• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas

Har fått sån konstig brännande känsla i bröstvårtorna, ena började igår och nu andra. Är en pina till och med att ha tröja på sig men man kan ju inte gå näck liksom! Nån som haft liknande och vet vad det beror på??

• Jennie89

Beklagar dina ma/mf Förvirrad, måste kännas svårt.

Hm, det där känner jag inte igen Bubbas, mina kliar lite då och då bara.

Inskrivning idag, fick tid för VUL den 8/2, ville ha det efter den andra så att jag klarat 12 veckorsgränsen. Jättetrevlig BM och det verkar bli en babyboom i Blekinge i augusti, jag var hennes fjärde inskivning för dagen. Annars mår jag som innan, inga symptom förutom brösten och de litar jag inte på alls.    
    Den någorlunda glada känslan i kroppen försvann när jag efter att ha kommit tillbaka till jobbet fick veta att en gammal klasskompis tagit livet av sig, första gången chefen fick se mig gråta (och förhoppningsvis sista) körde hem direkt och sitter här som i chock och undrar om jag hade reagerat lika hårt om jag inte haft lite extra hormoner i mig...

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-21 16:23:03 följande:
    Beklagar dina ma/mf Förvirrad, måste kännas svårt. Hm, det där känner jag inte igen Bubbas, mina kliar lite då och då bara. Inskrivning idag, fick tid för VUL den 8/2, ville ha det efter den andra så att jag klarat 12 veckorsgränsen. Jättetrevlig BM och det verkar bli en babyboom i Blekinge i augusti, jag var hennes fjärde inskivning för dagen. Annars mår jag som innan, inga symptom förutom brösten och de litar jag inte på alls.     Den någorlunda glada känslan i kroppen försvann när jag efter att ha kommit tillbaka till jobbet fick veta att en gammal klasskompis tagit livet av sig, första gången chefen fick se mig gråta (och förhoppningsvis sista) körde hem direkt och sitter här som i chock och undrar om jag hade reagerat lika hårt om jag inte haft lite extra hormoner i mig...

Min syster säger att hon skulle gjort ett nytt test, men då på morgonen, för att se så det inte är nått gravsymptom. Köpte apotekets, var typ det enda som fanns. Så kollar igen imorgon. Även dragits med huvudvärk i några dagar. Var en ung kille i kassan på apo. Varför känner man sig så dum?? Ja hej jag ska hem och kissa på en sticka! Åh nej, fy tusan vad tragiskt jennie! Jag beklagar! Du hade säkert reagerat typ lika, sånt där är inte alls lätt! :( Låt tårarna komma bara, dom måste ut! Härligt att äntligen varit iväg på inskrivning ändå och vad SKÖNT med tid för vul!
  • Jennie89

Varför kan det inte bara vara likadant för alla...
    Håller tummarna för dig imorgon Bubbas. Det finns så många förklarning till vad blödningen berodde på, man skulle haft ett ultraljud hemma!

Jag började nästan gråta när jag pratade med BM, så fort jag pratade om min oro blev jag darrig på rösten. Kände mig lite löjlig haha. Nåja, man fick inte göra VUL utan anledning så hon skrev något om att vi var intresserade av fosterdiagnostik. Nu ska man bara försöka få de kommande 2,5 veckorna att gå, ska bli skönt att få veta om känslan eller hoppet har rätt. Hoppas på hoppet!    

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-01-21 21:01:09 följande:
    Varför kan det inte bara vara likadant för alla... Håller tummarna för dig imorgon Bubbas. Det finns så många förklarning till vad blödningen berodde på, man skulle haft ett ultraljud hemma! Jag började nästan gråta när jag pratade med BM, så fort jag pratade om min oro blev jag darrig på rösten. Kände mig lite löjlig haha. Nåja, man fick inte göra VUL utan anledning så hon skrev något om att vi var intresserade av fosterdiagnostik. Nu ska man bara försöka få de kommande 2,5 veckorna att gå, ska bli skönt att få veta om känslan eller hoppet har rätt. Hoppas på hoppet!    

