• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-12 21:20:56 följande:
    Nu är det high life på mig här!  Vet inte om jag skrivit det, men hade en pyyyyytteliten blödning om det var förra veckan eller för några dagar sedan. En pyttepytteliten brun fläck. Sen ingenting mera. Och nu dessa flytningar och lite molvärk. Kan det....? Eller är jag sjuukligt skengravid? Haha, komigen nu och svara mig fort :'D Blir tokig här! 

Men herregud det går bra nu! :D Vill ocksåå.. Är din mens sen också killerqueen? Jag hade sjukt ont i brösten, tröööött och illamående morgon som kväll som mina symtom. Min dag har varit som så att jag fått lösenord till en väns låsta blogg som handlar om hennes (första, icke planerade) graviditet. Tror ni jag klarade av att läsa den :( Sämre dag idag :(
  • killerqueen
    Bubbas skrev 2012-12-12 21:44:26 följande:
    Men herregud det går bra nu! :D Vill ocksåå.. Är din mens sen också killerqueen? Jag hade sjukt ont i brösten, tröööött och illamående morgon som kväll som mina symtom. Min dag har varit som så att jag fått lösenord till en väns låsta blogg som handlar om hennes (första, icke planerade) graviditet. Tror ni jag klarade av att läsa den :( Sämre dag idag :(

Nä den är inte sen vad jag vet iaf! Får vänta till söndag eller nåt :) Förstår dig med bloggen där :( ush. Får samma Känsla när jag ser mina vänner som fått barn osv. Blir helt knäckt typ.. :/
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-12 22:25:00 följande:
    Nä den är inte sen vad jag vet iaf! Får vänta till söndag eller nåt :) Förstår dig med bloggen där :( ush. Får samma Känsla när jag ser mina vänner som fått barn osv. Blir helt knäckt typ.. :/

All denna väntan :) Undra om min äl är igång denna månad?
  • Diche79

Grattis Jennie!! Det kommer gå jättebra den här gången!

Jag testade negativt imorse, kunde inte hålla mig tills imorgon! 

Igår em och imorse har jag haft kramper vid vänster äggstock. Tror det
    var samma som släppte ägget denna månad, så jag gissar på
    att den krampar nu för att mensen ska börja.. 
    Ingen mens än, men håll tummarna för att den kommer idag!!

• Jennie89

Tackar så mycket! Denna gången ska vi hålla det för oss själva tills vi vet att vi klarat v 12. Förlåt, men ni räknas inte ;) Håller tummarna att ni andra slipper mensen också! Det där med bloggar ja... Jag startade själv en när jag var i v 6 sist, så jag har lite koll på de första symptomen, men inte samma än. Jag har fortsatt att skriva i den bloggen men det har mer blivit som terapi. Just nu är jag mest lättad över att inget gick snett under skrapningen... Jag har bestämt mig för att inte vara rädd och orolig denna gången eller att inte våga tro på det. Det hjälpte inte alls sist och jag blev inte mindre ledsen för det när det sket sig. Nej, denna gången kommer det gå vägen. Men ett tidigt vul ska jag nog planera in, tänker inte gå och få dåliga nyheter sex veckor efter att de hänt. Har ni gått över bim än?

• Diche79

Det låter som en bra plan, att inte gå omkring och vara rädd/orolig.

Vi har däremot att bestämt att när vi blir gravida igen så ska vi berätta för
    hans familj tidigt, för vi umgås ofta med de.
    Förra gången berättade vi inte för någon, och då blev det jättejobbigt sen
    när det blev MA. 

Jag hade Bim i söndags...   Men jag hade ÄL-symptom två gånger under
    november. Så nu tror jag att ÄL-symptom nr två var verkliga ÄL, och isf så har jag
    BIM fre/lör nu i helgen.

Konstigt att ÄL helt plötsligt kan flyttas med flera dagar bara sådär...?

• Jennie89

Vi berättade för alla de närmsta samma helg ( fantastisk morsdagpresent tyckte jag) och när jag var i v 13 var det festival i stan så alla vänner var hemma och fick veta. Finns säkert fortfarande de som inte vet om att det inte gick vägen... Min mamma blev nästan mer ledsen än jag ( troligtvis för att jag var helt nere) så jag tänkte bespara henne det denna gången och bara få veta det efter. De vet att vi försöker, även om vi sagt att vi ska vänta till sommaren.

Inbillar mig att det gör mindre ont på detta sättet.

Det kanske är så att din kropp försökte ha äl men att att det inte gick på första försöket? Tror jag har läst att det händer ibland. Håller alla tummar och tår till helgen!

• Diche79

Sen MA:t så har jag haft kramper vid ena äggstocken, det har jag trott kommit i samband med
    ÄL.
    Men nu i nov så blev jag lite osäker....  Fick kramperna den 21-23nov
    men själva ÄL-flytningarna kom 29nov -2dec..

Jaja, bara vänta och se vad som händer. Är på cykeldag 34 idag, brukar ha 30-31, hade så innan
    graviditeten och även nu efter MA.. 

Blir galen av att bara vänta!

Vad snällt av dig att tänka på din mamma! Man ska göra som man känner blir bäst, och sen strunta
    i hur andra runtomkring gör.

Det jobbigaste för oss är att ALLA våra parvänner har fått barn i år.
    Och de blev alla gravida på första försöket, ingen fick MA/MF. Ena paret blev till och med
    gravida trots skydd.  Och nu är alla på oss och frågar om inte vi oxå ska skaffa snart. Eftersom de
    blev gravida på en gång så tänker de inte på att det tar längre tid för vissa par.
    Ibland vill jag bara skrika till de att hålla käften och sluta tjata, det gör liksom inte saken bättre!!

• Diche79

God morgon,

ingen mens än för mig.  Men Om den håller samma
    Lutealfas som tidigare så bör den komma imorgon...

Hur går det själv Bubbas, har du slutat blöda nu?
    Jag beställde fler ÄL-stickor igår, plus köpte "mitt val kvinna" +
    " mitt val man" till min sambo.
    Det skadar väl inte att testa iaf... 
    Det plus sex varje dag i en veckas tid ska väl göra så nåt händer iaf :)

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/