• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-10 09:05:51 följande:
    Jo, men jag menade min andra mens. Den första som kom en månad efter MA hade jag ingen ÄL och därför ingen helt riktigt mens. Men sen när mens nr två kom så hade jag fått ÄL igen, och då blödde jag en vecka.. Ingen mens här idag heller. Så det blir nog som jag var rädd för, nya BIM är alltså i helgen...   Jag började få ÄL-flytningar den 29/11. Men vi sexade bara den 30 och sen den 2, så vi missade nog ÄL då tror jag. Undrar vad det är som gör att ÄL helt plötsligt blir försenat med 5-6dgr?

Så då är det kanske först nu efter den här mensen jag får äl? Hoppas det. Blöder fortfarande hur mycket som helst :( Jadu, verkar som äl lever sitt egna lilla liv! Vi får helt enkelt vara på våra killar varje dag för att vara säker! ;)
  • Diche79

Ja, vi hade en diskussion hemma om just det för två veckor sen, ang ÄL-sex.
    När vi blev gravida i juni så sexade vi varje dag i typ en vecka.
    Vi pratade om samma nu vid nästa ÄL, så det blir väl sex
    från jul till nyår för säkerhetsskull!

Min förra mens, den som kom 9nov, så fick jag massor under ett par timmars tid.
    Vi satt på bussen till vårat hotell (var på solsemester) och då kände jag kraftig mensvärk.
    På två timmar bytte jag 3 tamponger...  Kändes inte så kul att ligga i bara bikini vid
    poolen sen efter det, var svinnervös över att blöda igenom igen!

• killerqueen

Diche,
    Jag minns inte helt hundra när det är, men jag skulle tro 16-17e dec nån gång! Jag hade stenkoll men sen glömde jag helt av allting! 

Känner igen mig i din berättelse Rebecka85 - det där med att bara få av sig de jävla mammakläderna, vara arg och hata sin kropp typ. Ush! Anyhow, välkommen till våran lilla grupp :) 

Har ni haft en bra helg? :)

• Jennie89

Det är så jobbigt att läsa era historier...

Jag plussade den 26 maj.
     Jag kände att något var fel redan när jag var i v 10, precis efter midsommar, men självklart ingen som lyssnade.  "Det är heeelt normalt" , " Har du gjort något grav-test? Inte? Då kan du ju inte vara så orolig"
    Jag hade i princip inga symptom alls från början till slut förutom svullna bröst, v 15+0 märke jag att brösten krympt 4 cm och det kom en liiten brunaktig fläck. Lika de två nästkommande dagarna och jag ringde till 177 som skickade mig till gynakuten (enda stället man kan göra ett vul på där jag bor), kom dit, det var den 4 augusti har jag för mig. Gjorde ett gravtest och blev lättade när det var positivt, men när vi gjorde vul visade det sig att det slutat utvecklas ja, någongång mellan v 9-10, jag var helt förstörd!

Åkte dit dagen efter igen och blev skrapad, ville bara få ut det så snabbt som möjligt. Blödde mycket första dagen, men sen är man inte van vid att bara använda bindor heller så det kanske inte var så mycket som det kändes.

I tre dagar blödde jag väldigt lite men, sen kom det igång och efter en vecka fick jag sitta fastklistrad på toalettstolen hela dagen.

Nej, usch! Det tog nästan två veckor innan det slutade helt, det enda positiva är att de även fick med det som har orsakat min kraftiga mensvärk.

Första mensen kom som en klocka efter 30 dagar, tror inte att jag hade någon äl då. Andra kom efter 29 dagar, då hade vi använt äl-tester men det blev aldrig riktigt positivt. Inte heller gången efter fick jag positiva utslag på ältesten, men då tror jag istället att jag fick en cysta som sprack på dag 28 ( har aldrig haft så ont i hela mitt liv) och mensen kom på dag 34, hade mensvärk i två veckor innan den kom.

Men denna gången tror jag faktiskt att jag har haft äl! Riktigt starka tester på dag 14-16 men när vi hade sex gjorde det fruktansvärt ont, måste ha varit äggstockarna som var svullna och känsliga, jag har aldrig varit med om det förr...

Och nu... Ja, idag är det dag 31 och jag har haft en liiiten rosaaktig flytning, suck. Tror nästan att jag är lite skengravid.