Men nu är jag ju nojjig igen! Googlat runt på apotekets gravtest och massor har fått spökstreck på dom, då kommer man ju ändå inte lita på det om det är pos! Åh! :( Äsch det är inte löjligt, var ju vara bra så bm verkligen fick se hur orolig du är! Hoppet är det sista som överger en! :) Kram!
  • Diche79

Kunde inte hålla mig härifrån,  undrar oxå hur det har gått för dig Bubbas?

Min mens är nästan slut nu. Beräknad ÄL blir  3-5/2 nånstans.
    Nästa BIM är 19/2.
    Jobbigt, vårat första BF datum var den 21/2... Så nu hoppas jag att jag plussar den 21/2, det blir min
    nästa testdag om inte mensen kommer innan dess!

Och sen har jag haft en superjobbig måndag! var inne och lämnade blod inför
    fertilitetsutredningen.  Såklart att min lillebror fick en pojke den dagen!
    Kommer såväl ihåg känslan jag hade den dagen han ringde och berättade att de väntade
    barn, det var samma dag som jag hade plussat!
    Och nu när han fick sin pojke så är jag inne för fertiltetsblodprov..
    Gissa om jag storgrät hela kvällen!!!  :((

• Bubbas

Hej tjejer! Minus of course. Nu känns det bara som att ja ja, ett mf till så får man ju iaf hjälp sen. Frågan är bara hur mycket man orkar psykiskt för på topp är jag inte direkt. Gråter nästan varje dag för man känner sig så förbannat oduglig, man kan inte ens behålla en graviditet. Så jag väntar väl på äl, igen! Usch ja diche, jag bävar också för vårat bf datum, 2/4. Kommer nog bli en jobbig dag om man inte är gravid igen då! Grattis ändå till din brorsson..

• Diche79

Men gumman, jag är sååå ledsen för din skull!

Även om det känns helt hopplöst nu, så försök tänka positivt. Du blev iaf gravid, dvs
    din kropp ställde om sig direkt och började fungera igen!
    Ta några dagar och sörj och var lessen/arg nu. Men på lördag så börjar vi om, bägge två!
    Då ska vi försöka slappna av, ha kul och inte tänka konstant på att bli gravid!
    Boka in massage eller nåt annat som gör att du slappnar av en stund!

Vi ska på relax 2h ikväll, bubbla lite jacuzzi, bada bastu och bara ta det lugnt!
    Den 4 ska jag på massage 30min. Och så ska jag försöka boka
    in nåt nästa fredag den 1/2, för att jag ska koppla av så mkt
    som möjligt i kroppen nu när det börjar närma sig ÄL igen!

Återkommer efter min nästa ÄL!!

Kramar

• Jennie89

Usch Diche, låter riktigt jobbigt med din bror... Man vill så gärna vara glad för andra men jag känner mig mest bitter.
     Jag börjar också närma mig mitt förra BF, 29de jan. Försöker att inte tänka på det men det sitter ändå i bakhuvudet.

Det var tråkigt Bubbas...   Tur att man inte ger upp.

Jag grät nyss för mina chefer under ett lönesamtal. Kändes ju bra... Eftersom män är lite trögtänka ibland slutade det med att jag berättade om mitt ma (eller, sa att jag fått missfall i v 16 i aug) och tårarna började spruta. Åh, jag hade precis varit inne på Facebook innan jag gick in på det där lönesamtalet och varit nära till tårarna då de flesta skriver om han som tog livet av sig (och jag måste självklart läsa hela deras berättelser om vilken underbar vän han var), inte den bästa uppladdningen precis.

Imorse berättade jag även för den första att jag hoppas att jag är gravid, min massör. Hade tänkt ljuga men när ag väl stod där inne kändes det enklast att berätta. Jag berättade hela historien om mitt ma så ja... Detta var inte den bästa dagen att ha lönesamtal haha. Nåja. Vad ska man göra...

Känner lite så jag också Bubbas, om det skitit sig denna gången med är det bara ett kvar innan man får hjälp. Men vad får man för hjälp egentligen? Känns som många får svaret att inget är fel...      

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/