• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • miiiiichelle
    Blingbling skrev 2013-04-12 09:06:34 följande:
    Kan berätta att du och jag är väldigt lika i anledning till testning av MP! Googlade också, hittade FL-trådar och har själv heller inga problem med min cykel (har gått och går som en superklocka). Det enda som hänt mig när jag kört kurer är att ÄL blivit max 5 dgr försenad...men inte mig emot att äggen hinner växa till sig lite mer några extra dagar - det är ju det som MP fixar med när det handlar om att reglera hormonerna Men jag ska i ärlighetens namn säga att det finns de som kanske inte har så bra erfarenheter av MP som jag har...fast det har du säkert redan läst om.

Okej! :) där fick man lite hopp! :) ja det har jag läst. Men hoppas inte det ska förstöra min cykel! :):)
  • Blingbling
    miiiiichelle skrev 2013-04-12 11:44:00 följande:
    Okej! :) där fick man lite hopp! :) ja det har jag läst. Men hoppas inte det ska förstöra min cykel! :):)

Håller tummarna för dig och du får uppdatera här inne vad som händer
  • Pimpinellan

Här verkar det bli äl idag eller imorron,6:e perfekta cykeln på raken! Glad Dag 12,13,12,12,11 och 12 el. 13 nu då. R.r eller ac.,men slump tror jag inte på,hade flera helt utflippade cykler förra året efter m.f och bara ändå tyvärr. Inget klimakterium här inte! {#emotions_dlg.flower}

• Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-04-12 13:35:01 följande:
    Här verkar det bli äl idag eller imorron,6:e perfekta cykeln på raken!  Dag 12,13,12,12,11 och 12 el. 13 nu då. R.r eller ac.,men slump tror jag inte på,hade flera helt utflippade cykler förra året efter m.f och bara ändå tyvärr. Inget klimakterium här inte!

HÄRLIGT Pimpinellan!!! Fortsätt nu i samma fina spår!
  • miiiiichelle
    Blingbling skrev 2013-04-12 13:30:40 följande:
    Håller tummarna för dig och du får uppdatera här inne vad som händer

Absolut ! :) idag tog jag första tabletten :)
  • miiiiichelle

Någon som vet om det är okej att äta Apotekets "kvinna" tabletter samtidigt? Läste på att man inte ska ta något i samband med detta.

• Blingbling

Jag har inte tagit de vitaminerna, äter separata vitaminer istället, men jag vet att det finns de som tar de vitaminerna och MP samtidigt. Är det på vitaminernas förpackning som det står att an inte ska ta något annat? Något annat vad? Tillskott?

• Pimpinellan

All mat innehåller ju vitaminer så jag kan absolut inte tänka mig att vitaminpiller "krockar" med nån annan hälsokost. Vitaminer som vitaminer...

För egen del har jag fortfarande äl-symtom,fattar ingenting! Antingen var ägget segt på att släppa eller också var det två-två ökar ju efter 40. Tyvärr har vi kört vår kvot med sex,fler ggr går nog inte,men vi får lita på att grabbarna överlever två dygn.

• Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-04-15 14:50:47 följande:
    All mat innehåller ju vitaminer så jag kan absolut inte tänka mig att vitaminpiller "krockar" med nån annan hälsokost. Vitaminer som vitaminer... För egen del har jag fortfarande äl-symtom,fattar ingenting! Antingen var ägget segt på att släppa eller också var det två-två ökar ju efter 40. Tyvärr har vi kört vår kvot med sex,fler ggr går nog inte,men vi får lita på att grabbarna överlever två dygn.

Ja, det är så jag också tänker...det vore ju knepigt om vitaminer skulle krocka med varandra... Det enda är väl A-vitamin som man kanske inte ska få för mycket av om man är gravid, vad jag hört iaf. Hehe...känner igen den där grejen runt ÄL....det kan inte bli för mycket av det goda...men det finns ibland även ett övre tak för det ändå...
  • miiiiichelle

Ja det stod att man inte ska kombinera med andra tillskott. Tyckte att det var konstigt att kunna få i sig för mycket. Borde väl vara som med t.ex. c-vitamin. När man har för mycket kissar man bara ut det ?

Svar på tråden Munkpeppar?