Oj, vad långt det blev. Behövde visst skriva av mig lite :)               

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-10 10:58:21 följande:
    Ja, vi hade en diskussion hemma om just det för två veckor sen, ang ÄL-sex. När vi blev gravida i juni så sexade vi varje dag i typ en vecka. Vi pratade om samma nu vid nästa ÄL, så det blir väl sex från jul till nyår för säkerhetsskull! Min förra mens, den som kom 9nov, så fick jag massor under ett par timmars tid. Vi satt på bussen till vårat hotell (var på solsemester) och då kände jag kraftig mensvärk. På två timmar bytte jag 3 tamponger...  Kändes inte så kul att ligga i bara bikini vid poolen sen efter det, var svinnervös över att blöda igenom igen!

Ja fyy, i förrgår blödde jag igenom en tampong på typ 2 timmar. Är inte ens att tänka på just nu, tampong alltså! Kan inte vara en höjdare att ha så på semestern heller när man bara vill sola och bada! Fy vad jobbigt! Jennie89: Beklagar ditt mf! Välkommen hit iaf, här hjälper och stöttar vi varandra! Såå skönt att få skriva av sig med sånna i exakt samma sits! Bättre än alla kuratorer i världen!
  • Diche79

Killerqueen - då har vi BIM nästan samtidigt! Min nya BIM är på lördag tror jag...

Tänkte ta ett nytt test på fredagmorgon. Eller ja, en del av mig vill, en del av mig vill vänta
    och se vad som händer...  Är typ helt säker på att jag inte är gravid, men samtidigt
    så lever ju alltid hoppet in i det sista!

Bubbas - har det minskat i mängd nu?

Jennie - hur går det för dig, fått mens än? Gjort något test?

Här händer inget alls, tror jag kan ha haft lite molvärk igår under träningen, men det
    var nog önsketänkande....!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-11 08:47:08 följande:
    Killerqueen - då har vi BIM nästan samtidigt! Min nya BIM är på lördag tror jag... Tänkte ta ett nytt test på fredagmorgon. Eller ja, en del av mig vill, en del av mig vill vänta och se vad som händer...  Är typ helt säker på att jag inte är gravid, men samtidigt så lever ju alltid hoppet in i det sista! Bubbas - har det minskat i mängd nu? Jennie - hur går det för dig, fått mens än? Gjort något test? Här händer inget alls, tror jag kan ha haft lite molvärk igår under träningen, men det var nog önsketänkande....!

Diche79, killerqueen & jennie89: Jag håller alla tummar och tår att ni INTE får mens! Har varit lite lugnare med mina blödningar sen igårkväll men varje gång jag tänker att det kanske är på väg att sluta sätter det igång igen. Så jag tror inge alls!
  • Jennie89

Ingen mens än, är den som den var innan skrapningen så är detta helt normalt (har hänt flera gånger att det kommit pyttelite i ett par dagar för att sedan vara uppehåll i ett par innan det kommer igång) men man glömmer så snabbt!

Efter skrapningen har det annars kommit igång direkt och myyycket första dagen. Jag tyckte jag hade riklig mens innan jag blev gravid men nej, det var ingenting jämfört med hur det varit de senaste månaderna.

Jag vågar inte testa än, men det känns som det är pågång så får vänta någon dag till trots att jag har mänger med tester hemma. Jag går och känner mig på brösten hela tiden så ja, nu ömmar de verkligen haha.

Hur går det för er andra?       

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2012-12-11 10:44:27 följande:
    Ingen mens än, är den som den var innan skrapningen så är detta helt normalt (har hänt flera gånger att det kommit pyttelite i ett par dagar för att sedan vara uppehåll i ett par innan det kommer igång) men man glömmer så snabbt! Efter skrapningen har det annars kommit igång direkt och myyycket första dagen. Jag tyckte jag hade riklig mens innan jag blev gravid men nej, det var ingenting jämfört med hur det varit de senaste månaderna. Jag vågar inte testa än, men det känns som det är pågång så får vänta någon dag till trots att jag har mänger med tester hemma. Jag går och känner mig på brösten hela tiden så ja, nu ömmar de verkligen haha. Hur går det för er andra?       

Haha vad rolig du är!
  • Diche79

Tack Bubbas, vad gullig du är!

Har fått lite molvärk idag efter lunch, så jag antar att mensen är på väg nu.
    Men då slipper jag iaf gå och vänta, och då är det bara ett par veckor kvar
    till ÄL igen!!  :)

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/