• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas

Ja diche, vi orkar sexa 7 dagar i rad, jag hänger på! Tur att karlar sällan klagar ;) Men du, ropa inte hej innan du verkligen vet. Kanske blir det ett plus, även fast det molar :)

• Diche79

Detsamma till dig, bruna flytningar är ingen fara!
    Min väninna fick lite blödningar vid sin vanliga mens, trots att hon var gravid!

Och går det åt skogen för oss så tar vi nya tag i februari! :)

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-10 15:41:50 följande:
    Detsamma till dig, bruna flytningar är ingen fara! Min väninna fick lite blödningar vid sin vanliga mens, trots att hon var gravid! Och går det åt skogen för oss så tar vi nya tag i februari! :)

Ja och min syster blödde med båda sina pojkar. Även jag hade mörkbruna tjocka flytningar men det gick ju som det gick. Testar väl ändå imorgon..? Självklart, man får väl försöka tänka positivt och prova igen nästa gång, även om det är såå segt. All denna väntan, på äl, bim och allt vad det är.
  • Diche79

Har du testat Bubbas? 

Jag märker inget alls än, lättare värk på mornarna. Men det kanske bara är träningsvärk,
    märker att jag går och spänner magen hela tiden - för att hålla in den :))
    Så man inte ser hur mkt julmat man har tryckt i sig nu...! :))

• Jennie89

Ja Bubbas, har du testat? Vi väntar med spänning!

Jag blödde som sagt minimalt på BIM och dagen efter, både denna gången och förra.   

• Diche79

Grattis gumman, vad kul!!

Åh, jag blev så glad så jag nästan började gråta! :))
    Vilken härlig fredag det blev nu!
    Du ska se att det kommer gå jättebra den här gången!

Smitta av er på mig så jag får ett plus om en vecka!!

Kram

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-11 10:07:35 följande:
    Grattis gumman, vad kul!! Åh, jag blev så glad så jag nästan började gråta! :)) Vilken härlig fredag det blev nu! Du ska se att det kommer gå jättebra den här gången! Smitta av er på mig så jag får ett plus om en vecka!! Kram

Tack vad söt du är! Det känns helt sjukt. Man tillåter sig själv inte bli glad på nått vis, så att man inte blir lika sårad om det händer igen. Fick panik när jag såg resultatet tidigt imorse. Sambon jobbade till inatt så han sov och jag gick upp i sovrummet storgrinandes med testet i handen och skakade i hela kroppen. Han blev jätteglad såklart men jag vågar inte..
  • Diche79

Nej, jag förstår hur du menar!
    Jag har funderat på hur jag kommer reagera.
    Man törs nog inte riktigt vara glad innan bebisen kommer ut.

En väninna till mig fick typ 4-5st MA+MF. Hon berättade att med
    sista graviditeten, en dotter föddes i juni, så var hon rädd fram till v 30.
    Då visste hon att bebisen kunde överleva själv utanför kroppen om nåt
    skulle hända.

Men var glad för att kroppen fungerar igen iaf! Så får vi alla
    hålla tummarna för att du får en bebis i sept!!

• Jennie89

Åh! Jag ryser i hela kroppen, vad underbart!

Vi får vara livrädda ihop. Eftersom vi inte har berättat för någon än (förutom för allt och alla på familjeliv) så känns det inte lika verkligt. Det är precis så sambon börjat prata om det men vi håller låg profil. 

Försök njuta lite! Din kropp fungerar som den ska, det är skönt att veta.

Två saker jag upprepar för mig själv:

Vi väntar barn, inte missfall      

Ta ut lyckan i förskott, det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan. 

Med tanke på hur förkrossad jag blev i aug när jag var säker på att något var fel kan det omöjligt bli värre denna gången.   

Grattis ännu en gång Bubbas!

Och Diche, måtte det smitta av sig så att du får ett plus nästa helg!    

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/