• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-21 07:16:41 följande:
    Åh, det var snällt av henne! Jag får oxå såna trådiga, äggviteflytningar vid ÄL.  Och nu efter MA:t så är det MASSOR den första dagen, det kommer ut i stora klumpar.. Hoppas ni tajmat bra så du plussar om ett par veckor!  :) Killerqueen, då börjar jakten nu snart då! Jag är lite osäker på min ÄL, nån gång runt nyår och första veckan framåt. Vi ska köra sex varannan dag tills jag får positivia ÄL-tester, då är det varje dag i några dgr som gäller! Jag kommer nog ta lite paus härifrån under ledgiheterna, är inte så mkt vid datorn hemma nämligen. Men jag kommer tillbaka i början på Januari igen! Önskar er alla en underbar jul och gott nytt år! Hoppas alla får en bebis under 2013!

Detsamma diche! God jul och gott nytt år!
  • killerqueen

Detsamma! :) God jul och Gott nytt år!
    Ja, nu satsar vi på 2013-bäbisar! 

• Jennie89

Vilken snäll BM!

Jag tyckte jag gjorde allt enligt konstens alla regler sist, lite slarvig med maten kanske, men svårt i semestertid. Nu är jag livrädd för att göra något fel, men det är väl som ni säger, det handlar om tur! Det är ändå så, hellre mf/ma än att få ett sjukt barn. Det hade bara varit skönare om det hade hänt mycket tidigare.

Det enda läkaren som skrapade mig sa att man kan göra är att äta b-vitaminerna. Nu har jag ätit folsyra sen i april (när vi började försöka) tur att det är vattenlösligt, annars hade jag nog haft överskott! 

Nu hoppas jag på en massa plus här i tråden i januari!

Jag har inte druckit något sen den 12 maj, två veckor innan jag fick veta att jag var gravid, vilket alla vet så det är ingen som kommer fråga varken vid jul eller nyår. Har sagt att jag ska dricka nästa gång i juni på SRF. 

Hoppas att brösten börjar göra ont snart, jag blir snart nojig! Jag fick håll idag när vi drog hem julgranen och riset vi högg i skogen här hemma, jag brukar aldrig få håll så jag försöker inbilla mig att det är ett litet symptom!

God jul på er alla och se till att mys lite extra i jul med era karlar!           

• killerqueen

Jennie89 - jag har också tänkt på dt med vitaminer :) Sist gång var jag noga med folsyra med mera, men slutade efter mitt MA.

Funderar på om jag inte skall ta och börja redan nu igen. Har två olika sorters gravidtillskott, samt en stoooor burk öljäst. Kanske skulle gå loss helt haha :) Om inte annat är B-vitaminerna bra för huden och håret! :D

Samtidigt liiite nyfiken på bidrottninggelé!

Ikväll ska jag göra massa julgodis, och bara frossa halvt ihjäl mig på julafton! :) 

• Diche79

Jag fick en liten stund över här hemma, alldeles för mig själv är jag oxå! :)

Jag har ätit folsyra sen april 2011, min BM sa att man måste ta det minst en månad i förväg,
    annars är det inte säkert de hjälper..   :/
    Sen tar jag även Mitt val Kvinna sen en vecka tillbaka, men det är inte för jag tror det kommer
    påverka om jag blir gravid eller inte. Tar det för att jag ska få lite mer vitamine i mig
    nu under vintern! 

BDG kommer jag testa om det inte blir ett plus under jan/feb. För nu har vi två månader på
    oss där sambons jobb inte kommer vara ivägen för min ÄL, utan vi faktiskt KAN köra på
    under hela månaderna!
    Det är första månaden sen MA som vi har det så, så nu blir det äntligen dags att göra ett nytt försök!
    Tidigare månader har han varit borta på ÄL, kommit hem dagen efter och det har inte funkat.

Kram till er alla!                   

• Tasgu

Hej! Har plussat svagt i morse, brösten har växt minst en storlek, jag är arg och gråter för inget och nu kan jag inte ens dricka kaffe! Det tecknet har jag tidigare sluppit. Men ingen glädje över att vara gravid utan bara helt säker på att det blir missfall igen. Brösten känns mycket mindre onda idag och det brukar vara tecknet på att det inte kommer stanna kvar :( Men men, ett svagt hopp hyser jag. Det är ju jul, undrens tid, eller?! :) God jul alla!

• Jennie89

Tasgu- Ett stort Grattis! Vilken underbar julklapp =D

Igår när jag vaknade hade jag börjat få ont i brösten (det slutade göra ont i bröstvårtorna för någon dag sen så humöret har inte varit på topp), detta kommer jag leva på i måånga dagar =D Skönt att kunna vara glad över jul.

Går och trycker ihop bröstet titt som tätt för att se om de fortfarande gör ont, men jo, det gör de! Det som fick mig att åka in (förutom en fläck) var att brösten slutade göra ont i krympte 4cm på ett par dagar)

Ha en underbar jul allihopa!        

• Tasgu

Nu känner jag mig alldeles nervös. Inatt drömde jag att jag började blöda och när jag vaknade hade jag inte längre ont i brösten och tog ett nytt test som fortfarande är rätt svagt, fast liite starkare än igår. Kaffet smakade ok i morse också och inga andra symptom :( hoppas verkligen att det inte är kört igen, men statistiken är ju inte på min sida längre :(

• Jennie89
    Tasgu skrev 2012-12-26 09:52:14 följande:
    Nu känner jag mig alldeles nervös. Inatt drömde jag att jag började blöda och när jag vaknade hade jag inte längre ont i brösten och tog ett nytt test som fortfarande är rätt svagt, fast liite starkare än igår. Kaffet smakade ok i morse också och inga andra symptom :( hoppas verkligen att det inte är kört igen, men statistiken är ju inte på min sida längre :(

Då hade vi liknande drömmar inatt. Vaknade dock medans jag låg i en gynstol innan jag fick veta hur det gått... Ja, dessa drömmar! När hade du BIM?
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/