• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

hahaha.. Fast jag lovar att det blir annorlunda när det är ditt barn!
    Då kommer du inte alls äcklas lika mkt ;))

Jag har jobbat som au-pair ett år, och då tog jag hand om en liten pojke som
    bara var 6mån när jag kom dit!
    Plus syrran har tre barn som jag har lekt mkt massor och bytt blöjor osv.
    Så jag ser verkligen fram emot det, även om man kommer vara konstant trött
    och allt det som hör till!

Ja, om jag hade ÄL i fredags den 4/1 som jag tror, då borde BIM vara typ 20/1.
    Men som sagt, min kropp har varit konstig, förra månaden fick jag mens
    3v efter ÄL.... 
    Jag har iaf bestämt att jag gör ett test lör den 19/1, om jag inte fått mens innan dess!  

• Bubbas

Ja det är klart det blir och jag är inte känslig för sånna kräkor heller, men just att hon sa så när hon vet om allt som hänt :( Hon har två och brorsan har också två killar, så jag hoppas lite på en sessa i framtiden :) Jag hade äl flytning (om det nu var det?!) den 18/12 (dag 12 från mensens första dag), så jag hoppas den var då och inte helgen före jul för då var vi i stugan med föräldrarna och låg inte alls på 5 dagar. Okej då är du en vecka efter mig då :)

• ärdetmintur2013
    Diche79 skrev 2013-01-07 15:38:44 följande:
    hahaha.. Fast jag lovar att det blir annorlunda när det är ditt barn!
    Då kommer du inte alls äcklas lika mkt ;))

Jag har jobbat som au-pair ett år, och då tog jag hand om en liten pojke som
    bara var 6mån när jag kom dit!
    Plus syrran har tre barn som jag har lekt mkt massor och bytt blöjor osv.
    Så jag ser verkligen fram emot det, även om man kommer vara konstant trött
    och allt det som hör till!

Ja, om jag hade ÄL i fredags den 4/1 som jag tror, då borde BIM vara typ 20/1.
    Men som sagt, min kropp har varit konstig, förra månaden fick jag mens
    3v efter ÄL.... 
    Jag har iaf bestämt att jag gör ett test lör den 19/1, om jag inte fått mens innan dess!  
    Haha andras kräk är aldrig mysigt;)

Du o jag ligger nästan i fas med varandra på datum :) Min äl tror jag var nu igår den 6/1 så min BIM borde vara runt den 20/1. Vi har sexat massor, 30/12, 2/1, 4/1 och morgon + kväll den 6/1 då jag tror min äl var. Vad tror ni? Lyckades jag träffa bra på dagarna om min äl flytning började igår?

Mitt MA var den 15/12 men moderkakan togs bort den 19/12 så det är det sista datumet jag räknat på då min cykel brukar vara på 32 dagar. Båda mina Appar i mobilen sa att jag borde få äl den 6 och enligt flytningarna verkade det stämma :D Jag var skit skraj att jag kanske inte skulle få äl den här månaden. Jag har haft små bruna flytningar hela tiden som aldrig försvinna till 100%de var borta i två dagar för att sedan komma tillbaka. Och varje gång vi har sex så får jag nya bruna flytningar fast med lite färskt blod också. (äckelvarning) Så jag trodde verkligen inte det skulle finnas en chans till bebis den här månaden. Men nu tändes ett ljus :D Däremot så blödde jag rätt mycket efter sexet igår. Och på gyn akuten (ringde dit) sa de att de förmodligen bara var känsliga slemhinnor som var anledningen till det. Hur har det varit för er?
  • Diche79
    Bubbas skrev 2013-01-07 16:27:14 följande:
    Ja det är klart det blir och jag är inte känslig för sånna kräkor heller, men just att hon sa så när hon vet om allt som hänt :( Hon har två och brorsan har också två killar, så jag hoppas lite på en sessa i framtiden :) Jag hade äl flytning (om det nu var det?!) den 18/12 (dag 12 från mensens första dag), så jag hoppas den var då och inte helgen före jul för då var vi i stugan med föräldrarna och låg inte alls på 5 dagar. Okej då är du en vecka efter mig då :)
    Ja, man kan ju önska att det är lite mer försiktiga med vad de säger, speciellt om de vet vad som har hänt!

Min lillebror ska få första barnet om två veckor, och där har det hela hösten varit så mkt
    prat om bebisar, och vad roligt det ska bli osv..
    Min mamma sa hela sommaren "även om ni inte skaffar barn, så gör det inget" " ta eran tid, ni behöver
    inte stressa med barn" osv. Till slut blev jag så irriterad på henne så jag berättade att vi hade fått ett missfall, och då  började hon gråta och sen dess har hon inte sagt ett ljud om ifall vi ska skaffa barn...!

