• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas

Jag blir tokig! Jag är hungrig heela tiden! Även när jag precis ätit mat. Cykeldag 30 idag och ännu ingen mens i sikte, men även om den dröjer 6 dagar till är det ju inge konstigt. Suck.

• Diche79

God förmiddag!
    Tack för ditt stöd Bubbas - håller sig mensen borta än?

Nej, det som hände är inte mitt fel - jag vet att jag inte gjort något som påverkat
    MA:t något. TÄnker inte ens speciellt ofta på det, vi har lagt det bakom oss bägge två.

Men saken är den att min sambo ligger ute på jobb från mars - dec varje år, då är han
    bara hemma fre-lör-sön.
    Och sept-okt-nov hade jag ÄL på onsdagar, vilket gav oss VÄÄÄÄLDIGT liten chans att
    ens lyckas bli gravida.
    Och i dec så skulle jag ha ÄL runt julafton, men nu har istället min kropp börjat strula och jag får
    ingen ÄL alls!
    Därav min känsla av hopplöshet häromdagen, att nu när min sambo äntligen är hemma i två månader
    så blir det fel hos mig så vi ändå inte får någon chans till ett nytt försök.

Men men, i fredags em så fick jag äntligen ett positivt utslag på mina ÄL-stickor!! Och sen
    på fredagskvällen så fick jag skarpa kramper i höger Äggstock, plus svampkänningar.
    Igår hade jag lättare molvärk hela dagen, så jag antar att ägget släppte i fredagskväll.
    Isf kom ÄL på dag 17-18, och jag brukar ha på dag 14-15. 

Vi har iaf sexat 6dgr i rad nu - börjar bli rätt tröttsamt...!
    Men nu är det över för denna gången, nu hoppas jag på att jag antingen plussar om två veckor, eller att mensen
    kommer då!                          

Hur går det för Killerqueen?   

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-06 10:32:43 följande:
    God förmiddag! Tack för ditt stöd Bubbas - håller sig mensen borta än? Nej, det som hände är inte mitt fel - jag vet att jag inte gjort något som påverkat MA:t något. TÄnker inte ens speciellt ofta på det, vi har lagt det bakom oss bägge två. Men saken är den att min sambo ligger ute på jobb från mars - dec varje år, då är han bara hemma fre-lör-sön. Och sept-okt-nov hade jag ÄL på onsdagar, vilket gav oss VÄÄÄÄLDIGT liten chans att ens lyckas bli gravida. Och i dec så skulle jag ha ÄL runt julafton, men nu har istället min kropp börjat strula och jag får ingen ÄL alls! Därav min känsla av hopplöshet häromdagen, att nu när min sambo äntligen är hemma i två månader så blir det fel hos mig så vi ändå inte får någon chans till ett nytt försök. Men men, i fredags em så fick jag äntligen ett positivt utslag på mina ÄL-stickor!! Och sen på fredagskvällen så fick jag skarpa kramper i höger Äggstock, plus svampkänningar. Igår hade jag lättare molvärk hela dagen, så jag antar att ägget släppte i fredagskväll. Isf kom ÄL på dag 17-18, och jag brukar ha på dag 14-15.  Vi har iaf sexat 6dgr i rad nu - börjar bli rätt tröttsamt...! Men nu är det över för denna gången, nu hoppas jag på att jag antingen plussar om två veckor, eller att mensen kommer då!                           Hur går det för Killerqueen?   

Jahaa då förstår jag frustrationen! Jippi till äl nu iaf, håller alla tummar och tår! Haha ja det är faktiskt lite tröttsamt att sexa så ofta, när man kanske egentligen inte har speciellt stor lust. Man gör det för att man måste liksom :) Nepp ingen mens här än.
  • Diche79

Haha, nej, det blir vääldigt trist de sista gångerna.
    Vi sexade inte alls igår. Tänkte att om ägget släppte i fredags så
    var det ju ändå försent igår va?
    Hade knappt inga flytningar alls igår, och definitivt inga ÄL-flytningar!
    Så nu får vi hoppas på plus om ett par veckor!

