• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Tasgu

Hej! Hoppar in här om det är ok. Jag har haft 3 eller 4 tidiga missfall i år, verkar bli gravid bara karln tittar på mig just nu men sen vill de inte stanna kvar. Jag har gått ner i vikt och levt sunt hela hösten så nu ska vi försöka igen. Har BIM på tisdag så är väl snart dags att testa. Vi försökte förra månaden också men på något sätt lyckades jag inte bli gravid då men vi får se denna gång. Mer orolig över att det inte ska stanna kvar än att jag inte ska lyckas bli gravid igen.

• killerqueen
    Tasgu skrev 2012-12-20 12:52:51 följande:
    Hej! Hoppar in här om det är ok. Jag har haft 3 eller 4 tidiga missfall i år, verkar bli gravid bara karln tittar på mig just nu men sen vill de inte stanna kvar. Jag har gått ner i vikt och levt sunt hela hösten så nu ska vi försöka igen. Har BIM på tisdag så är väl snart dags att testa. Vi försökte förra månaden också men på något sätt lyckades jag inte bli gravid då men vi får se denna gång. Mer orolig över att det inte ska stanna kvar än att jag inte ska lyckas bli gravid igen.
    Välkommen! :)
  • Diche79
    Bubbas skrev 2012-12-20 12:34:40 följande:
    Enligt äl appen har jag äl imorgon, om den nu kommit igång?

Ligg på som satan nu Bubbas  :)
    Själv tycker jag tiden går fort, mensen bör vara slut om 2dgr redan, och då
    börjar jakten på ÄL :)  Min sambo är arbetslös nu, så nu kommer hans jobb inte vara
    ivägen för ÄL längre!  

Vi firar jul med våra föräldrar, men nyår är värre..  Alla våra närmaste vänner har fått
    barn under året, utom vi...  Vad gör man då på nyår??

Har ni testat bidrottninggelé nåt?  Fick en burk av en kompis, hon hade 5st mf/ma och den månaden
    hon testade BG så blev hon gravid, och nu har hon en dotter! 

Välkommen Tasgu! 

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-20 18:42:22 följande:
    Ligg på som satan nu Bubbas  :) Själv tycker jag tiden går fort, mensen bör vara slut om 2dgr redan, och då börjar jakten på ÄL :)  Min sambo är arbetslös nu, så nu kommer hans jobb inte vara ivägen för ÄL längre!   Vi firar jul med våra föräldrar, men nyår är värre..  Alla våra närmaste vänner har fått barn under året, utom vi...  Vad gör man då på nyår?? Har ni testat bidrottninggelé nåt?  Fick en burk av en kompis, hon hade 5st mf/ma och den månaden hon testade BG så blev hon gravid, och nu har hon en dotter!  Välkommen Tasgu!             

Min underbara barnmorska ringde mig i eftermiddags. Hon ville bara fråga hur jag mådde nu eftersom hon gått igenom min journal och förstått att jag haft det lite tungt. Frågade vad hon trodde om äl och hon trodde den kommit igång eftersom jag har haft mens åsså sa hon att man kan känna igen äl på "långtrådiga" äl flytningar, som liksom hänger ner långt när man är på toa och sånna hade jag i förrgår redan om jag inte minns fel och då hade vi sex. Så nu är det väl bara att vänta. Hon berättade även att urinvägsinfektionen hon upptäckte vid min inskrivning inte alls hade något med mf att göra, så det var ju skönt.
  • killerqueen

Har inte testat bidrottninggelé! Inte testat någonting egentligen för att "öka chanserna" mer än att ha sex ;p

Börjar tro att jag är skengravid som fan eller något ...
    Men jag hade en "nidblödning", jag är trött som få, liiite illamående, lite molande värk  - ändå ingenting?
    Om det nu inte är något, kan jag inte bara få min mens då? Det här driver mig till vansinne snart :( 

• killerqueen

Och däääääär kom mensen!

• Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-20 22:37:15 följande:
    Och däääääär kom mensen!

Braa! Äntligen får man väl säga! Men samtidigt jättetråkigt :(
  • killerqueen
    Bubbas skrev 2012-12-20 22:43:40 följande:

Braa! Äntligen får man väl säga! Men samtidigt jättetråkigt :(
    Ja, tråkigt är det ju men o andra sidan när testerna hela tiden var negativa så kan det lika gärna dra igång så man kan få se fram emot nästa ÄL! :) Så, nu ska vi se hur många dagar jag har blödningar men ÄL lär hamna på nyårsafton eller där i kring :)
  • Diche79
    Bubbas skrev 2012-12-20 19:48:20 följande:

Min underbara barnmorska ringde mig i eftermiddags. Hon ville bara fråga hur jag mådde nu eftersom hon gått igenom min journal och förstått att jag haft det lite tungt. Frågade vad hon trodde om äl och hon trodde den kommit igång eftersom jag har haft mens åsså sa hon att man kan känna igen äl på "långtrådiga" äl flytningar, som liksom hänger ner långt när man är på toa och sånna hade jag i förrgår redan om jag inte minns fel och då hade vi sex. Så nu är det väl bara att vänta. Hon berättade även att urinvägsinfektionen hon upptäckte vid min inskrivning inte alls hade något med mf att göra, så det var ju skönt.

Åh, det var snällt av henne!

Jag får oxå såna trådiga, äggviteflytningar vid ÄL.  Och nu efter MA:t så
    är det MASSOR den första dagen, det kommer ut i stora klumpar..
    Hoppas ni tajmat bra så du plussar om ett par veckor!  :)

Killerqueen, då börjar jakten nu snart då! Jag är lite osäker på min ÄL, nån gång runt nyår och första veckan framåt.
    Vi ska köra sex varannan dag tills jag får positivia ÄL-tester, då är det varje dag i några dgr som gäller!

Jag kommer nog ta lite paus härifrån under ledgiheterna, är inte så mkt vid datorn hemma nämligen.

Men jag kommer tillbaka i början på Januari igen!

Önskar er alla en underbar jul och gott nytt år! Hoppas alla får en bebis under 2013!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/