• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • ser91

9 ägg igår vid äggplock Glad förra gången var det 6 st, så en liten ökning. Bara hoppas att det blir insättning imorgon! Spännande!

Förra gången efter äggplocket så hade jag så fruktansvärt ont på vägen hem att jag bara låg och skrek.
    Igår kände jag nästan ingenting efteråt. Blev nästan orolig varför det inte kändes så mycket istället.

Något måste ha gått fel första gången. På kliniken sa de att det brukar kännas lite som mensvärk bara, vilket det gjorde igår. Första gången kändes det som att något skar i mig, och det höll i hela dagen. Eller så kanske det skiljer så mycket från gång till gång ändå Flört 

Hoppas att munkpepparn fortsätter göra underverk! Ska börja med det igen om detta misslyckas.

Trevlig tisdag på er! Håller tummarna för er alla! Ingen ska behöva genomgå ofrivillig barnlöshet. 

• Blingbling

Åh så kul att höra ser91! Gott att det inte gjorde så ont den här gången heller Jag opererade mina ögon mot närsynthet med laser för 2,5 år sedan och den smärtan jag hade efter den operationen var hemsk...kunde inte öppna ögonen och det kändes som någon tömde en blandning mellan citron och sand i ögonen. I vintras skulle jag göra om samma operation igen (den första blev inte helt lyckad) och jag var väldigt orolig för att göra om allt det här jobbiga en gång till....men nu kändes det nästan inget alls...i varje fall inte alls på samma sätt som första gången. Så, jag förstår din lättnad över att allt gick bättre den här gången! Håller tummarna för dig inför i morgon

• ser91

Okej! Det är säkert så att kroppen kanske reagerar annorlunda när den varit med om det förut Glad Lät dock inte alls roligt med smärtan du hade efter första ögon-operationen! Rynkar på näsan

Denna gång skulle de spruta in spermien i ägget (vet ej vad det kallas riktigt). Så chansen borde vara något större att något ägg iaf befruktas.

• Pimpinellan

MIna 5 ÄP har gjort från så ont att man vill döda läkaren till inget ont alls så så olika kan det vara!
    Ser: 9 ägg är jättebra,gör de dessutom ICSI är chanserna ännu större för ET.
    För egen del en del tecken på äl,dag 9 idag så lite senare än förra cykeln.

• Blingbling

Ja, den ögonoperationen är inte något som är ett fint minne precis...två dagar som var hemska....men nu ser jag superbra utan varken glasögon eller linser - vilket är såååå härligt och samtidigt lite overkligt

• Tuvalina

Åh Blingbling, tack för du frågar.
    Jag tog munkpeppar denna månad fram till ÄL. Den blev tidig denna cykel MEN ägget hade nog fått försprång för jag hade spottings en vecka innan mens trots jag tog progesteron. skulle haft starkare dos förmodligen.

Nu är det så att jag ska ta Procren imorgon som är en nedregleringsspruta så jag blev rådd att inte ta progesteron nu men det ångrar jag... Nu är det spottings igen på ÄL + 9 och det är knappast någon nidblödning.

Får satsa på Äggdonation istället.
    Ser grattis till fint ÄP!!! Lycka till inorgon!

Pimpinella, hoppas på fin ÄL denna månad.

Blingbling, har inte läst senaste inläggen. Hur har du det??

• Blingbling

Tuvalina: Varsågod Ja här händer det inte mycket...gravid är jag iaf inte då tant röd dök upp under em. Fast jag tror inte att jag hade ngn ÄL denna månad eftersom jag inte kände av någon sådan för ett par veckor sedan. Hur som helst, jag tar nya tag nu och kommer köra Pergotime denna cykel (byter ut MP ett tag för att få lite omväxling ), med start på lördag. Sedan blir det väl VUL på torsdag/fredag nästa vecka hos läkaren för att se hur min kropp reagerar på detta. Så blir det mina vanliga vitaminer och tillskott, samt lite nya grejer som jag ska testa och progesteronvagiatorer! Så får vi hoppas att med hjälp av allt detta att det går vägen denna gång Men vad är det för nedregleringspruta du ska ta? Är det inför IVF?

• Tuvalina

Sprutan är inför äggdonationen vi ska göra i maj

Hoppas pergotime för sig denna månad!!

Svar på tråden Munkpeppar?