• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Enyo

Ts du måste skämta hoppas du är rik och kan betala advokatkostnader som följer

• Jättekul
    Anonym skrev 2013-01-13 17:00:55 följande:
    "pappan" till mitt barn gjorde likadant.
    Jag tycker att det är skandal hur lite underhåll den andra föräldern behöver betala, borde vara minst det dubbla, MINST.
    Dock så har pappan till mitt barn kommit på nu efter snart två år att han är intresserad av kontakt med barnet och vi har i dagsläget en bra och sund relation med varandra :) 
    Men hoppas att du åtminstone lyckas stämma honom på mer pengar, tycker att det är helt rätt! 
  • Queenie70

Ja lycka till med det. Vore ju fantastiskt om det gick men jag tror det ser rätt mörkt ut hörrudu.

Och OM han skulle välja att istället ta barnet, skulle du verkligen med gott samvete kunna lämna över barnet på halvtid till nån som varken älskar eller bryr sig om det?     

• Anonym (TS)
    milizza skrev 2013-01-13 15:36:47 följande:
    Jag hänger inte med? Du pratar om att stämma pappan för avtalsbrott. Ovanstående bevisar ingenting...att han säger att han är överlycklig att bli pappa samt att det är hans livs bästa beslut betyder INTE att han har ingått något avtal med dej. Om han inte vill ha sitt barn..så vill han inte! En fråga till dej TS, om pappan inte vill ha sitt barn,varför vill du då tvinga ditt barn dit? Jag tror inte ett barn mår bra att vara där den inte är välkommen eller önskad.     

Jag vill ha min halva av barnet. Inte hans och har inga ambitioner om att ta hand om hans halva gratis.
  • Ramborg
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:13:52 följande:
    Jag vill ha min halva av barnet. Inte hans och har inga ambitioner om att ta hand om hans halva gratis.

Han kan till exempel påstå att det han förväntade sig av föräldraskapet var att du skulle vara huvudsaklig omsorgsgivare för barnet. Alltså har du inte förlorat något.

Vad säger du till det argumentet?
    42.
  • Anonym (TS)
    Jennie med ie skrev 2013-01-13 15:08:14 följande:
    Att försöka få högre underhåll är dock den bästa chansen TS har att få mer pengar så det är högst relevant. Ö h t handlar det ju inte om hurvida pappan agerar rätt eller fel, utan om TS chanser att lyckas med sin agenda.

Fast tyvärr är jag inte intresserad av ett högre underhållsbidrag. Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.
  • TrendyFarsa
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:13:52 följande:

Så du vill inte ha hand om barnet 100% av tiden? Du ser hellre att DITT barn är 50% av tiden med en person som inte ens vill ha med varken dig eller barnet att göra?

Det är bättre att han som inte vill ha barnet tvingas ha det så du får egentid. Hur kommer barnet att må när barnet tvingas vara hos en som inte vill ha barnet där?

Men du skiter i ditt barn och dess känslor för du vill ha cash!

Du verkar vara en riktigt vidrig människa och en usel förälder, och sen en sak till:

- Se inte på så mycket amerikanska serier, du kan inte stämma någon som gjort som ditt ex, ok? Som många sagt, det här är inte USA.

(sen att det i vissa fall borde gå, det är en annan sak)
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Jättekul
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:19:18 följande:

Fast tyvärr är jag inte intresserad av ett högre underhållsbidrag. Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.
    Hoppas det går bra {#emotions_dlg.flower}
  • Tonårsmamman1
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:19:18 följande:

Tror du att du kommer att vinna om det säger så i rätten? Referera till ditt barn som skit?
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!