• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • ser91

Okej. Kändes så konstigt när jag vaknade, första och enda jag tänkte var "nu ska jag testa". Har inte haft en tanke på det tidigare, var nog lite trött i mössan =P

Min sambo är helt inne på att det funkat. Tror att mitt huvud tror det också. Min sambo ville hålla om mig igår kväll och hans arm hamnade på min mage, jag var typ öm och tyckte det kändes obekvämt, och bad honom ta bort armen.

Är lite orolig att jag kan ha fått urinvägsinfektion, dock inget obehag när jag kissar. Kan ju vara det också, eller bara kroppen som spökar. Har iaf aldrig känt svag mensvärk på det sättet som denna gång. Höll endast i sig ett par dagar och kom och gick emellanåt. Hugg i magen är väl inte heller något som hänt förut. Dock ryggont kan ju komma av annat. Drömmer massa konstigt om nätterna. Kan ju vara AC som gjort att kroppen reagerat på detta vis.

Känns otäckt att min sambo tror att det funkat, han kommer bli så besviken, och jag också, men så är det ju iofs varje månad ändå. För tillfället känner jag inget speciellt, utan inväntar bara mensen. Enda är att det spänner i nedre vänstra sidan av magen + öm i ryggen. Men tror det beror på annat.

• Blingbling

Jag håller med Pimpinellan här ovan! Ta det lite lugnt nu ser91!

Till att börja med så skulle jag vilja citera det som du skrev till mig tidigare i tråden: "Okej =) Att inte känna något alls kan ju vara ett symtom ;) "

Jo visst, så kan det så klart också vara tänkte jag, men trodde egentligen inte på det du skrev. Då hade jag ändå testat på BIM -1 och ett mer negativt test, än det jag fick då, har jag aldrig sett. Tokblankt skulle jag vilja kalla det för!
    Ok, dagarna gick och BIM dök upp 31/1. Fler dagar gick och fler och fler och jag befann mig i Limbo-land eller "in the middle of nowhere" i en vecka innan jag testade i går morse.

Kan ju berätta att graviditetsstrecket dök upp på stickan samtidigt som kontrollstrecket! Så, nu är jag gravid igen - och det är UTAN att jag har några symptom.
    Det verkar ju faktiskt som om du ändå har lite symptom....men ta det lugnt och ta en dag i taget och tänk på att det var inte förrän en vecka över BIM som jag plussade. Sedan tycker jag att du kan lyssna på din sambo också - han verkar ju ha koll på läget

Håller massa tummar för dig/er!!!!      

• Blingbling

Glömde också berätta att jag hade faktiskt gravidkänningar som började två dagar efter ÄL, men de försvann på kvällen BIM -3 och det var därför som jag trodde att jag hade missförstått min kropps signaler (alternativt fått ett tidigt MF) när jag testade på BIM -1 och det var negativt. Men tänk så fel man kan ha - kroppen är en mästare på att lura mig som är näst intill beroende av att ha kontroll

• ser91

Ojoj grattis blingbling! Så kul att det kan fungera på naturlig väg! =) Jag sa ju det, kände det på mig att du/ni lyckats! Vad var det för känningar du hade denna månad innan de försvann? Ett stort tack till munkpeppar får man väl säga! ;) eller hela blandningen du använde dig av!
    Hur länge har ni försökt blingbling?

Jag tror ändå inte vi lyckats, har så svårt att tro det. Men så länge mensen inte dyker upp får man leva med hoppet. 

• Blingbling

Tack ser91! Ja, det går visst att bli gravid även om man fyllt 40+

Men jag har i varje fall Munkpepparen att tacka för mycket. Utan den hade jag inte haft en sådan ÄL som jag fick dessa två månader som jag körde kuren. Det är ju liksom en förutsättning att ha en ordentlig ÄL för att kunna bli gravid tror jag iaf.

Sedan alla mina andra vitaminer m.m. som finns i mitt "gravid-recept"...de pillren gör nog också sitt.

Är det på onsdag du har BIM, ser91?

• intetnyttpåplusfronten

På torsdag är det min första MP-ÄL :D Sen ska jag resa iväg på lördag ett par veckor, hoppas inte ÄL kommer ett par dagar senare för då kanske vi missar den :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 14:48:36 följande:
    På torsdag är det min första MP-ÄL :D Sen ska jag resa iväg på lördag ett par veckor, hoppas inte ÄL kommer ett par dagar senare för då kanske vi missar den :s

Håller tummar och tår här att ÄL kommer enligt planen
  • ser91
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 14:48:36 följande:
    För mig kom ju äl några dagar tidigare av mp. Kolla gärna med test så ni inte missar äl =)

Blingbling: Ja, om jag räknat rätt. Vet inte alls heller om cykeln påverkats mer av mp. Sen är jag också osäker om min lutealfas är 14 dagar, men tror det iaf. Varje gång jag varit på fertilitetskliniken cykeldag 13 så har äggen iaf inte släppt än, så tror att jag vanligtvis ägglossar dag 13-16.
  • ser91

Känner förresten inget onormalt nu heller, mår som vanligt vid den här tiden i cykeln. Så förväntar mig att mensen kommer igång framåt onsdag.

• intetnyttpåplusfronten
    ser91 skrev 2013-02-10 18:44:01 följande:
    För mig kom ju äl några dagar tidigare av mp. Kolla gärna med test så ni inte missar äl =)

Blingbling: Ja, om jag räknat rätt. Vet inte alls heller om cykeln påverkats mer av mp. Sen är jag också osäker om min lutealfas är 14 dagar, men tror det iaf. Varje gång jag varit på fertilitetskliniken cykeldag 13 så har äggen iaf inte släppt än, så tror att jag vanligtvis ägglossar dag 13-16.
    Ja har funderat på det, men det blir så pressat och jobbigt sex då (körde ju med äl test i ett par år 2009-10) så då kör vi hellre var tredje dag den veckan. Då kan vi ju inte missa :p
    Har bestämt att vi kör på tisdag, torsdag och lördag innan jag åker, IFALL äl är tidigare eller senare :p
    Har även kört i förrgår och idag, men det var inte i äl syfte ;)
    Sa till maken nyss att det var sista spontansexet, sen är det schemalagt under nästa vecka! Haha :p 
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
Svar på tråden Munkpeppar?