• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • ser91

Ja, finns tabletter också. Såg i något forum att dropparna ska vara bättre. Stämmer kanske inte, men jag valde dem av den anledningen iaf. Jag kör en liten kaffekopp med vatten, sen direkt efter dricker jag antingen vatten eller något annat =) Funkar bra för mig att göra så. Jag hade ju äl troligtvis i fredags, i o med att många säger att man ska köra från äl till mens så körde jag igång direkt. Spänd på att se om jag kommer märka någon skillnad =)

• ser91

Inne på tredje dagen med dropparna. Känner ingen skillnad än så länge iaf. Håller tummarna att detta är mirakelkuren för oss. Fortsatt otur med mycket saker, vill bara se allt ljusna snart =)

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-01-09 17:47:10 följande:
    Inne på tredje dagen med dropparna. Känner ingen skillnad än så länge iaf. Håller tummarna att detta är mirakelkuren för oss. Fortsatt otur med mycket saker, vill bara se allt ljusna snart =)

Det är det som är det mystiska...man känner ingen skillnad - men det funkade ju för mig att bli gravid. Sedan blev det ju MF, men det är ju en helt annan historia och har inget med pepparn att göra. Är inne på en ny kur jag också, så vi håller tummarna för oss alla - må oturen vända NU!!!
  • Blingbling

Hur går det med era pepparkurer där ute? Någon som fått några biverkningar eller känns allt bara "som vanligt"? * nyfiken *

• ser91

Jag har ett litet avbrott tyvärr då jag varit med om en mindre olycka. Är fortfarande inskriven på lasarett men hoppas på att få komma hem snart och börja med pepparn igen =) hade lite mensvärk igår och imorse. Så antar att mensen kommer när som helst.

• Pimpinellan
    ser91 skrev 2013-01-15 11:03:54 följande:
    Jag har ett litet avbrott tyvärr då jag varit med om en mindre olycka. Är fortfarande inskriven på lasarett men hoppas på att få komma hem snart och börja med pepparn igen =) hade lite mensvärk igår och imorse. Så antar att mensen kommer när som helst.

Men usch då,hoppas du repar dig snart igen!

Jag går och väntar på mens som inte vill  komma så antingen var äl sen eller också är jag verkligen mot alla odds gravid. Förra gången hade jag spottings tre dar innan-har aldrig hänt förr- och denna gång ingenting fast äl var nånstans 31.a till 2:a. Vi får väl se...
  • Blingbling

Ser91...det där var ju inget kul alls med olyckan heller... Hoppas du snart är på benen snart igen!! Då är det nya Munkpeppartag som gäller Pimpinellan...jag kan lova att jag aldrig hållit mina tummar så hårt som jag gör för dig nu!!

• ser91

Pimpinellan: Hoppas att du är gravid! =) Om inte får vi hoppas att mensen kommer snarast. Själv inväntar jag också mensen. Är på dag 28 i cykeln, mensen brukar dyka upp mellan dag 26-28 oftast. Är fortfarande inskriven på lasarettet.. Hoppas inte att min nervositet av allt som pågår nu försenar mensen.

• Pimpinellan

Mensen kom tisdag kväll så min uträkning med äl 1-2/1 stämde. Börjat om med både r.r och munkpeppar och d-vitamin så får vi se om jag får äl och äl när jag ska. Hjälper ju inte direkt,jag blir ju inte gravid ändå,men kroppen funkar ju än så länge i vart fall.

• ser91

Pimpinellan: hoppas denna cykel blir din tur =) Jag har inte börjat om än pga att jag fortfarande är inskriven på lasarettet. Inväntar fortfarande mensen som borde ha kommit igår. Tror att den kommer under natten, känns så nära nu.

Svar på tråden Munkpeppar?