• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-11 15:27:14 följande:
    Tack Bubbas, vad gullig du är! Har fått lite molvärk idag efter lunch, så jag antar att mensen är på väg nu. Men då slipper jag iaf gå och vänta, och då är det bara ett par veckor kvar till ÄL igen!!  :)

Bra, då tror vi på det! Komiskt att man går och väntar och nästan längtar tills mensen kommer! Det var ju inte direkt månadens höjdpunkt för bara ett tag sen och nu vill vi bara ha den och få äl :) Mina blödningar har varit mindre idag och blivit mer som bruna flytningar, så snart blir det lite kel med sambon hoppas jag!
  • Bubbas

Förresten, hur räknar ni tills ni har äl? Innan min mens sätter igång riktigt med blod brukar jag ha bruna flytningar ett par dagar, räknar ni in de med i "mensveckan"?

• Diche79

God morgon,

några plus än?

Jag räknar min cykel från första riktiga bloddagen.
    Brukar ha en dag med bruna flytningar och sen kommer mensen dagen efter,
    så den första "flytningsdagen" räknar jag inte in.

Nu ska jag köra med ÄL-stickor den här gången, har jag bestämt.. 

Sa samma sak hemma igår, har aldrig längtat så mkt efter att få börja blöda!

• Jennie89

God morgon

Jag har inte vågat testa än, känns hela tiden som mensen är på gång.

Jag har alltid räknat från den första riktiga bloddagen, innan brukade jag få lite smått i ett par dar innan det kom igång, men när jag var på inskrivning och sa att det hade kommit lite ett par dagar innan tog hon den dagen som dag 1.

Efter skrapningen har det kommit igång direkt (förutom denna gången) och jag har kört med äl-stickor (vilket jag inte gjorde innan) och det har visat positivt de dagar jag trott. Hoppas bara att jag har haft äl med, de kan visa positivt trots att inget ägg har släppts. 

Denna eviga väntan!   

• Diche79

Innan MA:t så fick jag alltid såna där "äggviteflytningar" när det var dags för ÄL. PLus att mensen var
    regelbunden på 30-31dgr, så jag hade hyfsat koll på när det var dags att ligga
    extra mkt ;)

Men nu under hösten så har jag varit osäker på ÄL-flytningarna och istället fått mer
    smärta vid ena äggstocken, så då har jag trott att det var ÄL-symptom.
    Eftersom jag inte fick mens i helgen så räknar jag med att smärtan inte är ÄL utan att
    det är flytningarna som gäller som ÄL.
    Men i Dec så kör jag med stickor, för säkerhetsskull!

Om mina beräkningar stämmer så ska jag få mens i helgen, och isf blir nästa ÄL kring nyår...

Som sagt - eviga väntan. Hela graviditeten är en enda lång väntan!!

• Jennie89

Tog mod till mig när jag kom hem från jobbet för en stund sen.

Glad och lättad, men hör läkarens ord i bakhuvudet "Det är större risk för missfall första graviditeten efter en skrapning" 

Hur ska man nu få tiden att gå?   

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2012-12-12 18:39:45 följande:
    Tog mod till mig när jag kom hem från jobbet för en stund sen. Glad och lättad, men hör läkarens ord i bakhuvudet "Det är större risk för missfall första graviditeten efter en skrapning"  Hur ska man nu få tiden att gå?   

Iiiiihhhhh GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! :D
  • killerqueen
    Jennie89 skrev 2012-12-12 18:39:45 följande:
    Tog mod till mig när jag kom hem från jobbet för en stund sen.

Glad och lättad, men hör läkarens ord i bakhuvudet "Det är större risk för missfall första graviditeten efter en skrapning" 

Hur ska man nu få tiden att gå?   

GRATTIISSSS! :D:D:D 

Jag har ingen mens ännu! Däremot fått rikliga flytningar nu, igår och idag.  Och ibland "sticker" det till lite i magen, vet inte varför. Jag har förträngt hur jag mådde och alla mina symtom från första grav. så jag har ingen aning om vad för tecken jag ska "leta" efter :S Hjälp!? Det voooore ju himla fint med ett pluss på min födelsedag på måndag haha!

Förlåt att jag varit så dålig på att skriva förresten! Mycket med jobb, flytt och grejer.
    Kram på er! <3 
  • killerqueen

Googlat lite, riktliga flytningar kaaaan vara tidigt gravsymtom? Förvånad Men jag ska inte hoppas allt för mycket! Blir bara besviken isåfall om det nu inte är nåt ;P

• killerqueen

Nu är det high life på mig här! 
    Vet inte om jag skrivit det, men hade en pyyyyytteliten blödning om det var förra veckan eller för några dagar sedan. En pyttepytteliten brun fläck. Sen ingenting mera. Och nu dessa flytningar och lite molvärk.

Kan det....? Eller är jag sjuukligt skengravid?

Haha, komigen nu och svara mig fort :'D Blir tokig här! 

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/