• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • cesse26

Tack ! Jag skrev för ett tag sedan så var nog ett tag sedan :) Kände att inte mp funka för mig därför har jag mest läst inlägg då det är spännande och läsa :) Har barn sedan innan:)

• miiiiichelle
    cesse26 skrev 2013-05-10 21:51:26 följande:
    Tack ! Jag skrev för ett tag sedan så var nog ett tag sedan :) Kände att inte mp funka för mig därför har jag mest läst inlägg då det är spännande och läsa :) Har barn sedan innan:)

Okej! :) grattis igen! :):)
  • Pimpinellan

Mens igen på exakt rätt dag,inga spottings och mens på morronen. Ungefär som när jag var 20 så effekt har då ac!

• Blingbling

Bra att det funkar så för dig Pimpinellan! För mig hjälpte AC till att stärka ÄL väldigt mycket, så på ena eller andra sättet ger den effekt iaf

• ser91

Hej!
    Var ett tag sen jag skrev. Har varit massa skit, känns aldrig som att det ska ta slut. Min morfar gick bort förra veckan efter en kort tids sjukdom. Blir inget mer ivf nu innan kliniken tar sommarstängt (vecka 24 till typ 32). Känner mig så misspepp på allt. Är glad att det iaf går bra på jobbet Glad 

Vet inte vad jag kan prova mer, tror att min äggkvalitet är problemet även om läkarna aldrig sagt något om det. 
    Vet inte om jag ska börja med mp igen, märkte egentligen ingen större skillnad med det vad jag minns. Förra menscykeln blev rekordlång. Har aldrig haft längre än 31 dagar, vanligtvis är cykeln mellan 26-28. Förra månaden blev cykeln 34 dagar. Trodde nästan jag var med barn, gjorde test som såklart var negativt. 

Har läst i tråden då och då även om jag inte skrivit! Hoppas allt är bra med er!  Glad 

• Blingbling

Fy vad jobbigt ser91 och så tråkigt med din morfar...men jag känner också igen det där med att ha misspepp på typ allt - det är samma sak här Men det är bara försöka "hänga i" och kämpa på! Om du känner att det är äggkvalitén som är problemet för dig, har du rakt ut frågat läkarna om det? För ofta ska man gå på det meddelandet som "magkänslan" säger, för man måste ju börja i någon ände med att hitta problemet. För egen del tror jag att jag har ett immunförsvar som är för agressivt när jag blir gravid. Det ska ju tagga ner när befruktning skett för att allt ska gå bra, men mitt immunförsvar tror att det typ är någon överhemsk cansercell som ska förintas omedelbart. Det innebär att immunförsvaret förstör istället för att hjälpa till... Vi får se om jag lyckats lugna försvaret så att om jag blir gravid kan gå längre än vad jag tidigare gjort.

• intetnyttpåplusfronten

Jag gav upp munkpepparn när jag började med IVF, så just nu är jag ruvare på ett litet embryo som jag hoppas ska fästa :)

Om det misslyckas så blir nästa försök i februari, så då tänker jag ta munkpeppar fram tills dess. 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • slarssn

Efter att ha läst den här tråden så gav jag MP ett försök efter att jag och min sambo inte blivit gravid på 4 år... 
    Drack det 1½ månad sedan glömde jag bara bort det efter ett tag..  
    Tänkte inte mer på det men så vips så var jag gravid, är nu i v. 13, om det har med MP att göra eller ej det vet jag inte, men jag tänkte dela med mig av min erfarenhet av munkpepparn.  Tyst

• Blingbling
    slarssn skrev 2013-10-28 18:29:36 följande:
    Efter att ha läst den här tråden så gav jag MP ett försök efter att jag och min sambo inte blivit gravid på 4 år...  Drack det 1½ månad sedan glömde jag bara bort det efter ett tag..   Tänkte inte mer på det men så vips så var jag gravid, är nu i v. 13, om det har med MP att göra eller ej det vet jag inte, men jag tänkte dela med mig av min erfarenhet av munkpepparn.  

Kul att höra! Det verkar ju funka på en del personer, på mig funkar det också superbra :)
Svar på tråden Munkpeppar?