• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:07:53 följande:
    Kan även tillägga att detta gällde ett knivdåd och inget patetiskt han vill inte ta ansvar drama!
    Men vad vet jag min åklagare var väl outbildad?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:06:55 följande:
    Vadå med armarna i kors vad vet du om det? Jag skulle SJÄLV göra en anmälan för några år sedan där jag spelat in och fick till svar att personen i fråga lika gärna kunde anmäla mig om jag inte hade samtycke till inspelningen!!
    Du har inte kompetensen att avgöra om den situationen är, i juridiskt avseende, identisk med TS situation. 
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:11:33 följande:
    Du skriver

"så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". 

Så uttalar sig bara folk som VET. I det här fallet gissade du bara men ville få det att framstå som en sanning. 

Vem gav dig det svaret? Var det någon som, precis som du, "kan meddela att det är faktiskt olagligt?"
    För det var inte från en Polis eller åklagare som du fick det beskedet.

Var det kanske någon "Anonym" på FL som sa det? 
    Ett tips, lyssna inte på dom. 
    Du skriver "du sitter med armarna i kors" har du dubbel moral eller? Så yttrar sig väl bara folk som VET?

Du skriver "för det var inte från en polis eller åklagare som du fick det beskedet" Så´skriver bara en som VET återigen dubbelmoral!!

Ett tips ta reda på fakta INNAN du öppnar munnen!!

Jag fick inte ha de som bevis enligt min åklagare! Enda "beviset" dem tog med och hade (som hon ordagrant sa) "ligger personen i fatet" var att hon gick efter kniven!

Trots detta lades målet ner då dem inte kunde bevisa att hon gjorde självförsvar! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:14:13 följande:
    Du har inte kompetensen att avgöra om den situationen är, i juridiskt avseende, identisk med TS situation. 
    Hur vet du vad jag har för kompetens? 
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 16:16:51 följande:
    Du skriver "du sitter med armarna i kors" har du dubbel moral eller? Så yttrar sig väl bara folk som VET?

Du skriver "för det var inte från en polis eller åklagare som du fick det beskedet" Så´skriver bara en som VET återigen dubbelmoral!!

Ett tips ta reda på fakta INNAN du öppnar munnen!!

Jag fick inte ha de som bevis enligt min åklagare! Enda "beviset" dem tog med och hade (som hon ordagrant sa) "ligger personen i fatet" var att hon gick efter kniven!

Trots detta lades målet ner då dem inte kunde bevisa att hon gjorde självförsvar! 
    Jag fick nog lite huvudvärk av det inlägget.

Om en åklagare beslutat att du inte kan använda en film som bevis i en rättegång så är det så.

Men hävda inte "så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". som du gjorde, för då kan det framstå som att du VET och inte att du bara gissar, ok? 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:21:24 följande:
    Jag fick nog lite huvudvärk av det inlägget.

Om en åklagare beslutat att du inte kan använda en film som bevis i en rättegång så är det så.

Men hävda inte "så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". som du gjorde, för då kan det framstå som att du VET och inte att du bara gissar, ok? 
    Jag trodde jag visste av egen erfarenhet och fortfarande säg inte åt mig vad jag ska göra o inte göra innan du sopat rent framför din egna dörr! Du sitter själv o skriver som att du vet allt om saker du inte har en susning om!
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 16:18:45 följande:
    Hur vet du vad jag har för kompetens? 
    Du är säkert kompetent på många saker, men juridik är inte en av dessa. Det har vi förstått.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:11:33 följande:
    Du skriver

"så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". 

Så uttalar sig bara folk som VET. I det här fallet gissade du bara men ville få det att framstå som en sanning. 

Vem gav dig det svaret? Var det någon som, precis som du, "kan meddela att det är faktiskt olagligt?"
    För det var inte från en Polis eller åklagare som du fick det beskedet.

Var det kanske någon "Anonym" på FL som sa det? 
    Ett tips, lyssna inte på dom. 
    hävda inte "För det var inte från en polis eller åklagare som du fick det beskedet". som du gjorde, för då kan det framstå som att du VET och inte att du bara gissar, ok? 
  • Dantes matte

Om jag minns rätt vad jag läst så var pappan mycket medveten om att video spelades in då han tittade rakt in i den när han pratade....

Kan väl knappast anses som olagligt att använda den......

• Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:23:14 följande:
    Du är säkert kompetent på många saker, men juridik är inte en av dessa. Det har vi förstått.
    Ja eller så är jag inte kompetent alls vad vet du? Skriv inte vad jag är och inte är innan du vet är du snäll!
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!