• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • ser91
    Blingbling skrev 2013-04-10 22:21:04 följande:
    Men ser91....vad är det jag läser....det där var inte kul alls!!! Fy farao vad orättvist allt är! Trodde det skulle gå vägen ju.... Men det sista man tappar är ju hoppet och jag hoppas att du hinner en gång till innan semestern börjar!
    Tack blingbling Glad Vi kämpar på. Livet går vidare. Vi är iaf väldigt glada över att vi har vår hund. Hon är vår lilla bebis och vet hur hon ska få oss på bättre humör och trösta oss.
  • Blingbling
    ser91 skrev 2013-04-11 08:15:40 följande:
    Tack blingbling  Vi kämpar på. Livet går vidare. Vi är iaf väldigt glada över att vi har vår hund. Hon är vår lilla bebis och vet hur hon ska få oss på bättre humör och trösta oss.

Ja, djur kan verkligen hjälpa en att bli på bättre humör - gott att ni har henne
  • ser91

Ja, vår lilla hund är bäst Glad 

Usch, jag nös precis och det högg oerhört nere vid vänster äggstock typ. Gjorde så fruktansvärt ont. Hoppas de läker snart. Vill igång med ny ivf runda snarast! 

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-04-11 11:27:39 följande:
    Ja, vår lilla hund är bäst   Usch, jag nös precis och det högg oerhört nere vid vänster äggstock typ. Gjorde så fruktansvärt ont. Hoppas de läker snart. Vill igång med ny ivf runda snarast! 

Vad är det för ras ni har? Bra att du ser framåt och är "på hugget" - det är positivt!
  • Blingbling
    Thotis90 skrev 2013-04-10 11:07:53 följande:
    Jag hänger på här! Jag har en flaska Agnus Castus hemma (och annat smått och gott) som jag tänkte börja med så snart mensen kommer (BIM+1 idag).
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Välkommen hit! Har du testat Munkpeppar tidigare eller blir det premiär nu? Vad är det mer för smått och gott som du ska köra? *nyfiken*
  • Thotis90
    Blingbling skrev 2013-04-11 11:51:45 följande:
    Välkommen hit! Har du testat Munkpeppar tidigare eller blir det premiär nu? Vad är det mer för smått och gott som du ska köra? *nyfiken*

Jag har inte provat munkpeppar förut. Jag drack min första kopp imorse (mensen kom idag) och jävlar i helvete vad äckligt det var!

Just nu äter jag Apoteket kvinna, Arctic root, Friggs d-vitamin, jättenattljusolja, zink-tabletter och munkpepparn. Jag har också Apiforce, Bisolvol, Efamol och Rosenrot extra stark hemma.
  • ser91
    Blingbling skrev 2013-04-11 11:49:22 följande:

Vad är det för ras ni har? Bra att du ser framåt och är "på hugget" - det är positivt!
    Vi har en chinese crested powder puff (kinesisk nakenhund med hår), sen har hon lite chihuahua i sig. Glad

Sambon har pratat med kliniken nu. Vi väntar endast en mens denna gång, och när den kommer ska vi ringa och boka tid. Problemet är att kliniken stänger för sommaren v 24 redan! Rynkar på näsan

Om jag får mens om 2 veckor (vilket det ungefär borde bli), är vi på v 17. Därefter ska man börja spraya en vecka innan nästa mens, vilket bör bli 3 veckor från det, dvs v 20. Sen tar hela ivf-processen 5 veckor ungefär. Det innebär att vi ej skulle hinna med en ivf-runda innan de tar semesterstängt. Iofs kan vi kanske precis hinna med korta metoden med en väldig tur, men vågar inte hoppas för mycket med den otur vi haft hittills.

Skulle vi dock få prova korta metoden så sprutar man ju direkt efter mensen börjat, i ca 12 dagar. Om vi skulle få prova korta metoden så får vi i vilket fall inte göra det direkt när jag får min mens nu. För då ska man ringa och boka tid, och jag är helt övertygad om att de inte kommer säga "ni kan komma imorgon". Blir det då korta metoden vid andra mensen så hinner vi ju iaf det innan vecka 24. Så jag hoppas verkligen verkligen att vi får prova korta. 
  • ser91
    Thotis90 skrev 2013-04-11 11:58:15 följande:

Jag har inte provat munkpeppar förut. Jag drack min första kopp imorse (mensen kom idag) och jävlar i helvete vad äckligt det var!

Just nu äter jag Apoteket kvinna, Arctic root, Friggs d-vitamin, jättenattljusolja, zink-tabletter och munkpepparn. Jag har också Apiforce, Bisolvol, Efamol och Rosenrot extra stark hemma.
    Välkommen! Smaken blir bättre med tiden! Glad Jag sa likadant när jag började, men senare tänkte jag inte ens på smaken. Tycker inte det är gott, men heller inte äckligt.
  • Thotis90
    ser91 skrev 2013-04-11 12:38:37 följande:
    Välkommen! Smaken blir bättre med tiden! Glad Jag sa likadant när jag började, men senare tänkte jag inte ens på smaken. Tycker inte det är gott, men heller inte äckligt.
    Det gick ner om jag tog varannan klunk munkpeppar, varannan klunk grapefruktjuice. 
  • Pimpinellan
    Tuvalina skrev 2013-04-10 18:37:23 följande:
    Nej då.. men jag vet en som var 44 som åt det och blev gravid
    Nåja, EA låter väl bra. Vi ska ju göra ÄD.

Jaså,hade hon kämpat länge då och sen beställt det där olagligt och blev gravid? Där ser man! Glad 

Ni har kommit ett steg närmare andras ägg än vi gjort,vi bara drar på det,men inser ju att vi måste. Varför ska man vela...?
Svar på tråden Munkpeppar?