Pimpinellan skrev 2013-04-10 17:11:03 följande:
ser: beklagar! Jag vet ju precis hur det känns,3 ÄP utan ET fick jag ihop... 2 ggr befruktades ett ägg,men dog dagen därpå. Exakt vilka metoder och mediciner och styrkor har du haft? Byte av alla kan hjälpa faktiskt,men läkaren får väl avgöra. Är man svårstimulerad-vilket du ju inte är så värst,inte denna gång i var fall- säger min läkare att långa plus högst dos Menopur är bäst.
DHEA-vad ska det göra egentligen och hur kan man ta in det om det är olagligt? Inget för ren "tant" som mig antar jag,det får bli EA här.
Har sprayat (tror den heter supricur eller nått sånt), 2 puffar 3 ggr dagligen i nästan 3 veckor, sen 1 puff 3 ggr dagligen i 10 dagar, samtidigt som jag sprutat med 225 enheter puregon.
Första gången sprayade jag nästan 4 veckor (2 puffar 3 grg dagligen) innan sprutstart pga fel av läkaren. Sprutade med 150 enheter puregon i typ 6-7 dagar, och fick sedan höja dosen till 225. Fick då 6 ägg, inget befruktades normalt (fick ej veta om celldelningen var felet).
Denna gång fick jag som sagt 9 ägg, varav ett befruktades men ej delades.
Tydligen var bara ett ägg moget denna gång (det som befruktades). På vul i fredags sa läkaren att de skulle se om reproduktionscentrum eventuellt ville skjuta fram ÄP någon dag, då 4 ägg skulle vara fullt mogna i lördags och resten var runt 11-14 mm. Fick ta ett extra blodprov för att säkerställa värdena. Men reproduktionscentrum ville ej skjuta fram ÄP. Kanske hade det varit bättre att vänta någon dag, vad vet jag?
Undrar också om den sk "korta metoden" skulle kunna vara ett alternativ för mig. Mår så dåligt av sprayen och vill hinna med ett försök innan de har semesterstängt.