• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Jättekul
    Tonårsmamman1 skrev 2013-01-13 17:43:08 följande:
    Men de har inget avtal. Att skaffa barn tillsammans är inget avtal man gör. Jag tror TS är bitter för att hon valde en looser som pappa till sitt barn, nu vill hon göra livet surt för pappan.
    Vill hon ha avlastning kan hon vända sig till socialen, så kan de hjälpa henne, det kostar inget. 
    Typiskt familjelivsinlägg: "vända sig till socialen". Varför då? TS har ett arbete och försörjer sig själv och sitt barn. Dock har hon troligtvis inte hur mycket pengar som helst så att en barnvakt skulle kunna ta hen då och då. Därav stämningen bl a. Soc hjälper inte familjer med avlastning som de kunde göra för 20 år sedan. Det är få förunnat idag.

Ur en psykologisk aspekt vill jag göra er uppmärksamma på ensamstående mammors psykiska ohälsa. Som har tagit allt ansvar och inte fått någon som helst hjälp och från pappan. Samt har kanske inga övriga släktingar.

Den psykiska ohälsan växer bland ensamma kvinnor med barn. Som får ta allt ansvar själva. 
  • Enyo
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:29:12 följande:
    Haha, en olycklig liknelse. Mitt barn är givetvis min älskling :)

Ja men bara på din halvtid för på pappans halvtid är det ditt skit, det var så du sa. Ord sårar ord kan inte tas tillbaka sorry men nu ser du hur snedvridet du tänker hoppas jag
  • Anonym (3-barns mamma)
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 11:54:18 följande:
    . Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis.

Jag trodde man älskade sitt barn 24 tim om dygnet året om.

Slavar? Hur ser de som faktiskt blir ensamstående pgr av att den adnre dör? Får barnet sitta vid gravstenen för att mamman ska ha sin "fritid" ?

Jag har varit ensamstående 3 barnsmamma länge och förstår inte kvinnor som ser på sina barn så här. Vare sig man valt att bli ensamma frivilligt eller ofrivilligt.      

Jag kan ha min fritid sen, att få älska och bli älskar av sina barn är väl ändå det största och bästa som finns ?!  
  • Anonym (3-barns mamma)

ursäkta alla stavfel... blir så irriterad på att barn alltid ska komma i kläm

• TrendyFarsa
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:46:58 följande:
    ..//

Ur en psykologisk aspekt vill jag göra er uppmärksamma på ensamstående mammors psykiska ohälsa. Som har tagit allt ansvar och inte fått någon som helst hjälp och från pappan. Samt har kanske inga övriga släktingar.

Den psykiska ohälsan växer bland ensamma kvinnor med barn. Som får ta allt ansvar själva. 
    Ja, och detta är åt HELVETTE!!! Ingen ska tro att jag anser något annat och är man två om att göra barn och inte sedan kan leva tillsammans så ska båda ta sitt ansvar för barnet!!

Men att tro, som TS att lösningen är att "Stämma" exet och tvinga barnet att vara hos någon som inte vill veta av barnet är ju sanslöst dumt tänkt.

Att sedan (några ) puckon sitter och hejar på TS på sin nya väg mot undergången, det är ju bara skrämmande.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Jättekul
    TrendyFarsa skrev 2013-01-13 17:45:11 följande:
    TS har insett att hon behöver avlastning och vill ge bort sitt barn till någon som inte vill ha varken med henne eller barnet att göra. Det tycker du är gott föräldrarskap. Ok.
    Hon försäger sig och kallar sitt barn för "skit". Det tycker du är gott föräldrarskap. Ok

Men du tror fortfarande alltså att det i Sverige går att stämma för "avtalsbrott" i det här fallet? På allvar?
    Vilket avtal tänker du på då?

Du vet om att det inte är ett brott att göra någon gravid och sedan skita i att ta ansvar va? (om än jävligt förkastligt)

TS har rätt till underhåll och inte ett piss mer för skiten (som hon själv kallar sitt barn) från han som tömde och glömde. Vad är det som du inte fattar?

Men som sagt, du har inte den begåvning som krävs för att se skillnaden mellan det som är juridiskt och moraliskt korrekt.
    Har ingen lust att besvara en människa som hela tiden upprepar ett mantra. Jag ska dock göra ett undantag för dig fast det går att läsa här bland inläggen.

