• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-31 16:00:28 följande:
    Fick mensen här igår, så började med MP då, samt R.R, multikvinna och D3 vitaminer :) Nu jäklar ska jag boosta äggen ;)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se

Låter som en bra "cocktail" du fått till där! Själv har jag kört med en r.r./dag men upptäckte nyss att man även kan ta 2 tabletter och det är den dosen som gäller framöver. Hahaha, gillar du inte smaken på MP? Har förstått att flera inte gillar den. Jag har själv inga problem med den...men ok...njuta kanske är att ta i Tack för din tumhållning...hoppas den hjälper!
  • Pimpinellan

Pillren verkar ju funka lika bra så ni kan ju byta ni som inte direkt njuter av smaken. Glad

• ser91

Låter bra =) Vi hoppas att blingblings mens håller sig borta och att ett plus dyker upp. Vi hoppas att intetnyttpåplusfront en får kanonbra ägg. Vi hoppas att pimpinellans fot blir bra och att turen vänder så att ett plus dyker upp. Här hemma har det mysts i förrgår och igår. Jag är numera utskriven från lasarettet, men får inte anstränga mig förrän läkarna gett klartecken. Så blir lugnt mys.. är sjukskriven ett tag till, hoppas verkligen jag får ett bra besked, annars ska vi nog inte börja med hormonerna för ivf på ett tag. Kan inte tänka mig att vi lyckas på naturlig väg, men det är ju i alla fall kul att försöka ;) Dock lika hemskt varje gång mensen kommer.

• Pimpinellan
    ser91 skrev 2013-02-01 08:06:00 följande:
    Låter bra =) Vi hoppas att blingblings mens håller sig borta och att ett plus dyker upp. Vi hoppas att intetnyttpåplusfront en får kanonbra ägg. Vi hoppas att pimpinellans fot blir bra och att turen vänder så att ett plus dyker upp. Här hemma har det mysts i förrgår och igår. Jag är numera utskriven från lasarettet, men får inte anstränga mig förrän läkarna gett klartecken. Så blir lugnt mys.. är sjukskriven ett tag till, hoppas verkligen jag får ett bra besked, annars ska vi nog inte börja med hormonerna för ivf på ett tag. Kan inte tänka mig att vi lyckas på naturlig väg, men det är ju i alla fall kul att försöka ;) Dock lika hemskt varje gång mensen kommer.

Men så skönt att du är hemma igen då! Solig  Min fot blir nog bra vad tiden lider,jag får ta det lugnt i detta iselände bara... Håller med om resten också!
  • ser91

Tack alla =) fortfarande lite oklarheter dock, men jag hoppas det löser sig snart.

• Blingbling

Jaha...här sitter jag fortfarande kvar i Limbo-land... Det händer ingenting alls här. Inga symptom what-so-ever, ingen tant röd...inget alls. Jo, bara en yttepytte flytning (märktes bara lätt på pappret) åt det ljusbruna hållet en gång i lördags vid lunch, men sedan var det inget mer. Visst, det kan ju vara trevligt att inte märka något...men jag är en person som vill ha kontroll på läget. Går liksom inte att ha det nu...klart jag kan göra ett test, men jag väntar några dagar till för att se om mensen kommer iaf. Skulle jag vara gravid igen (direkt efter mitt MF på nyår) så tror jag ännu mer på pepparn än vad jag tidigare gjort!

• Pimpinellan

Blingbling-finns ju hopp än då! För egen del vet jag att det är kört eftersom jag redan har ömma bröst. Det är ju inget ovanligt,man blir ytterst sällan gravid efter 6,5 år och ännu mer sällan i min höga ålder. Synd att ac:n ger sån pms att man vet efter 6 dar att det är kört...

• Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-02-04 13:23:17 följande:
    Blingbling-finns ju hopp än då! För egen del vet jag att det är kört eftersom jag redan har ömma bröst. Det är ju inget ovanligt,man blir ytterst sällan gravid efter 6,5 år och ännu mer sällan i min höga ålder. Synd att ac:n ger sån pms att man vet efter 6 dar att det är kört...

Men vänta lite nu...är det inte så att AC också ska dämpa PMSen? Eller är jag ute och cyklar nu? Har för mig jag läst det någonstans... Ja, vi får väl se vad som händer på min front framöver, bäst är ju att bara försöka låta bli att tänka på det...ehh...är ju heller inte så lätt
  • Pimpinellan
    Blingbling skrev 2013-02-04 15:00:03 följande:

Men vänta lite nu...är det inte så att AC också ska dämpa PMSen? Eller är jag ute och cyklar nu? Har för mig jag läst det någonstans... Ja, vi får väl se vad som händer på min front framöver, bäst är ju att bara försöka låta bli att tänka på det...ehh...är ju heller inte så lätt

Jo ac ska ta bort pms,men då ska ma nog äta det jämt. Jag slutade med proggisarna ungefär samtidigt med att jag började med ac:n och det gav tydligen världens pms. Inte sen jag var ung har jag haft så ömma bröst så tidigt och så mycket-3 gången på raken nu. Får köpa pyrodoxin nästa gång!
Svar på tråden Munkpeppar?