• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • ärdetmintur2013
    Bubbas skrev 2013-01-11 09:54:45 följande:
    .................................LIVRÄDD!!

Grattis grattis!!!!!!!! Smitta av dig på alla oss!!!!
  • Bubbas

Tack tack tack, ni är så goa! Fortfarande ofattbart faktiskt. Kom på att det bara tog en månad förresten! Fick ma:t 3 okt, väntade en mens, dvs till november, åsså tog det sig i december. Sjukt. Såklart att jag håller tummarna, det är eran tur också mycket snart! :) Jennie, jag försöker ta till mig det du skrev, att vi väntar barn, inte missfall. Ska försöka komma ihåg det! Sambon erkände nu ikväll att han också är nervös. Lär nog sitta i ett tag!

• Diche79

Det är bra att ni är nervösa, då är ni "friska". Jag hade nog snarare tyckt
    det var konstigt om ni inte var rädda/nervösa... Om ni förstår hur jag menar? 
    Alltså, det innebär bara att ni har känslor i kroppen. Men eftersom ni har sett till
    att bli gravida igen så ger ni inte efter för rädslan utan klara att ta kontroll över den..

ÄL+8...  Shit vad långsamt tiden går! Tisdag ska jag på tjänsteresa, så då
    får man iaf tänka på något annat, men övriga dagar då??!!
    Kommer testa på tors el fredag, orkar inte vänta längre.
    Men innerst inne så tror jag på mens på lör/söndag...

Trevlig helg till er alla!             

• Bubbas

Hej tjejer. Jag tror redan att nått är fel. Dom ljus ljusbruna flytningarna som började i tors/fre är nu mörkbruna. Ibland lösa och ibland tjocka. Inte mycket men när jag är på toa och så :( Ska ringa min barnmorska ang plusset imorgon så får väl rådfråga henne då. Hade även sånna här mörka flytningar sist, ganska ofta.. Jag håller tummarna för dig diche!

• Diche79

Usch, det var tråkigt att höra. Jag håller tummarna för att det bara är
    en "vanlig blödning", det är jättevanligt i början på graviditeten!
    Hoppas du kan sova nåt och slappna av utan att stressa upp dig.

Stor kram till dig!  

• Diche79

Hur går det Bubbas, har du kunnat sova nåt? Har det slutat blöda nu?

Jag funderade på att testa imorse, men fegade ur.
    Köpte test från Doc Morris nu iaf, de mäter från 10!

Så på tors/fre är det dags!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-14 07:16:24 följande:
    Hur går det Bubbas, har du kunnat sova nåt? Har det slutat blöda nu? Jag funderade på att testa imorse, men fegade ur. Köpte test från Doc Morris nu iaf, de mäter från 10! Så på tors/fre är det dags!

Har kunnat sova men haft molvärk sen jag testade. Nu när jag var på toa kom riktigt blod och jag är helt förstörd.
  • Diche79

Men gumman! Det behöver inte vara nåt fel, jag håller tummarna för att det
    går bra för er den här gången!

Önskar jag kunde göra något för dig! 

• Jennie89

Nej Bubbas....Jag hoppas verkligen att det inte är någon fara. Det finns ju de som blöder genom hela graviditeten.

• Bubbas

Det är som mens? Började som det brukar med bruna flytningar några dagar nu i helgen och idag blod med lite levrat som det brukar vara, plus "mensvärk" Väntar på att barnmorskan ska ringa upp men jag är inställd på att det är förlorat igen :'(

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/