Vi har ett par kompisar, de fick barn i okt, en oplanerad bebis. Han är oxå på och tjatar hela tiden. Till ex så säger han till min svärmor att han tycker att hon ska beställa ett barn av oss..?! Hon menade på att det går inte att göra bara sådär, men han fortsatte att säga det hela kvällen.
    Tänkte skrika högt att han skulle hålla tyst och att vi försöker allt vi kan!

Jag har redan gett upp hoppet om denna gång, siktar in mig på ÄL i feb. Kände lite svag molvärk imorse, och då vet jag att det bara är PMS :( 
    Feb är sista chansen, sen börjar sambon ligga ute på jobb i mars igen, och då är det bara ÄL på helgen som funkar...!

Ingen mens för dig än?
  • Diche79
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-07 21:32:23 följande:
    Haha andras kräk är aldrig mysigt;)

Du o jag ligger nästan i fas med varandra på datum :) Min äl tror jag var nu igår den 6/1 så min BIM borde vara runt den 20/1. Vi har sexat massor, 30/12, 2/1, 4/1 och morgon + kväll den 6/1 då jag tror min äl var. Vad tror ni? Lyckades jag träffa bra på dagarna om min äl flytning började igår?

Mitt MA var den 15/12 men moderkakan togs bort den 19/12 så det är det sista datumet jag räknat på då min cykel brukar vara på 32 dagar. Båda mina Appar i mobilen sa att jag borde få äl den 6 och enligt flytningarna verkade det stämma :D Jag var skit skraj att jag kanske inte skulle få äl den här månaden. Jag har haft små bruna flytningar hela tiden som aldrig försvinna till 100%de var borta i två dagar för att sedan komma tillbaka. Och varje gång vi har sex så får jag nya bruna flytningar fast med lite färskt blod också. (äckelvarning) Så jag trodde verkligen inte det skulle finnas en chans till bebis den här månaden. Men nu tändes ett ljus :D Däremot så blödde jag rätt mycket efter sexet igår. Och på gyn akuten (ringde dit) sa de att de förmodligen bara var känsliga slemhinnor som var anledningen till det. Hur har det varit för er?
    Välkommen!

Jag fick MA den 9/8, hade börjat blöda den 7/8 men allt kom ut den 9/8. Sen blödde jag i typ tio dgr till efter det,
    och sen blev min cykel som vanligt igen, dvs 30-31dgr. Dock började varje mens med två dgr med bruna flytningar.

Jag hade ÄL i fredags, och det var första försöket sen MA i aug.
    Min sambo ligger ute på jobb och är bara hemma fre-sön. Så sept-okt-nov så hade jag ÄL
    mitt i veckorna, så då har vi haft en vääääldigt liten chans.
    Aug+dec hade jag ingen ÄL alls...

Nu körde vi varannan dag fram till ÄL veckan, då körde vi varje dag 6dgr i streck. Gjorde samma i Juni och då
    blev jag gravid!
    Men nu har jag redan gett upp hoppet, kände svag molvärk imorse när jag vaknade :(
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-08 07:24:46 följande:
    Ja, man kan ju önska att det är lite mer försiktiga med vad de säger, speciellt om de vet vad som har hänt! Min lillebror ska få första barnet om två veckor, och där har det hela hösten varit så mkt prat om bebisar, och vad roligt det ska bli osv.. Min mamma sa hela sommaren "även om ni inte skaffar barn, så gör det inget" " ta eran tid, ni behöver inte stressa med barn" osv. Till slut blev jag så irriterad på henne så jag berättade att vi hade fått ett missfall, och då  började hon gråta och sen dess har hon inte sagt ett ljud om ifall vi ska skaffa barn...! Vi har ett par kompisar, de fick barn i okt, en oplanerad bebis. Han är oxå på och tjatar hela tiden. Till ex så säger han till min svärmor att han tycker att hon ska beställa ett barn av oss..?! Hon menade på att det går inte att göra bara sådär, men han fortsatte att säga det hela kvällen. Tänkte skrika högt att han skulle hålla tyst och att vi försöker allt vi kan! Jag har redan gett upp hoppet om denna gång, siktar in mig på ÄL i feb. Kände lite svag molvärk imorse, och då vet jag att det bara är PMS :(  Feb är sista chansen, sen börjar sambon ligga ute på jobb i mars igen, och då är det bara ÄL på helgen som funkar...! Ingen mens för dig än?

