• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Singoallaa

Mitt tips är totalt förbud mot koffein intag. Det hjälpte mig!

• ser91
    Tuvalina skrev 2013-03-14 19:51:48 följande:
    Ser91, undrar om inte du skulle testa DHEA. Har du normalt FSH värde? Nu ska ni köra ett IVF försök igen. Men jag tänker att DHEA kan hjälpa dina ägg att få bättre kvalitet. Kan vara nåt att fundera på i framtiden... Har ni varit inne på den här superbra sidan förresten? www.fertilitetsguiden.com Där finns mycket bra info!!

Tuvalina skrev 2013-03-14 19:51:48 följande:
    Ser91, undrar om inte du skulle testa DHEA. Har du normalt FSH värde? Nu ska ni köra ett IVF försök igen. Men jag tänker att DHEA kan hjälpa dina ägg att få bättre kvalitet. Kan vara nåt att fundera på i framtiden... Har ni varit inne på den här superbra sidan förresten? www.fertilitetsguiden.com Där finns mycket bra info!!

Vet faktiskt inte vad jag har för fsh-värde. Inget läkarna nämnt något om iaf.. Kanske värt att titta upp om detta försök inte går vägen! Tack för tipset =)
  • ser91

Skriver på surfplatta.. Vet inte varför den valde att citera 2 ggr :p

• Singoallaa
    ser91 skrev 2013-03-16 18:15:53 följande:

På familjeliv så citerar surfplattorna två ggr, otroligt jobbigt!
  • Blingbling
    Singoallaa skrev 2013-03-16 18:24:24 följande:
    På familjeliv så citerar surfplattorna två ggr, otroligt jobbigt!

Det har inte min platta gjort tidigare, men den började med det för ett par veckor sedan...tråkigt att behöva sitta och radera ett inlägg he tiden...
  • Blingbling

Det blev inget Pergo den här omgången, jag jobbar vidare med MP, mitt "gravid-recept" (som funkat hittills) och kompletterar med progesteronet från ÄL. Funkar inte det så blir det Pergo om en månad. Så är min plan lagd

• intetnyttpåplusfronten

Försök 2 med MP nu då, får se om det går bättre.... Sist kom mensen två dagar tidigare än vanligt, vilket ju borde betyda att äl kom tidigare och då vet jag att vi inte missade den... Kanske har för högt hopp om MP :/ Har kanske bara dåliga ägg kvar helt enkelt så då spelar det ingen roll vad jag gör :/

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Pimpinellan

Lämnade tråden eftersom jag omöjligt kan få egna barn,men jag käkar ju ac-och r.r- för att få bra äl och regelbunden mens och för det funkar den utmärkt ju! Äl dag 12,13,12 och 12 senaste månaderna mot total kaos stora delar av förra året. Glad PMS:en blir avsevärt värre,men jag tog proggisar sist mot det plus den lite skrala mensen och det funkar. Äl-flytningar redan nu dag 9,blir nog äl senast dag 11 denna gång.

• ser91
    Blingbling skrev 2013-03-17 19:08:55 följande:
    Det blev inget Pergo den här omgången, jag jobbar vidare med MP, mitt "gravid-recept" (som funkat hittills) och kompletterar med progesteronet från ÄL. Funkar inte det så blir det Pergo om en månad. Så är min plan lagd
    Det är nog inte fel! Ditt "gravid-recept" har ju fungerat bra tidigare! Flört Själv sprayar jag på och ska börja med sprutorna 27/3. Fick mens i söndags.

De stora ömma tuttarna är kvar, haft lite värmekänsla i huden, men inte alls lika mycket som förra gången. Föredrar nog att ha biverkningarna jag har nu, mot dem jag hade sist. Stora tuttar kan man ju leva med. Värmekänsla i huden med konstanta svettningar, varvat med frossa vill jag helst fortsätta slippa. Konstigt att biverkningarna skiljer sig denna gång mot förra.. Men har ju ännu ett tag kvar att spraya, så de kanske hinner komma tyvärr!  
  • Blingbling
    ser91 skrev 2013-03-19 14:39:38 följande:
    Det är nog inte fel! Ditt "gravid-recept" har ju fungerat bra tidigare! Flört Själv sprayar jag på och ska börja med sprutorna 27/3. Fick mens i söndags.

De stora ömma tuttarna är kvar, haft lite värmekänsla i huden, men inte alls lika mycket som förra gången. Föredrar nog att ha biverkningarna jag har nu, mot dem jag hade sist. Stora tuttar kan man ju leva med. Värmekänsla i huden med konstanta svettningar, varvat med frossa vill jag helst fortsätta slippa. Konstigt att biverkningarna skiljer sig denna gång mot förra.. Men har ju ännu ett tag kvar att spraya, så de kanske hinner komma tyvärr!  

Nej! Du ska inte få alla de där dumma biverkningarna igen - de har du redan haft och det kanske är som med graviditeter när man sprayar...att en sprayning inte är den andra lik....och den här gången har du en mildare variant av biverkningar. Punkt!
Svar på tråden Munkpeppar?