• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

För att göra en lång historia kort så skaffade jag barn med en low life. Vi var överens om att skaffa barn men nånstans i mitten på graviditeten kom han på att varken jag var kvinnan i hans liv eller att han var mogen för barn. Han har träffat sitt barn EN ENDA gång på fjorton månader och vägrar ha någon som helst kontakt med barnet. Han lever vidare livet precis som om inget hänt. Jobbar på sin karriär, festar på helgerna och drar på långsemester med sin nya flickvän för lite sol och bad. Själv tar jag hand om barnet utan någon som helst avlastning och har varit tvungen att byta jobb (nerköp) eftersom jag inte längre kan jobba obekväm arbetstid (det finns inget nattis i vår kommun). Jag ser på ett barn som ett gemensamt ansvar och ser hans ointresse som ett avtalsbrott mot vår överenskommelse att skaffa barn TILLSAMMANS. Han har utan mitt godkännande dumpat över sin del av ansvaret på mig. Jag älskar mitt barn och tar gärna hand om min halva. Den andra får pappan stå för. Har nu tagit kontakt med en jurist och ska stämma den så kallade pappan på ekonomisk ersättning för att jag tvingas göra även hans jobb. Tänker ruinera honom så gott det går. Veckan har 168 timmar. Jag slavar alltså 84 timmar i veckan åt "pappan" gratis. Förhoppningsvis inte länge till. Har ni några tips eller råd på vägen till en stämningsglad mamma?

• Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2013-01-13 14:00:45 följande:
    Och sambons ex försökte också "stämma byxorna av sambon", dvs hon krävde ett väldigt högt underhåll, tingsrätten halverade hennes önskemål, utan att sambon behövde säga ett pip. Han hade inte ens eget ombud, utan tingsrätten ansåg att exets önskemål var orealistiska Det tog henne 5 år innan hon insåg att min sambo inte var skyldig henne de pengarna hon inte fick (hon försökte med det väldigt länge) 

Kommer att stämma "pappan" för avtalsbrott (inte på högre underhållsbidrag).
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 14:05:46 följande:

Haha, kommer aldrig funka. Hur ska ni bevisa erat Avtal?
  • Thisiswho

Du är tragisk TS. Hur fan kan man inte vilja ha sitt barn på heltid och resonera som du? Jag hoppas rätten dömer till att du blir av med vårdnaden och hamnar hos någon som verkligen uppskattar att ha barn.

• Jennie med ie

Eftersom det inte finns nåt konkret avtal så lär det knappast dömas som avtalsbrott heller.

Vill du ha mer pengar är just försök till högre underhåll det vettigaste sättet, där har du en rimlig chans ifall pappan har betydligt högre inkomst.
  • sextiotalist

Det tror jag inte heller man kan göra. Men lycka till och spara pengar redan nu, för räkningen kommer bli stor, eftersom det kommer bli civilrättsligt, så kommer troligen du få står för hela kalaset när allt är över.
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-01-13 14:07:30 följande:
    Haha, kommer aldrig funka. Hur ska ni bevisa erat Avtal?

Han säger på en filminspelning från vår förlovningsfest att han är överlycklig att få bli pappa och att det är det bästa beslutet han tagit hittills i sitt liv.
  • Liten elak och intelligent
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 14:16:04 följande:

Han säger på en filminspelning från vår förlovningsfest att han är överlycklig att få bli pappa och att det är det bästa beslutet han tagit hittills i sitt liv.
    Man får ändra sig vet du...... Det är inget lagbrott.
  • Anonym (Dåligt lösning)
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 13:53:46 följande:

Det är inte ett högre underhåll jag kommer att stämma "pappan" på. Kommer att stämma honom på skadestånd för avtalsbrott då han nu struntar i sitt barn.
    "Avtalsbrott"?? Skadestånd...? Vadå skadestånd, ska du ha en massa pengar för att pappan inte vill ha sitt barn? 
    Vill du ha en måntalig utbetalning, eller ett ex antal 100 000 i en klumpsumma?

Sen då?? Vad hjälper det barnet i sitt umgänge med pappan? Är det inte DET som är det viktigaste?? Inte att du får en massa pengar. 

Oavsett vad tingsrätten säger i sin dom i umgänge, så kan pappan ändå neka till att ha barnet..
    Man kan inte tvinga någon till umgänge. Det enda som finns skriver är att föräldern har umgängesrätt...

Tänk 2 ggr, för du kommer förlora en massa pengar, ditt ombud kostar och det kommer ligga runt 7-10 000 som du får hosta upp själv, OM du har rättshjälp eller rättsskydd vill säga, annars får du bekosta hela arvodet själv...20-30-40 eller 50 000...beror på.

• Anonym (Diesel)

Fy fan vad osmakligt, girighet är vidrigt! Lägg energin på barnet och lev efter din inkomst, pappan verkar inte vidare empatisk men skärp dig förfaan!

• Zayco

Lycka till, de kommer inte leda någonstans kan jag säga.

Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!