TS vill ha pengar för att kunna köpa sig en barnvakt. Alternativt att pappan tar barnet. BArnet kommer inte att fara illa hos pappan. Om TS visste att det var hin onde själv så skulle hon naturligtvis inte be honom. Hon kallar inte sitt barn för skit vilket ansågs vara saker runt omkring. Detta har hon förklarat dvs att hon älskar sitt barn. Trots det så ska flera inlägg rikta in sig på just ordet "skit". Fantastiskt intelligent av vuxna människor kan tyckas. Ja, jag tror att TS har en stor chans att vinna detta mål. Littorins x gjorde detsamma. Dock hann det aldrig bli en rättegång innan han öppnade plånboken. Varför öppnade han plånboken? Jo, han var chanslös i en rättegång. TS har rätt till ett skitunderhåll på 1273 kronor. 
  • Virriga Vera

Jag tycker att det är så synd om ditt barn. Varför inte istället strunta i honom och visa dig vara den bättre personen och istället ägna tid och energi åt ditt barn. Hämndlystnad är aldrig vackert.

• Jättekul
    TrendyFarsa skrev 2013-01-13 17:51:24 följande:
    Ja, och detta är åt HELVETTE!!! Ingen ska tro att jag anser något annat och är man två om att göra barn och inte sedan kan leva tillsammans så ska båda ta sitt ansvar för barnet!!

Men att tro, som TS att lösningen är att "Stämma" exet och tvinga barnet att vara hos någon som inte vill veta av barnet är ju sanslöst dumt tänkt.

Att sedan (några ) puckon sitter och hejar på TS på sin nya väg mot undergången, det är ju bara skrämmande.
    DU verkar extremt aggressiv när det gäller detta men du kanske är så i andra trådar också. VAd vet jag. Kommer inte besvara fler inlägg från dig då du inte verkar läsa allt utan bara skriker rakt ut som om du liksom hade lite funktionshinder. Men vad vet lilla jag.....
  • Jättekul
    Anonym (3-barns mamma) skrev 2013-01-13 17:49:35 följande:

Jag trodde man älskade sitt barn 24 tim om dygnet året om.

Slavar? Hur ser de som faktiskt blir ensamstående pgr av att den adnre dör? Får barnet sitta vid gravstenen för att mamman ska ha sin "fritid" ?

Jag har varit ensamstående 3 barnsmamma länge och förstår inte kvinnor som ser på sina barn så här. Vare sig man valt att bli ensamma frivilligt eller ofrivilligt.      

Jag kan ha min fritid sen, att få älska och bli älskar av sina barn är väl ändå det största och bästa som finns ?!  
    har du fått säga ditt nu? Ja, du får en stjärna i himlen och TS är ingen bra mamam, eller?
  • TrendyFarsa
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:51:59 följande:
    Har ingen lust att besvara en människa som hela tiden upprepar ett mantra. Jag ska dock göra ett undantag för dig fast det går att läsa här bland inläggen.

1. TS vill ha pengar för att kunna köpa sig en barnvakt. Alternativt att pappan tar barnet. BArnet kommer inte att fara illa hos pappan. Om TS visste att det var hin onde själv så skulle hon naturligtvis inte be honom.
    2. Hon kallar inte sitt barn för skit vilket ansågs vara saker runt omkring.
    3. Detta har hon förklarat dvs att hon älskar sitt barn. Trots det så ska flera inlägg rikta in sig på just ordet "skit". Fantastiskt intelligent av vuxna människor kan tyckas.
    4. Ja, jag tror att TS har en stor chans att vinna detta mål. Littorins x gjorde detsamma. Dock hann det aldrig bli en rättegång innan han öppnade plånboken. Varför öppnade han plånboken? Jo, han var chanslös i en rättegång. TS har rätt till ett skitunderhåll på 1273 kronor. 
    1. Då får TS gå och be om underhåll som alla andra. Att stämma för "Avtalsbrott" går inte. Ok? DET är de pengar TS kan få och inte något mer.
    2. Jo det gjorde hon, läs själv. Det brukar vara så när man yttrar sig i affekt, det man egentligen tänker kommer ut.
    3. Jo, hon "menade inte att", hon "älskar ju sitt" det brukar heta så när sanningen kommer fram, då försöker man släta över.
    4.Precis, du TROR! Men du har inte ens de mest elementära juridiska kunskaper, utan du TROR. Littorinaffären är något helt annat snälla du.

Men återigen, du har inte dessa kunskaper. Men du TROR ju, och det är ju bra.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!