4v kvar till BF, följas åt sista biten?
Snart är det dags!
Är 24år och väntar första barnet, BF 26/3.
Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
Dela lite tankar, känslor och upplevelser :)
Snart är det dags!
Är 24år och väntar första barnet, BF 26/3.
Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
Dela lite tankar, känslor och upplevelser :)
Ja jag har inte det bekymret så för den delen spelar det inte så stor roll, vill mest bara få mysa med den som väntar där inne :) så du vet att du ska få en tjej :) jag har inte kollat men jag tror att det blir en tjej här oxå. Har en av var sen innan o den här graviditeten har varit liknande tjejens :)
Aha! Ja vi är så nyfikna så vi måste kolla
Gjorde vi förra gången också. På extra UL och allt vecka 26 båda gångerna.
Förra gången låg bebis lite på tvären, alltså ingen del på väg neråt alls. Måste säga att jag verkligen känner av fixeringen. Ibland när jag reser på mig känns det som att hela magen ska trilla av. Och så just detta med stickningar vid livmodertappen är så obehagligt. Som att hon ligger och biter mig .
Så denna gången är pest jämfört med förra önskegraviditeten.
Jag hade nog oxå kollat om de varit upp till mig men pappan ville absolut inte så då får de bli överraskning istället :)
Förstår precis vad du menar både med att det känns som magen ska trilla av och att hon biter. Jag har oxå mycket hugg på tappen, har försökt "undersöka" mig själv för att se om jag kunde känna tappen men jag kommer inte in tillräckligt långt, bra det kanske :)
Tror värken ökat lite till nu men ska försöka lägga mig o sova o samla på mig ork.
Uppdatering!!
Har fortfarande dessa "flytningar" som nu ändrat färg till det grönaktigare hållet. Klickar värkarna med ca 10 min mellanrum. Ringde förlossningen för att höra hur länge jag ska vänta då det tar nästan 90 min till förlossningen. Dom tyckte jag skulle åka in då även dom misstänkte att det är vatten jag sipprar. Så nu väntar jag på att sambon ska komma hem från jobbet så åker vi in o kollar om det är dags :)
Fick plötsligt lite panik över vad jag ska packa med åt mig själv, vet ju inte alls hur länge man blir kvar. Misstänker att det får bli en vända på affären först o köpa på sig ett lager tidningar, dricka o frukt så man har nåt att fördriva tiden med.
Hur går det för er andra??
Tjorven180:
Wow, spännande!!! Minst sagt! Hoppas att allt gått bra idag!
Oj, spännande! Hoppas det gått bra.
Längtar något oerhört nu. Har mkt tryck nedåt nu och en hel del förvärkar. Hoppas det är på G snart
Inte kommit in än är på väg nu har ca 15 min kvar innan vi e framme. Men värkarna är kraftigare nu iaf så förhoppningsvis dröjer de inte alltför länge.
Härligt tjorven180! Hoppas snart ni får träffa er bebis då
Blir jätteavis......
Nää ingen bebis idag :( vi valde att åka hem igen värkarna stannade vid 10 min mellanrum men bara öppen 2,5-3 cm. Nu en natts sömn o samla nya krafter. Dom gjorde en svepning iaf så jag blöder lite nu kanske det hjälper till lite grann.
Men då är det ju på G iaf
Hoppas ni inte behöver vänta allt för länge nu..