Åh, så din mamma visste inget om ma:t? Jag ringde och väckte mina föräldrar när vi låg på akuten. Usch, blir tårögd bara av att tänka på det. Sen fick hon ringa mina syskon. Sen tvingade mamma mig att prata om det, tror det var bra. Åsså sa hon att du kan ju vara gravid till jul igen, så nu vid jul frågade hon om hon inte skulle få en sån julklapp.. Näe sa jag.. Hatar allt tjat från alla som ingen vet, man vill verkligen bara skrika det rakt ut! Hoppas det inte är pms, utan bara molvärk från en ev graviditet ;) Jag mådde lite illa imorse, fick inte i mig hela mackan ens. Eller så var jag bara trött. Ingen mens, dag 33 nu. Var sugen på att testa imorse men höll mig. Tror ändå mensen kommer i veckan!
  • Jennie89

Jag håller tummarna för er tjejer!

Vi flyttade till hus för tre månader sedan och renoveringen går vääldigt långsamt. Jag är trött mest hela tiden och sambon har svårt att få tummarna ur när jag ligger på soffan.

Vi har inte berättat för många av vi flyttat ( inte som "alla andra" som skriver på facebook) just för att jag inte orkar med frågorna "jaha, då är det dags för barn snart?"  det gör så ont och jag orkar inte berätta om ma:t för allt och alla. Jag har även blivit dålig på att gå ut och träffa folk, mina allra närmsta vänner går bra men annars undviker jag det helst, känner bara hur de tycker synd om mig. Står inte ut.

Min mamma hade en liknande kommentar " Då blir det en sommarbebis istället", jaha, hur tänkte hon där? Vet att hon menade väl men det gjorde ändå ont. Jag har pratat mycket om det med min mamma och med de närmsta vännerna, men ingen som vet att vi börjat försöka igen.
    Jag berättade för en på jobbet första arbetsdagen efter skrapningen (fick en gråtattack så åkte hem tidigt) och hennes kommentar var " Du är gravid innan jul ska du se", visst, nu fick hon rätt men det gjorde ändå så ont.

Liten symptomuppdatering: 
    Jag mätte mina bröst förra veckan och då hade de växt 0,5 cm, mätte igen igår och nu är det tot +3cm.  Tack och lov för sportbhar!
    Inget illamående men fortfarande svårt att äta vanlig mat. Frukt och godis slinker ner lätt. Aningen blodtrycksfall, men tyckte det var värre sist. Magen fungerar ungefär var tredje dag. Jag höll på att svimma i morse på jobbet, vet inte vad det berodde på (ni vet början till, ljud försvinner och det piper och kroppen börjar domna av). Och den där tröttheten, kan likaväl bero på att det är vinter visseligen.

Nej, jag har inte så många symptom än... Två veckor kvar till inskrivning och ungefär fyra kvar till vul/kub.     

Usch vad mycket jag skriver. 

• Diche79

Det är alltid skönt att skriva av sig!

Nej, vi hade inte berättat för någon alls att jag var gravid, så då berättade vi inte om
    MA:t heller. Nu vet min mamma och min syster, men inga andra.  Och de berättade jag
    bara för eftersom jag tröttnade på deras tjat och kommentarer hela tiden...

Men som sagt, det är extra svårt för oss eftersom min sambo är borta så mkt :(

• Jennie89

Det måste vara frustrerande att veta att man har äl och att man inte har haft möjligheten att ha sex. Jag som kan bli irriterad på min gubbe när han inte har varit sugen just de där dagarna. Att ha sex på beställning är inget han har föredragit.

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-08 12:28:38 följande:
    Det är alltid skönt att skriva av sig! Nej, vi hade inte berättat för någon alls att jag var gravid, så då berättade vi inte om MA:t heller. Nu vet min mamma och min syster, men inga andra.  Och de berättade jag bara för eftersom jag tröttnade på deras tjat och kommentarer hela tiden... Men som sagt, det är extra svårt för oss eftersom min sambo är borta så mkt :(

Ah okej. Vi berättade för föräldrar och syskon i v 12, men då var ju liten redan död :( Synd att det är så klent med jobb, då får man vara glad att man har ett. Trist bara att det inte är på hemmaplan. Tycker ni gör det bra ändå! Skynda på toan nyss för tyckte det rann till så trodde det var mensen. Men icke, bara lite flytning, inte ens en tillstymmelse till lite brun heller.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/