• Psygodis

4v kvar till BF, följas åt sista biten?

Snart är det dags!
    Är 24år och väntar första barnet,  BF 26/3.
    Kanske är fler som vill sammanstråla och följas åt ?
    Dela lite tankar, känslor och upplevelser :) 

• Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?
  • Tjorven180

Ja efter att ha fått sova någorlunda inatt klockar jag igen men de e fortfarande 10 min mellan :( enda skillnaden är att det är mer drag i värkarna. Jag får passa på att vila idag nu så jag är redo när det väl drar igång ordentligt ;)

Hur går det för er andra??

• Tjorven180

Jag upplever värkarna som kraftiga menssmärtor. Det värker i ryggen o magen men sen får jag även ett stort tryck neråt när jag får en värk.

• Psygodis

Uppdaterar

Inatt så började vattenavgången. Det sipprar och har gjort det hela morgonen.
    Helt klart vatten som kommer, luktar lite instängt på sin höjd. Trodde faktiskt att jag hade kissat ned mig inatt.
    Men när det kom mer vatten sipprande när jag var uppe och gick nu på morgonen så förstod jag.'

Har inga värkar i samband, så har inte ens engegerat mig i att ringa förlossningen.
    Tänkte ta på mig en tjockare binda och gå ut i det vackra vårvädret och äta glass i hopp om att det ska starta snart ;) 

Har haft förvärkar sedan tisdags. Men inte just nu. 

• Tjorven180

Det dom sa till mig igår var att om det är vatten så måste man åka in o kolla för dom måste kolla så bebisen har tillräckligt med vatten kvar plus att det är infektionsrisk med långvarig vattenavgång. Långvarig räknades om de var mer än 12 timmar så du kanske ska ringa in ändå??
    Men då är det iaf inte långt bort att det bör bebis snart :))
    Mina värkar kommer lite tätare nu plus att jag tror att lite av slemproppen precis släppte så undersökningarna igår kanske gjorde lite nytta :)
    Svärfar fyller 65 i morgon o vi har haft svårt att komma på en unik present men ett barnbarn kanske inte är så dumt :P är meningen vi ska ut o äta grekiskt ikväll så får se om vi "hinner" med det :)

• Psygodis

Kanske ska ringa upp till förlossningen idag ändå.
    Det är väl mest det att jag vet att man får åka hem igen eftersom det inte är några värkar i samband.
    Men visste inte att det kunde vara mindre bra att det är en långdragen vattenavgång. Tänkte att det fylls ju på hela tiden ändå ;)
    Nä, ska ta mig i kragen och ringa.

Det hade väl vart en underbar födelsedagspresent ;)
    Hoppas ni hinner med en god middag ikväll, det tror jag att ni ska hinna med. 
    Ha en trevlig helg och lycka till nu :) 

• Tjorven180

Ja det är nog bra att ringa iaf för infektionsrisken om inte annat. Dom kanske vill sätta igång dig om du går för länge oxå!?

Ja tack detsamma hoppas på att nån av oss får bebis under helgen :))

• Pandamamma79

Idag har jag ännu lite mörkare flytningar. Antar att det är vanligare mot slutet... Jag undrar ju hur den där slemproppen ser ut...
    Önskar att jag hade facit för dessa veckorna framför!
    Det var ju så bra med planerat snitt Slapp känna efter.

Svar på tråden 4v kvar till BF, följas åt sista biten?