• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Blingbling
    ser91 skrev 2013-03-10 19:05:40 följande:
    Blingbling: Hoppas på tredje gången gillt för er! Att det är graviditet och att det håller i sig hela vägen! 

• Blingbling
    Tuvalina skrev 2013-03-10 20:36:18 följande:
    Åh, vad spännande! Då får vi se hur det ser ut i morgon då! Hoppas du kan få progesteron snart!

Ja, jag hoppas att en läkare kan skriva ut ett recept även via tel? Träffade ju läkaren face to face bara för en månad sedan.
  • Blingbling

Japp, då kör vi en repris från förra månaden...jag är förpassad till "Limbo-land" in the middle of nowhere.... Inget plus och ingen mens...men det kan ju kanske vara ett sätt för mig att lära mig släppa min kontroll som jag brukar hålla stenhårt i Det som däremot kvarstår är mina symptom, vilket ju är positivt! Har pratat med läkaren och hen föreslog själv att jag kunde få progesteron om jag ville...det var ju det som jag skulle be om Men det tar jag alltså om jag är gravid. Är jag kvar i Limbo-land på fredag ska jag få gå och ta ett blodprov för att få ett säkrare besked. Så nu känner jag mig nöjd så här långt iaf

• Blingbling

För övrigt så använder jag ProgesterAll krämen så länge....utifall att jag skulle vara gravid så höjer det nivån lite iaf.

• Blingbling

Ja det är inte så kul i Limbo-land, men ändå lite mysigt på något sätt...att inte veta, men att tro att man faktiskt KAN vara gravid Jag har ju en cykel på 28 dagar och idag är det BIM +1... så det borde bli dag 29 det.

• Blingbling

Vill bara berätta att tant röd kom igår, men jag är inte alls ledsen för det. Min kille och jag sa ju faktiskt att vi skulle vänta en mens innan vi provar igen. Har ju haft två MF på drygt två månader och på något sätt kände jag att min kropp nog behöver hämta andan från att vara gravid några veckor....MEN mitt psyke vill något heeeeeelt annat I måndags pratade jag med en läkare som tidigare skrivit ut Pergotime till mig (som jag ännu inte haft chans att prova, vilket jag kan göra nu...om jag vågar...) och nu har jag också progesteron-tabletter som väntar på mig inne på Apoteket...de tar jag så fort jag får plus nästa gång, hoppas att detta hjälper till att behålla en ny graviditet. Så det finns hopp om livet här på mitt håll och det kan nog bli ett glas vin ikväll - det är ju ändå lille-lördag idag

• ser91
    Blingbling skrev 2013-03-13 11:31:53 följande:
    Vill bara berätta att tant röd kom igår, men jag är inte alls ledsen för det. Min kille och jag sa ju faktiskt att vi skulle vänta en mens innan vi provar igen. Har ju haft två MF på drygt två månader och på något sätt kände jag att min kropp nog behöver hämta andan från att vara gravid några veckor....MEN mitt psyke vill något heeeeeelt annat I måndags pratade jag med en läkare som tidigare skrivit ut Pergotime till mig (som jag ännu inte haft chans att prova, vilket jag kan göra nu...om jag vågar...) och nu har jag också progesteron-tabletter som väntar på mig inne på Apoteket...de tar jag så fort jag får plus nästa gång, hoppas att detta hjälper till att behålla en ny graviditet. Så det finns hopp om livet här på mitt håll och det kan nog bli ett glas vin ikväll - det är ju ändå lille-lördag idag
    Tråkigt med tant-röd ändå, men kul att du får prova pergotime!

Jag blev överstimulerad av pergotime, så för mig fungerade det tyvärr inte bra! Men med rätt dos kan det också göra underverk Glad

Själv har jag riktiga balong-pattar! Flört T.o.m. min sambo, som alltid annars säger "du är fin" till vad jag än påpekar om min kropp, reagerade med: "Ja oj, från sidan ser man stor skillnad på storleken". 
    Blir sport-bh hela tiden nu, då bh-arna inte passar.

Läste biverkningarna på sprayen och ett av dem var "storleksförändring och ömhet i brösten".  Jo tack! Jag känner det!
    Förra gången hade jag bara värmevallningar hela tiden som biverkning, vilket jag inte känner nu.. Dock inte gått en vecka ännu. 
  • Blingbling

Ja, jag har ännu inte helt bestämt att jag ska köra Pergo, men vi får se i slutet av veckan hur jag gör... Ok, det var som sjutton att mänskan få sådana biverkningar av sprayen...men lite positivt att de blir större iaf Ömheten slipper man ju gärna

• Tuvalina

Blingbling, jag har också provat med pergo. Jag fick ÄL men fick sedan en cysta. Tror att det fungerar bra om kroppen är i balans för övrigt.

Jag har gjort så att denna månad så har jag tagit en ägglossningsspruta när jag fick positivt på ÄL-testet. Det hände något. Jag fick en rejäl tempökning sen gör jag alltid så enligt anvisningarna att jag tar progesteron efter ÄL. Det skulle jag råda dig att göra med. De som använder krämen råds att smörja sig mellan dag 14 - 28 i cykeln. Sen om man får ett plus fortsätter man förstås!! ð???

Svar på tråden Munkpeppar?