• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas

Ja jag försöker tänka så, att nu när jag nyss varit gravid blir jag kanske det snabbt igen. Man kan ju alltid hoppas! Ja i helgen ska vi upp till fjälls och åka skoter och ha roligt! Ska försöka glömma allt annat och bara ha kul, wish me luck! Massage, det var en bra idé! Ska fråga min bror, som är massör, om han har tid med mig något! Kanske även en ansiktsbehandling till? Var på mitt livs första bara härom veckan. Fy vad härligt med relax! Och vad mysigt att göra sånt med sin käraste! Får försöka få med mig min på nått sånt! Jennie: Åh fy du får gå igenom så mycket nu :( Varför måste allt jobbigt kända typ samtidigt? Tycker du är stark och gör det bra iaf. Och gråt ut bara, man får det! Och som sagt, trögtänkta karlar förstår verkligen inte, men nu kanske dom insåg lite bättre hur jobbigt det kan vara. Ja jag vågar knappt tänka på det, om dom inte hittar nått fel. Klart att nått är fel om det inte vill stanna kvar i magen! Jag kommer bli tokig om vi inte får hjälp! Men det kommer gå bra innan vi når dit, det bara måste det! Var stark tjejer, vi har varandra!

• Jennie89

Hoppas ni har det bra i helgen tjejer.

Jag tog fram angelsoundet idag (gjorde även det förra lördagen) och efter att ha lyssnat i fem sekunder hörde jag ett ljud jag aldrig hört, hjärtslag som slog drygt dubbelt så snabbt som mina, dessvärre hörde jag det bara i tio sekunder och sambon som satt på toa fick inte höra. Jag hittade det inte igen men jo, det måste ha varit någon där inne!

Jag kommer sväva på moln ett par dar nu, ögonen är helt tårfyllda och nu vet vi iaf att vi klarat det längre än sist! 11+0 idag och om två veckor har vi förhoppningsvis fått se den lilla. 

Hoppas att min glädje kan smitta av sig lite! I februari ska det gå vägen för er, så är det bara.      

• Marsipanprinsessan
    Jennie89 skrev 2013-01-26 13:44:57 följande:
    Hoppas ni har det bra i helgen tjejer. Jag tog fram angelsoundet idag (gjorde även det förra lördagen) och efter att ha lyssnat i fem sekunder hörde jag ett ljud jag aldrig hört, hjärtslag som slog drygt dubbelt så snabbt som mina, dessvärre hörde jag det bara i tio sekunder och sambon som satt på toa fick inte höra. Jag hittade det inte igen men jo, det måste ha varit någon där inne! Jag kommer sväva på moln ett par dar nu, ögonen är helt tårfyllda och nu vet vi iaf att vi klarat det längre än sist! 11+0 idag och om två veckor har vi förhoppningsvis fått se den lilla.  Hoppas att min glädje kan smitta av sig lite! I februari ska det gå vägen för er, så är det bara.      

Åh så roligt, blev så glad av ditt inlägg!! Härligt med små snabba hjärtslag! Vilken toppenlördag!
  • Diche79

Hej tjejer,

hur är läget med alla? 
    Bubbas, hur går det för dig, hade du en bra helg i fjällen?
    Jag har börjat få lite ÄL-symptom nu, svamp, molvärk och huvudvärk. Räknar med
    att det blir i helgen eller början på veckan.

Jennie, jag håller tummarna för dig på fredag, bara en vecka kvar nu!!

Hörs om ett tag igen!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-31 12:37:45 följande:
    Hej tjejer, hur är läget med alla?  Bubbas, hur går det för dig, hade du en bra helg i fjällen? Jag har börjat få lite ÄL-symptom nu, svamp, molvärk och huvudvärk. Räknar med att det blir i helgen eller början på veckan. Jennie, jag håller tummarna för dig på fredag, bara en vecka kvar nu!! Hörs om ett tag igen!

Hej på er! Jag hade en superbra helg och kom på när jag kom hem i söndags att jag inte tänk en sekund på allt vad gravid och vad barn heter. Såå skönt! Så jag försöker hålla det så, inte tänka alls och bara köra på. Det känns enklast. Vad bra diche, då är det bara att ligga i! ;) Ha det bra flickor!
  • Bubbas

Hej tjejer! Har ni haft en bra helg? Hur går det för er? Har du äl nu diche? Och Jennie, jag hoppas du lider av många jobbiga gravsymptom ;)

• Jennie89

Vad härligt att du kunde tänka på annat iaf för en helg Bubbas, hur mår du nu?

