• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • ser91

Ingen fara pimpinellan. Har själv problem med en fot emellanåt. När jag klev snett första gången gjorde det otroligt ont och var besvärligt ett bra tag. Känner som sagt av det även nu vid mer belastning. Så vet hur ont och jobbigt det kan vara! Har haft känningar i nedre delen av magen på den vänstra sidan. Kan inte tänka mig att äl redan smygit sig på. Är på dag 8 i cykeln. Har iaf köpt clearblue digitala äl-stickor för att verkligen kunna konstatera när äl inträffar denna månad. Ska kanske testa om en stund, annars imorgon om det fortsätter sticka nere i magen. Håller tummarna för er och tänker på er! =)

• ser91

Köpte digitalt äl-test. Fick glad gubbe igår när jag testade. Så äl verkar inträffa nu mellan dag 11-12. Tidig äl..

• Pimpinellan

Man får ju i regel tidigare äl med ac Jag hade äl dag 13,12 och nu 13 mot två månader innan dag 33 och 22 så jag tror stenhårt på det. Möjligen då i kombo med r.r som jag ockå tar,tycker effekten är ännu bättre nu än med bara ac eller bara r.r.

• ser91

Okej =) Jag kände ju någon konstig typ stickande känsla nere i magen redan dag 8 i cykeln. Igår kväll när vi hade ätit fick jag ont, som en svag skärande känsla på samma ställe nere i magen. Gjorde äl-test, som jag gjort sedan 3 dagar tillbaks, och fick glad gubbe. Hade inte väntat mig det så tidigt, men var nog därför jag känt som jag gjort i magen.

• Blingbling

Här blev det inget plus den här månaden...eller det tror jag iaf inte. BIM idag och testade minus igår. Har haft riktiga gravidkänningar från 2 dgr efter ÄL som ökat tills i måndags, men då kändes det som allt bara "rann bort" och aktiviteten i tjejmagen avstannade. Så jag är nästan säker på att jag varit gravid men att det blev ett superduper tidigt MF. Fast det kommer ju de i sjukvården att inte vilja räkna som MF. Hur som helst, nu sitter jag här i "Limbo-land"...in the middle of nowhere så att säga. Inget plus och ingen tant röd OCH ingen känsla av att vara gravid eller att mensen är på G. Verkligen kul...speciellt när man är en personlighet som vill ha kontroll! Men jag kommer öka dosen Rosenrot så fort mensen kommet och ta full dos MP igen....vore väl själva den om inte man får bingo om en månad ungefär

• ser91

Hoppas verkligen bara att det är ett sent plus som dyker upp för dig blingbling. Jag har inga direkt förhoppningar denna månad faktiskt. Ska iaf till fertilitetskliniken 11/2 och planera ivf. Då jag har äl just nu, bör min mens komma 12/2, vilket är dagen efter mötet med kliniken, så kan inte tänka mig att det blir spraystart förrän nästa cykel. (Sprayen brukar man ju starta med en vecka före mens).

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-01-31 15:24:31 följande:
    Hoppas verkligen bara att det är ett sent plus som dyker upp för dig blingbling. Jag har inga direkt förhoppningar denna månad faktiskt. Ska iaf till fertilitetskliniken 11/2 och planera ivf. Då jag har äl just nu, bör min mens komma 12/2, vilket är dagen efter mötet med kliniken, så kan inte tänka mig att det blir spraystart förrän nästa cykel. (Sprayen brukar man ju starta med en vecka före mens).

Tack för omtanken...men jag känner mig inte gravid längre och är tämligen säker på att mensen kommer närsomhelst, så känns det iaf. Men jag lovar att rapportera om det fortsatta läget
Svar på tråden Munkpeppar?