Inlägg från: mammatillFelix |Visa alla inlägg
  • mammatillFelix

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Hoppar gärna in jag med. Har BF 4/4 och har haft en tuff graviditet den här gången. Foglossning och sjukskriven sedan början av Januari. Börjar bli riktigt tungt och jobbigt nu. Precis som flera av er andra är sömnen helt ur fas just nu och jag har börjat samla vatten.

Har ett kraftigt tryck nedåt nu och det känns nästan som om den skulle ramla ut när jag står och går, känns som konstant mensvärk ungefär. Ska kolla med BM på tisdag om det är normalt, kan inte komma ihåg att jag kände så här med sonen. Tänker att det kan vara foglossningen som gör att det känns värre... Hoppas att den vill titta ut iaf lite tidigare men eftersom jag gick nästan en vecka över med sonen har jag inga större förhoppningar. Sonen är 3,5 år nu och ser fram emot att bli storebror.

• mammatillFelix

Pandamamma79: ja det får vi göra. Kul och se om de säger samma :)

Tjorven180: hoppas också att det blir lite tidigare.. Riktigt jobbigt nu. Känns ju bra att det finns några där andra barnet kommit tidigare iaf. Blir lite hoppfull

• mammatillFelix
    Pandamamma79 skrev 2013-03-04 11:43:23 följande:
    MammatillFelix: bebis ligger med huvudet fixerat. Därför känner jag denna stickande känsla på livmodertappen. Därför känner jag inte igen känslan. Dottern var ju aldrig i närheten av den förra gången eftersom hon låg på sidan med benen och inte neråt i säte. Om du förstår vad jag menar.

Skönt att veta. Då kanske du inte har så långt kvar nu Skrattande

Hoppas det är samma för mig nu då, gissar på det eller ev UVI....  
  • mammatillFelix

Här är det också en hel del vätska i kroppen nu. Händer och fötter/ben ser bedrövliga ut... Trött är jag också... Hoppas verkligen att den vill komma ut snart. Känner mig klar nu Tungan ute När var ni andra beräknade?

• mammatillFelix
    Psygodis skrev 2013-03-04 17:22:42 följande:
    Nu har magen på bara några dagar sjunkt markant, mycket vätska kring anklarna och i fingrarna.
    Känner mig också helt 'slut' fast än inget ansträngande gjorts. Förmodligen för att jag sover så dåligt på nätterna.
    Sover inte så djupt längre och med det har mina drömmar börjat avta.
    Hur har ni andra haft det med drömmarna under graviditeten? :)  

Hade en period när jag drömde väldigt konstiga drömmar varje natt. Lite läskigt tycker jag.. Men de har lugnat sig här också faktiskt
  • mammatillFelix

Var hos Bm idag och tog prov för UVI. Stickan visade inget men hon skickade iväg provet också. Hon kunde känna att bebben har vänt sig och ligger ganska långt ner men den är inte fixerad än. Tydligen är det inte säkert att den fixerar sig alls, särskilt när man är omföderska. Däremot är det nog det jag har känt av när det trycker nedåt.

Ska in nästa vecka igen och kolla mitt blodtryck igen då det var lite högre än vad jag brukar ligga på. Hoppas det inte är någon havandeskapsförgiftning på G..... 

• mammatillFelix

Oj nu börjar det verkligen närma sig för en del av er Skrattande Själv har jag inte BF förrän 4/4 så det är hela 20 dagar kvar nu. Känns som en hel evighet....

Känner mig riktigt trött och sliten nu. Foglossningarna är värre än någonsin och jag är svullen som en vattenballong. Nu vill jag verkligen att det ska vara över. Har fortfarande lite förvärkar men inget annat verkar hända. Bebisen är väldigt välkommen nu Solig 

Hur mår ni? Håller en tumme för att ni snart får träffa era små Glad   

• mammatillFelix

Inget här, jag har iof 14 dagar kvar så det kan ju dröja än. Har däremot ett väldigt tryck nedåt nu och hade en liten blödning igår så jag hoppas att det är något på G i kroppen iaf. Är måttligt trött på detta nu. Foglossningen har blivit sju resor värre det sista så nu är bebis väldigt välkommen ut Skrattande

Hur är det med er andra? Någon som fått bebbe än? 

• mammatillFelix

Oj, spännande! Hoppas det gått bra.

Längtar något oerhört nu. Har mkt tryck nedåt nu och en hel del förvärkar. Hoppas det är på G snart

• mammatillFelix

Stort grattis till er som fått bebis! Blir jätteavis.... själv har jag 10 dagar kvar men hoppas fortfarande att den vill titta ut tidigare. Har haft lite förvärkar det sista. Ska till BM idag, hoppas hon kan känna efter om det händer något...

Grattis igen till era små!

• mammatillFelix
    Pandamamma79 skrev 2013-03-26 14:26:31 följande:
    Jo, mycket riktigt. Nu är jag på BB och det är på g. Ska stanna kvar.

Härligt! Då har du snart din bebis i famnen. Skrattande 

Ååå vad jag längtar nu.... Tror min slempropp gått också men i mindre bitar under flera dagar. Hade lite drag i ljumskarna och ryggen igår men idag har det varit lugnt. Det är väl bara att vänta antar jag... SUCK! 
  • mammatillFelix

A0508: Ja den kan lossna i omgångar. Precis så har jag haft denna gång. Förra graviditeten lossade den i två omgångar. Hoppas du är på G snart också

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?