• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Usch vad tråkigt, hoppas det inte går åt skogen! Jag håller tummarna för dig!

Hör av dig när du pratat med henne.

Stor kram!

• Diche79

Nu är jag helt säker på att jag inte är gravid!
    Har känt mig konstig hela em, lite lätt yr och svagt illamående!

Så räknar med att nästa gång blir kring 3-5februari, då blir det massa sex igen.
    Får hoppas det blir plus då, för i mars börjar sambon jobba och då
    är det svårt med ÄL-sexandet igen  :(

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-14 14:57:36 följande:
    Nu är jag helt säker på att jag inte är gravid! Har känt mig konstig hela em, lite lätt yr och svagt illamående! Så räknar med att nästa gång blir kring 3-5februari, då blir det massa sex igen. Får hoppas det blir plus då, för i mars börjar sambon jobba och då är det svårt med ÄL-sexandet igen  :(

Fast är inte det gravsymptom? Har pratat med bm nu och hon kunde såklart inte säga vad det var. Hon trodde att jag var i v 5+1 nu. Vissa kunde ha mens hela grav eller så är det mf. Det enda jag kan göra är att vänta flera veckor och sedan ta nytt gravtest. Eller åka in om jag börjar blöda mer och få jätteont.
  • Diche79

Nej, jag är ju bara på ÄL+10, så det känns förtidigt att få symptom redan nu..

Tänkte att hon nästan skulle säga så, "vänta och se".

Hur blöder du nu, lite eller som tidigare? Mer?
    Usch, jag hoppas verkligen att det slutar NU!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-14 15:20:35 följande:
    Nej, jag är ju bara på ÄL+10, så det känns förtidigt att få symptom redan nu.. Tänkte att hon nästan skulle säga så, "vänta och se". Hur blöder du nu, lite eller som tidigare? Mer? Usch, jag hoppas verkligen att det slutar NU!

Är nog lite mindre. Och är spec när jag är på toa, annars typ inget. Inget levrat nu sista gången heller. Hoppas det slutar, för är det inga jättemängder och ont kanske man klarar sig? Nej jag vågar inte hoppas på något..
  • bellan

Hej alla! Blev precis inbjuden till den här tråden..
    Inatt vaknade jag av att det "rann till" mellan benen. Jag befarade det värsta.. Visst var det blod. Massor av blod. Dock ingen speciell värk, mer än vanlig molvärk som jag haft hela tiden.
    Jag är i vecka 7 nästan 8.
    Jag grät hela natten.
    Jag grät när jag ringde MVC
    Jag grät på Arbetsförmedlingen. Var tvungen att gå dit idag (första arbetslösa dagen). Herregud.
    Påväg hem träffade jag en god vän. Berättade om allt och grät. Igen.

Nu känns det som om tårarna är slut.

Jag har varit så jäkla stressad de senaste månaderna. Eftersom att jag inte får jobb... Är utbildad förskollärare. Och tro det eller ej, men i en liten skitstad så är det inte jättelätt att få jobb.

Jag skulle timvikarierat idag också. På ett jättebra ställe. Men jag pallade helt enkelt inte. och så har jag dåligt samvete över detta.. 

Herregud. Hur går jag vidare? Jag känner mig så jävla värdelös. Inget jobb och ingen bebbe.. :( 

• Jennie89

Får du "Gravid 2-3" eller "Gravid 3+" på ett digitalt borde det väl vara okej eller kroppen ökar hormonerna trots mf? Nej usch och fy Bubbas, väntan är jobbig som den är i vanliga fall. Hur mår du i kroppen annars? Några symptom?

Diche, inte ge upp än. 

Bellan, vem vet, du kanske inte fått missfall, du ska inte åka in och kolla?       

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-15 08:14:20 följande:
    Får du "Gravid 2-3" eller "Gravid 3+" på ett digitalt borde det väl vara okej eller kroppen ökar hormonerna trots mf? Nej usch och fy Bubbas, väntan är jobbig som den är i vanliga fall. Hur mår du i kroppen annars? Några symptom? Diche, inte ge upp än.  Bellan, vem vet, du kanske inte fått missfall, du ska inte åka in och kolla?       

Ja jag ska väl testa igen så småningom. När hade ni gjort det? Nej inga symptom alls, hade inte hunnit fått några heller :(
  • Jennie89

Jag hade nog väntat minst en vecka från blödningen, men hur lätt är det... Blöder du fortfarande?

Här känns det lite deppigt för tillfället, sist började det kännas riktigt konstigt i v9+4 och nu kom den känslan igen, i 9+3. Förutom lite svullen mage (vilket likaväl kan bero på all choklad och glass jag proppade i mig i helgen) och ömma bröst (som slutade ömma först i v 15 sist) så känner jag ingenting. Aptiten är tillbaka, inget nattkissande, någorlunda pigg på morgonen.... Ah! Varför känner man efter så mycket? Jag som lovade mig själv att tro på det denna gången.
    Inskrivning på måndag, hoppas på att få tid till kub då... Om mellan två och fyra veckor vet jag.   

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-15 11:23:44 följande:
    Jag hade nog väntat minst en vecka från blödningen, men hur lätt är det... Blöder du fortfarande? Här känns det lite deppigt för tillfället, sist började det kännas riktigt konstigt i v9+4 och nu kom den känslan igen, i 9+3. Förutom lite svullen mage (vilket likaväl kan bero på all choklad och glass jag proppade i mig i helgen) och ömma bröst (som slutade ömma först i v 15 sist) så känner jag ingenting. Aptiten är tillbaka, inget nattkissande, någorlunda pigg på morgonen.... Ah! Varför känner man efter så mycket? Jag som lovade mig själv att tro på det denna gången. Inskrivning på måndag, hoppas på att få tid till kub då... Om mellan två och fyra veckor vet jag.      

Ja jag blöder fortfarande, men ingen smärta alls. Bm ringde nyss och fick en tid hos henne om 3 v för att göra gravtest, 5/2. Så innan dess gör jag inget. Är inställd på att det är kört. Jag hoppas att du bara inbillar dig, det är säkert ingen fara :) Men förstår oron!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/