• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Anonym
    Dantes matte skrev 2013-01-17 15:36:35 följande:
    Vad jag vet så har det aldrig testats i rätten?
    Hur vet man då att det inte fungerar?
    OM nu rätten anser att ett avtal har ingåtts där pappan förbundit sig att ta hand om "sin del av barnet", hur ska dom då ställa sig till skadeståndsfrågan måntro?

Så bara för att så vitt du vet att de aldrig testats i rätten så är det så? Vadå så  du vet precis varenda mål som någonsin gjorts i domstol? De har säkert testats av nått pucko vem vet? De har säkert testats många gånger men kanske inte stått i tidningar precis som så många andra mål man inte har en blekaste aning om att dem gjorts!

Att ni fortfarande orkar diskutera detta, låt ts göra som hon vill så kommer hon märka själv sen att de bara är hon som kommer gå med förlust i slutändan.

Som någon skrev här uppe vissa länder har dessa lagar ts söker, dock inte Sverige så mitt råd till nästa gång är att söka upp en kille från ett sådant land! 
  • Anonym
    Dantes matte skrev 2013-01-17 15:49:47 följande:
    Men säg nu att pga av tex videon som TS har, att det i rätten anses att ett avtal har ingåtts. Vad händer då? Om ett avtal har ingåtts kan man ju också göra ett avtalsbrott.
    Om nu ts har en video inspelad där pappan säger allt detta så kan jag meddela att de är faktiskt olagligt att spela in andra utan medtycke! Så den enda som kommer förlora på videon är ts!
  • sextiotalist
    Men säg nu att pga av tex videon som TS har, att det i rätten anses att ett avtal har ingåtts. Vad händer då? Om ett avtal har ingåtts kan man ju också göra ett avtalsbrott.
    Oj, då skulle varenda person som gift sig kunna stämma hejvilt. För i hur många videos finns det inte "jag lovar att älska dig i nöd och lust till döden skiljer oss åt" detta även inför vittnen och även denna församling, samt ett undertecknande av ett juridiskt bindande papper.
  • TrendyFarsa
    En åklagare tittar på detta, kommer fram till att TS ex lovat och inte levererat och dragit.

TS ex har ljugit/ändrat sig och dragit, men det är inte ett lagbott att vara en gris så åklagaren komer efter ca 12 sekunders betänketid lägga ner detta med "Inget brott är begånget".

Ok? 
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2013-01-17 15:51:23 följande:
    Om nu ts har en video inspelad där pappan säger allt detta så kan jag meddela att de är faktiskt olagligt att spela in andra utan medtycke! Så den enda som kommer förlora på videon är ts!
    Rättelse, det är inte olagligt så länge man själv medverkar.

Det förekommer ofta, behöver bara titta på ett avsnitt av fuskbyggarna, granskning och andra program .. 
  • sextiotalist
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 15:53:12 följande:
    En åklagare tittar på detta, kommer fram till att TS ex lovat och inte levererat och dragit.

TS ex har ljugit/ändrat sig och dragit, men det är inte ett lagbott att vara en gris så åklagaren komer efter ca 12 sekunders betänketid lägga ner detta med "Inget brott är begånget".

Ok? 
    Ungefär som många andra förhållanden...
  • Anonym
    Haha. 

Lagrum?

• TrendyFarsa
    Å herregud. ÄNNU EN person (var kommer ni ifrån?) som inte har en susning om juridik och som postar tvärsäkert saker som inte har någon sanningshalt.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2013-01-17 15:54:21 följande:
    Rättelse, det är inte olagligt så länge man själv medverkar.

Det förekommer ofta, behöver bara titta på ett avsnitt av fuskbyggarna, granskning och andra program .. 
    Jasså okej de visste jag faktiskt inte gäller de om man spelar in telefonsamtal o likande också?
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2013-01-17 15:53:07 följande:
    Oj, då skulle varenda person som gift sig kunna stämma hejvilt. För i hur många videos finns det inte "jag lovar att älska dig i nöd och lust till döden skiljer oss åt" detta även inför vittnen och även denna församling, samt ett undertecknande av ett juridiskt bindande papper.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!