Ingen mens än Bubbas?
    Killerqueen borde oxå ha haft ÄL nyss såg jag när jag kollade
    bakåt i tråden!

Vad ska man nu sysselsätta sig med de närmsta två veckorna?
    Måste vara nåt som gör att man inte tänker och känner efter om man
    har några symptom! När jag blev gravid i Juni så kände jag inget
    alls förrän ett par dagar före plusset, då fick jag molvärk + ballongmage!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-07 08:27:12 följande:
    Haha, nej, det blir vääldigt trist de sista gångerna. Vi sexade inte alls igår. Tänkte att om ägget släppte i fredags så var det ju ändå försent igår va? Hade knappt inga flytningar alls igår, och definitivt inga ÄL-flytningar! Så nu får vi hoppas på plus om ett par veckor! Ingen mens än Bubbas? Killerqueen borde oxå ha haft ÄL nyss såg jag när jag kollade bakåt i tråden! Vad ska man nu sysselsätta sig med de närmsta två veckorna? Måste vara nåt som gör att man inte tänker och känner efter om man har några symptom! När jag blev gravid i Juni så kände jag inget alls förrän ett par dagar före plusset, då fick jag molvärk + ballongmage!

Vad skönt det var att kliva upp 7 imorse efter två veckors ledigt..! Näe då är det väl förmodligen för sent om det släppte i fredags. Ingen mens här än. Letar efter gravsymptom hela tiden men hittar inga :( Får säkert mens om ett par dagar. Ballongmage har jag ofta i vanliga fall så det kan jag ju inte heller lita på haha.
  • Diche79

Jag tog en smygstart på jobbet förra veckan, jobbade tors-fre då.
    Men gjorde bara halvdagar, så jag slutade lunch :)

Åh, jag håller tummarna för dig Bubbas! När har du tänkt testa?
    Tänk vad roligt om vi bägge plussar nu i januari!

Var bor du nånstans? Ålder?

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-07 09:49:33 följande:
    Jag tog en smygstart på jobbet förra veckan, jobbade tors-fre då. Men gjorde bara halvdagar, så jag slutade lunch :) Åh, jag håller tummarna för dig Bubbas! När har du tänkt testa? Tänk vad roligt om vi bägge plussar nu i januari! Var bor du nånstans? Ålder?

Halvdagar gillas! :) Ja tänk vad underbart roligt det skulle vara!! Jag bor utanför Östersund i Jämtland och är nyss fyllda 25. Sambon 27. Du då? :)
  • Diche79

Ja. halvdagar borde man alltid ha! :))
    Men snart har vi nog heldagar hemma med en supergosig bebis :))

Jag bor utanför Örebro och är 33år, sambon är 35år.
    Vi köpte hus 2011 så nu håller vi på och rustar det med tapeter nya golv osv.
    Ett sovrum är kvar att inreda, det hoppas vi få göra under hösten! :))

Ingen mens än? Testar du i helgen? Åh vad spännande!!!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-01-07 13:30:05 följande:
    Ja. halvdagar borde man alltid ha! :)) Men snart har vi nog heldagar hemma med en supergosig bebis :)) Jag bor utanför Örebro och är 33år, sambon är 35år. Vi köpte hus 2011 så nu håller vi på och rustar det med tapeter nya golv osv. Ett sovrum är kvar att inreda, det hoppas vi få göra under hösten! :)) Ingen mens än? Testar du i helgen? Åh vad spännande!!!

Åh jag hoppas! Ibland så tvivlar jag på mig själv. Tex som nu i jul när jag satt och gosa med syrrans halvårs bebis, så kräka han ner hela mig och jag skrek rakt ut haha. Då kläckte hon ur sig "mäh hur ska du kunna ha barn då?!".. Det där snurrar fortfarande i min skalle. Klart jag klarar lite vällingkräk men var väl mest att det kom så plötsligt och så mycket! Vi köpte också för lite över ett år sen, en 4a på landet och har också renoverat en del rum. Bland annat ett gästrum (barnrum) som bara står och väntar.. Nepp ingen mens och ingen värk heller. Alltså denna väntan gör mig tokig! Ja jag testar nog på fredag/lördag annars. När har du bim?
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/