Inga symptom här inte! Inatt har varit första gången sen plusset som jag inte kunnat sova. Från att ha sovit närmare åtta timmar per natt har jag denna natten sovit mindre än två. Känner mig som en vandrande zombie på jobbet idag och tror att jag kommer smita hem lite tidigare. 

Lördagar är dagen vi tar fram vår angelsound, men lyckades inte hitta något i lördags så var tvungen att ta fram den igår också, då lyckades vi hitta hjärtat! Puh... Skönt att sambon också hörde det, det kanske bara var önsketänkande förra helgen. Vi gick in i vecka tretton i lördags och det känns oerhört skönt att veta att vi klarat de tolv första veckorna. Vad som helst kan fortfarande hända men det känns riktigt skönt. Nästan så jag vågar in och kolla på bebissaker utan att få ångest.
    Men ändå, lite symptom hade inte skadat :)      
    Om fyra dar sitter jag nervös och väntar på att få komma in på VUL, det är med lite skräckblandad förtjusning vi ser fram emot det.

• Diche79

God morgon!

Fick ÄL-sekret igår, tror det är dags för ÄL idag. Vi har sexat lör+sön, blir
    idag+imorgon oxå.
    Ska testa med ÄL-sticka när jag slutat jobba i em, så får vi se om det ger resultat!

Hur går det själv?

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-02-04 08:56:01 följande:
    Vad härligt att du kunde tänka på annat iaf för en helg Bubbas, hur mår du nu? Inga symptom här inte! Inatt har varit första gången sen plusset som jag inte kunnat sova. Från att ha sovit närmare åtta timmar per natt har jag denna natten sovit mindre än två. Känner mig som en vandrande zombie på jobbet idag och tror att jag kommer smita hem lite tidigare.  Lördagar är dagen vi tar fram vår angelsound, men lyckades inte hitta något i lördags så var tvungen att ta fram den igår också, då lyckades vi hitta hjärtat! Puh... Skönt att sambon också hörde det, det kanske bara var önsketänkande förra helgen. Vi gick in i vecka tretton i lördags och det känns oerhört skönt att veta att vi klarat de tolv första veckorna. Vad som helst kan fortfarande hända men det känns riktigt skönt. Nästan så jag vågar in och kolla på bebissaker utan att få ångest. Men ändå, lite symptom hade inte skadat :)       Om fyra dar sitter jag nervös och väntar på att få komma in på VUL, det är med lite skräckblandad förtjusning vi ser fram emot det.

Skönt att slippa symptomen kanske! ;) Jag mår bra, men drömmer mardrömmar nästan varje natt att jag är tillbaka på sjukhuset :( Tänker nästan ingenting på att försöka bli gravid längre, försöker att inte göra det iaf. Det är riktigt skönt! Om cykeln är som den varit sedan första ma:t, 38 (?!) dagar, borde jag ha äl nu när som helst! Åh vad underbart att höra hjärtat och kunna göra det när man vill! Liksom kunna lugna nerverna när oron dyker upp! Du ska tro att jag är avis på er! :) Gud så spännande med vul, du måste skriva här efteråt! :)
  • Diche79

Jennie - jag håller tummarna för att du kommer från VUL med ett stort leende :)

Jag fick positivt på ÄL-test igår! Har inte haft en enda känning av det så jag tror att
    kroppen är tillbaka som normalt igen nu.
    Från MA i aug fram till januari har jag ju haft illamående, yrsel och kraftiga magsmärtor
    på ÄL-dagen.
    Nu är jag sååå lycklig över att inte känna något alls! Plus att ÄL har varit på cykeldag 17 både jan+feb, så
    nu är mensen regelbunden igen efter bakslagen i dec...

Vi sexade lör-sön-mån och så blir det idag oxå för säkerhetsskull.

Nu jäklars ska jag ha ett plus den 21/2!!
    Och du oxå Bubbas, ett stort fett plus och som sen slutar med en bebis i okt/nov!!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/