• ser91

Munkpeppar?

Hej! Jag och slutade med p-piller i februari 2010, då jag och min sambo ville börja försöka bli gravida. Hösten 2011 påbörjade vi utredning och har fått veta att vi är "oförklarligt barnlösa". Jag har regelbunden ägglossning och min sambos spermier är nästan för bra. Vi fick prova 3 omgångar med pergotime, 2 av försöken var det för många ägg och det tredje misslyckades tyvärr ändå. Vi har också provat på ivf. Ett försök hittills, som tyvärr fick avbrytas då inget av äggen blev befruktade. Vi väntar nu på att kliniken ska öppna efter jul/nyår för att kunna påbörja nästa försök. Hörde talas om att munkpeppar hjälpt många. Ni som har erfarenhet av detta, kan det hjälpa även vid regelbunden menscykel? Läst att det bl.a används vid cykel- och pms-besvär annars. Vill ha tips och råd, och framför allt hopp! Tacksam för svar!

• Svar på tråden Munkpeppar?
  • Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-02-04 15:37:35 följande:
    Jo ac ska ta bort pms,men då ska ma nog äta det jämt. Jag slutade med proggisarna ungefär samtidigt med att jag började med ac:n och det gav tydligen världens pms. Inte sen jag var ung har jag haft så ömma bröst så tidigt och så mycket-3 gången på raken nu. Får köpa pyrodoxin nästa gång!

Ok...fick bara en tanke på att man kan få ömma bröst av att vara gravid också - men, men...vi får väl se vad som händer - än har du ju inte BIM iaf, så håll hoppet levande!
  • Pimpinellan
    Blingbling skrev 2013-02-04 15:44:06 följande:

Ok...fick bara en tanke på att man kan få ömma bröst av att vara gravid också - men, men...vi får väl se vad som händer - än har du ju inte BIM iaf, så håll hoppet levande!
    Jag har snarast inte haft ömma bröst alls som gravid,men så har jag ju tatt proggisar varje gång också -tror jag-och de tar tydligen bort all pms för mig. Märkligt nog för om brist på progesteron skulle orsaka pms och ömma bröst skulle ju ingen gravid ha det för då har man ju sannerligen hög nivå progesteron! Man får ju inte ont 6 dar efter äl heller-då har ju ägget knappt fäst. Nåja,vi ska ju ändå göra EA,munkpepparn är ju bara för att liksom,inget jag direkt tror på för egen del-men för andra tydligen!
  • ser91

Blingbling: Snart får du nog svaret =) Håller tummarna för ett plus! Pimpinellan: hoppas att det vänder och att ac ger dig ett mirakel =)

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-02-04 21:52:54 följande:
    Blingbling: Snart får du nog svaret =) Håller tummarna för ett plus! Pimpinellan: hoppas att det vänder och att ac ger dig ett mirakel =)

Tack snälla du! Håller tummarna för att du frisknar till ordentligt och att ert mys i dagarna ger positivt resultat om ett par veckor...ok, knappt ett par veckor
  • ser91

Tack =) jag har som vanligt inga större förhoppningar. Min sambo är dock mycket mer hoppfull än mig =) Lite synd att äl kom så tidigt denna månad. Eftersom att man ska börja med sprayen för ivf en vecka innan mens så kan vi inte starta förrän nästa månad. Har ju tid den 11/2 och mensen bör komma 12/2. När har ni bim? Vet att du blingbling inte vet riktigt då den egentligen passerat och ingen mens eller plus har dykt upp. När ska du testa dig igen blingbling? =)

• Blingbling

Bra att din sambo iaf är hoppfull Skämt å sido så tror jag själv inte att jag är gravid, känner NOLL på att det skulle vara så. När jag varit gravid tidigare har jag märkt några symptom...nu inget. Får se om jag testar torsdag morgon, då det är en vecka över BIM...men har inte bestämt helt säkert än om det är då jag ska testa. Bra att du kan gravtesta innan du går på sprayen iaf och nu är det ju inte så långt kvar

• ser91

Okej =) Att inte känna något alls kan ju vara ett symtom ;) Vad har du känt när du varit gravid då?

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-02-05 14:49:00 följande:
    Okej =) Att inte känna något alls kan ju vara ett symtom ;) Vad har du känt när du varit gravid då?

Ja iofs kan det ju också vara ett symptom i sig och en graviditet är ju heller inte lik den andra... Tidigare har jag frusit något galet framåt kvällarna, känt en blanding mellan bakfylla och feber (i kombination med lätt, lätt illamående), kvällstrött (jag som lätt kan vara uppe hela natten till tidig morgon annars), hungrig/sugen på att äta något mest hela tiden och så har jag känt av lite i brösten samt haft den där molvärken som är ganska vanlig. De här sakerna är genomgående vad jag känt, sedan har det ju tillkommit lite fler varierande symptom för respektive graviditet. Ungefär så kan man säga
  • ser91

Min sambo tror att vi har lyckats denna månad. Bara för att jag hade som svag mensvärk 3-4 dagar efter äl, sen att det högg till en dag i magen när jag reste mig fort + att jag fått ont i korsryggen och det liksom "kluckar/hoppar till" nere i ryggen emellanåt, t.ex. när jag legat ned och reser mig upp.

Jag vaknade i morse och hade känslan av att "jag ska testa mig nu, bara för att". Hade endast ett gammalt test som hade bäst före-datum 2012-07. Testade iaf med det och fick självklart minus. Jag testar i princip aldrig annars, har gjort det vid ett par tillfällen tidigare då mensen varit sen. Nu är jag bara på dag 20. Mensen bör komma dag 25 om lutealfasen är 14 dagar, vilket jag tror att den alltid varit tidigare..

Men jag bara vet att det inte blivit något denna månad heller, känns som vi bara har otur i vårt liv just nu. Är fortfarande sjukskriven, då det fortfarande finns oklarheter från läkarna. Så måste troligtvis ringa och boka av tiden till fertilitetskliniken nu på måndag. Ingen mening med att påbörja behandling då jag kanske måste genomgå andra behandlingar eller operation för att bli bra igen. Jag mår bra fysiskt, men mentalt börjar allt bli väldigt jobbigt! Men någon gång vänder det väl =) Såg ett stjärnfall i helgen, hoppas att det kan vara min vändning =)

• Pimpinellan

ser: ta inte ut nåt i förskott nu! Testa så långt före BIM är totalt värdelöst för majoriteten av alla gravida får minus då! Och samma gäller vad som händer med kroppen,op. eller inte-ett steg i taget. Är det så att IVF-läkarna säger att du ska avvakta får du göra det om det krockar med annat,men du vet ju inte än.

Jag har beställt mer ac,jag kör på det.

Svar på tråden Munkpeppar?