigare sak på pappret. Nästan som snor fast tjockare... Kan den lossna i bitar i flera dagar?

• A0508
    mammatillFelix skrev 2013-03-26 18:43:46 följande:
    A0508: Ja den kan lossna i omgångar. Precis så har jag haft denna gång. Förra graviditeten lossade den i två omgångar. Hoppas du är på G snart också

Åh då håller jag mina tummar å tår att det är den och att lillan snart väljer att ge sin mamma värkar o välja att komma ut =)
  • A0508

Grattis pandamamma79!!!

Jag har gett upp hoppet här efter att ha hittat en artikel med denna info:

Det som dock framkommit vid en studie på kvinnor som gått över tiden till 42+0 eller mer är att de vid nästa graviditet har en 2–3 gånger ökad risk att gå över tiden också med nästa barn jämfört med andra gravida.

nr 2 kom i exakt v42+0 så jag har alltså en 2-3 gånger ökad risk att gå över nu med med 3an.. *pust*   

• A0508

Den 28 kom vår Tuva-Li. 3470g 47cm. Värkar kom vid 8:30 men inte så starka, ringde in Till förlossningen o de bad oss komma in på kontroll. Var där 9:25 och 10:08 var hon ute. Ingen bedövning bara Ren kvinnokraft ;)

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?