Inlägg från: ärdetmintur2013 |Visa alla inlägg
  • ärdetmintur2013
    Diche79 skrev 2013-01-07 15:38:44 följande:
    hahaha.. Fast jag lovar att det blir annorlunda när det är ditt barn!
    Då kommer du inte alls äcklas lika mkt ;))

Jag har jobbat som au-pair ett år, och då tog jag hand om en liten pojke som
    bara var 6mån när jag kom dit!
    Plus syrran har tre barn som jag har lekt mkt massor och bytt blöjor osv.
    Så jag ser verkligen fram emot det, även om man kommer vara konstant trött
    och allt det som hör till!

Ja, om jag hade ÄL i fredags den 4/1 som jag tror, då borde BIM vara typ 20/1.
    Men som sagt, min kropp har varit konstig, förra månaden fick jag mens
    3v efter ÄL.... 
    Jag har iaf bestämt att jag gör ett test lör den 19/1, om jag inte fått mens innan dess!  
    Haha andras kräk är aldrig mysigt;)

Du o jag ligger nästan i fas med varandra på datum :) Min äl tror jag var nu igår den 6/1 så min BIM borde vara runt den 20/1. Vi har sexat massor, 30/12, 2/1, 4/1 och morgon + kväll den 6/1 då jag tror min äl var. Vad tror ni? Lyckades jag träffa bra på dagarna om min äl flytning började igår?

Mitt MA var den 15/12 men moderkakan togs bort den 19/12 så det är det sista datumet jag räknat på då min cykel brukar vara på 32 dagar. Båda mina Appar i mobilen sa att jag borde få äl den 6 och enligt flytningarna verkade det stämma :D Jag var skit skraj att jag kanske inte skulle få äl den här månaden. Jag har haft små bruna flytningar hela tiden som aldrig försvinna till 100%de var borta i två dagar för att sedan komma tillbaka. Och varje gång vi har sex så får jag nya bruna flytningar fast med lite färskt blod också. (äckelvarning) Så jag trodde verkligen inte det skulle finnas en chans till bebis den här månaden. Men nu tändes ett ljus :D Däremot så blödde jag rätt mycket efter sexet igår. Och på gyn akuten (ringde dit) sa de att de förmodligen bara var känsliga slemhinnor som var anledningen till det. Hur har det varit för er?
  • ärdetmintur2013
    Bubbas skrev 2013-01-10 07:29:14 följande:

När skulle du på vul? Hade du bokat tid? Som sagt, många känner ju knappt av nånting när dom är gravida, så det är säkert ingen fara :) Vad gulliga ni är som hejar på mig! Och ja.. Inte ens bruna flytningar idag heller. Eller inte nu på morgonen iaf. Om jag blir ledig imorgon testar jag nog då. Mysigare att testa till en helg, ifall man skulle ha turen att plussa.. Jag är skitnervös..
    Du får säkert ditt plus nu :D
  • ärdetmintur2013
    Bubbas skrev 2013-01-11 09:54:45 följande:
    .................................LIVRÄDD!!

Grattis grattis!!!!!!!! Smitta av dig på alla oss!!!!
  • ärdetmintur2013
    Diche79 skrev 2013-02-22 07:52:21 följande:
    Godmorgon tjejer!

Idorf, enda sättet att veta är att ta en gravtest.
    Jennie, vi håller tummarna för dig, men klart att det blir ett bra resultat!
    Bubbas - hur går de för dig, plus eller mens än? 

Jag tog ett digitalt CB igår, var svinnervös medan timglaset blinkade..  Gick ur badrummet
    i 10min och när jag gick tillbaka så stod det "gravid 2-3" och då kunde jag börja andas igen!
    Sambon kom hem vid 18-tiden, och efter en stund gick han ut i köket.
    Först sa han bara "vad mörkt det var här" och sen såg han att ugnen lyste, och då frågade han
    vad det var i ugnen "en bulle??" Jag stod bara och tittade på honom och väntade på att han skulle
    fatta... Tog ett par sekunder innan han förstod, och precis då så kunde inte jag hålla mig längre
    utan jag började stortjuta, tårarna bara sprutade ur ögonen :/
    Han blev såklart jätteglad och stolt :)  Så nu har vi iaf kommit överens om att vi ska få till ett
    tidigt VUL och sen om allt ser bra ut då så kommer vi berätta för våra föräldrar/syskon.

Sist dog fostret kring v6-7, tror det stod v6.6 på skärmen när läkaren mätte fostret. Idag är jag på v4+6.
    Så jag hoppas jag slipper blod de närmsta 3v, då hoppas jag att det kommer kännas bättre i psyket.
    Brösten gör ont än iaf och molvärken börjar komma tillbaka.
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3
  • ärdetmintur2013
    Diche79 skrev 2013-03-08 13:07:41 följande:

JAG HAR ETT TICKANDE HJÄRTA I MAGEN!!!  :)

Jag är så lycklig!!  Allt såg jättebra ut!  <3

Stor kram till er alla, trevlig helg!!     

Grattis grattis grattis!!!!!!!
    Bubbas skrev 2013-03-09 09:20:15 följande:
    Testade digitalt nu, gravid 1-2! Okej jag tror väl på det nu då! :) Ber till gudarna att vi får behålla det denna gång! Tredje gången gillt!
    Grattis grattis grattis!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas nu ni får njuta ordentligt, jag fick äntligen ägglossning den 7/3 hade MA den 15/12 så det tog tid. Nu hoppas jag att jag också är i samma liga som ni andra! Kram

• ärdetmintur2013

Jag förstår verkligen din känsla men risken är minimal att något skulle gå fel så här sent. Om du väljer att inte "visa upp magen" så tror jag att du kommer ångra dig i efterhand. Njut nu!!! Detta är ju den bästa tiden av graviditeten (har jag hörs) man har en fin mage att visa bebisen rör sig där inne men man är inte så stor o svullen att man har jobbigt med den. Det kommer gå så bra <3

• ärdetmintur2013
    Bubbas skrev 2013-08-21 12:10:12 följande:
    Har precis varit iväg på det andra rul'et och pojken hade vuxit och mådde jättebra! :D Känner mig gladare idag!

Vad roligt! Klart du inte ska visa upp magen om du inte vill, försök njuta när du är hemma iallafall
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/