• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Ja, det har varit jättejobbigt! Varje gång jag haft ÄL så var jag på allmänt grinigt
    humör, just för man såg gravidmöjligheten försvinna utan att man ens
    kunnat göra nåt alls.
    Vi har såklart sexat sönkväll + direkt när han kommit hem igen, men uppenbarligen
    så funkar inte det för oss...

Men men, vi hoppas nu att det blir plus om 11dgr. Är på ÄL+4 idag.
    Kanske ska göra som du gjorde Jennie och ta helt paus från internet+gravidsidor
    under resterande 11dgr.
    Då kanske jag oxå plussar sen :))

Undrar hur det går för Killerqueen!?
    Bubbas - förstår att du blir lessen av att tänka på det, men vi håller tummarna för att
    du plussar i helgen!

Tänk vad roligt om vi plussar alla i Jan, då får vi fortsätta hålla liv i tråden och så kan vi
    diskutera krämpor, illamående och foglossningar sen.
    Plus se vem som hade "lättast" förlossning osv !  :))

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-08 13:26:23 följande:
    Ja, det har varit jättejobbigt! Varje gång jag haft ÄL så var jag på allmänt grinigt humör, just för man såg gravidmöjligheten försvinna utan att man ens kunnat göra nåt alls. Vi har såklart sexat sönkväll + direkt när han kommit hem igen, men uppenbarligen så funkar inte det för oss... Men men, vi hoppas nu att det blir plus om 11dgr. Är på ÄL+4 idag. Kanske ska göra som du gjorde Jennie och ta helt paus från internet+gravidsidor under resterande 11dgr. Då kanske jag oxå plussar sen :)) Undrar hur det går för Killerqueen!? Bubbas - förstår att du blir lessen av att tänka på det, men vi håller tummarna för att du plussar i helgen! Tänk vad roligt om vi plussar alla i Jan, då får vi fortsätta hålla liv i tråden och så kan vi diskutera krämpor, illamående och foglossningar sen. Plus se vem som hade "lättast" förlossning osv !  :))

Kan inte ens föreställa mig frustrationen, men försöker. Tror inte jag hade orkat att ha sambon borta hela veckorna. Jag har kanske tur att ha han endast 3 mil bort. Kom på nu att förra månaden började mensen med två dagars bruna flytningar, så om det är lika nu borde dom komma imorgon. Jag hoppas verkligen på ett plus för er! Lite extra nu när ni har det så kämpigt :( Jennie, du anar inte hur avis jag är på dig som redan är där, allt kommer gå bra denna gången! :) Ja vart är du killerqueen?? Vi saknar dig :)
  • Jennie89

Hur går det tjejer?

Jag är också avis på alla i gravidtrådarna, har lite svårt att förstå att jag är en av dom. Jag tänker inte längre än till vul/kub, även om det känns mycket bättre denna gången med aningen starkare symptom så tycker jag att jag mår lite för bra. Råkade hamna på en barnvagnssida och fick ångest.
    Bara för att jag skrev att magen fungerar var tredje dag har den varit som vanligt både igår och idag. Nej, jag får ta och börja med lite järntabletter så den slutar fungera igen, såhär kan jag inte ha det.

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-09 11:55:05 följande:
    Hur går det tjejer? Jag är också avis på alla i gravidtrådarna, har lite svårt att förstå att jag är en av dom. Jag tänker inte längre än till vul/kub, även om det känns mycket bättre denna gången med aningen starkare symptom så tycker jag att jag mår lite för bra. Råkade hamna på en barnvagnssida och fick ångest. Bara för att jag skrev att magen fungerar var tredje dag har den varit som vanligt både igår och idag. Nej, jag får ta och börja med lite järntabletter så den slutar fungera igen, såhär kan jag inte ha det.     

Skönt ändå med starkare symptom! Man är säkert mycket mer på sin vakt andra gången. Här väntar jag fortfarande på mensen! Testet blänger på mig varje morgon men jag håller mig! Gör det på lördagmorgon om den inte dykt upp innan. Vilket jag tror att den gör när som helst tyvärr :(
  • Diche79

Det finns ju ändå en del tjejer som mår toppen genom hela graviditeten!
    Min faster är en av de, tre barn och hon har mått superbra, inte haft några krämpor alls!
    Jag skulle oxå vilja ha det så, men då skulle jag nog vara konstant orolig
    över att nåt var fel tror jag.

Jag har haft lite småhugg i tjejmagen idag, typ som ett snabbt knivstick.
    Men inget annat... 
    Men som sagt, jag har redan gett upp hoppet om denna månad.
    Har inte mensen kommit innan så har jag bestämt mig för att testa
    nästa fredag, då är det ÄL+14.

Nej Bubbas - du är gravid, så du kommer få ett plus om tre dagar :))               

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-09 19:15:42 följande:
    Det finns ju ändå en del tjejer som mår toppen genom hela graviditeten! Min faster är en av de, tre barn och hon har mått superbra, inte haft några krämpor alls! Jag skulle oxå vilja ha det så, men då skulle jag nog vara konstant orolig över att nåt var fel tror jag. Jag har haft lite småhugg i tjejmagen idag, typ som ett snabbt knivstick. Men inget annat...  Men som sagt, jag har redan gett upp hoppet om denna månad. Har inte mensen kommit innan så har jag bestämt mig för att testa nästa fredag, då är det ÄL+14. Nej Bubbas - du är gravid, så du kommer få ett plus om tre dagar :))               

Åh jaa tänk om man hade sån tur att få må bra! Jag mådde sjukt illa sist och ville kräkas varje gång jag öppna kylskåpet och såg den där grekiska gubben på den där tzatziki-hinken ni vet, haha! Nä sluta, jag vågar inte ens tänka så! Fast det gör man ju ändå, dum som man är. Åh jag orkar inte.
  • Diche79

Jag hann aldrig få något illamående sist, men då dog ju fostret redan i v6, och det
    är väl ungefär samtidigt som de flesta får sitt illamående?

Däremot så hade jag jättesvårt för grillad mat... kul med tanke på att det enda
    man gör på sommaren är grillar och har grillfester  :/     

• Diche79

Föresten - tränar ni nåt?

Jag behöver träna min mage mer, tänkte om det är nån som kan tipsa om övningar?   

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-09 19:47:32 följande:
    Föresten - tränar ni nåt? Jag behöver träna min mage mer, tänkte om det är nån som kan tipsa om övningar?   

Nää vad tråkigt! Grillat som är så gott! Brukar du köra plankan? Det är grym magträning.
  • Diche79

Japp, jag kör första plankan 3x45sek, sen kör jag sidoplankan 20sek på varje sida.
    Sen benlyft, dvs ben rakt upp i luften och sänker de mot golvet, ett ben i taget.
    Avslutar med situps...

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/