• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Marie89

Bara undrar hur ni andrhaft det, jag fick konstaterat MA 1/2 och fick sen medicinskt så de kom ut den 4/2, jag har nu i nästan en vecka bara haft som en flytning i blödning, har räckt med trosskydd, igår kom det bara typ en tesked, trodde de skulle vara borta idag, men idag har jag som en mensblödning och mensvärk, kan mensen redan ha kommit? eller går det upp och ned med blödningen?

• Bianca1

Så var det för mig med. Ringde bm och hon sa att det kunde vara mensen som kommit men det kändes tidigt tyckte jag. Och fyra veckor senare kom den riktiga mensen så i mitt fall det inte mens. Men hoppas du blir återställd fort och beklagar ditt MA!

Kram!

• Diche79

Marie, jag blödde i ca 14-15dgr, och det var olika mkt varje dag.
    Vissa dagar kom det knappt inget alls, sen nästa dag så var det lite mer.
    Mitt kom ut av sig själv, slapp både skrapning och tabletter!

• Marie89

Blev så besviken när jag trodde blödningen var över så kom det mer, men egentligen kvittar et om det är mens eller blödning, vi kommer inte börja försöka förrän i slutet av april igen iallafall.
    Har tagit det beslutet nu framförallt för att det ska bli på andra sidan årskiftet. 

• Bianca1

Jag försöker på en gång, fast jag egentligen inte tänkt mig ett december-barn. Men blir för lång väntan :(

• jensan1

Här känns det segdraget med... blöder fortfarande, har gjort i 10 dagar nu så det är väl ett tag kvar. När testade ni negativt igen efter MA?
    Tänkte vänta tills nästa vecka med att testa, hoppas verkligen att det är negativt då, men vet att det kan dröja flera veckor innan HCG går ur kroppen.

• Bubbas

Jag testade neg redan efter 1 v vid mitt mf, minns inte riktigt vid ma:t men det var nog ca 3-4 v efter.

• Diche79

God morgon,
    jag testade oxå negativt 4-5v efter mitt MA. Men fostret hade ju dött
    ytterliggare 5-6v innan dess, så jag tror att det tog drygt 2mån från fosterdöd tills
    negativt test dök upp.

BIM imorgon, fortfarande säker på mens!
    Molvärk och ömma bröst, samma som vanligt...!
    Ska ladda med tamponger på vägen hem från jobbet i em :))

Bubbas - oxå BIM i veckan va?  Jag håller tummarna för dig!! Kram

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-18 07:33:32 följande:
    God morgon, jag testade oxå negativt 4-5v efter mitt MA. Men fostret hade ju dött ytterliggare 5-6v innan dess, så jag tror att det tog drygt 2mån från fosterdöd tills negativt test dök upp. BIM imorgon, fortfarande säker på mens! Molvärk och ömma bröst, samma som vanligt...! Ska ladda med tamponger på vägen hem från jobbet i em :)) Bubbas - oxå BIM i veckan va?  Jag håller tummarna för dig!! Kram

Japp på onsdag är det bim på cykeldag 38 (!!) Märker inget än men tror den kommer då vi inte försökt speciellt mycket nu efter mf. Har inte ens märkt av nån äl denna månad. Har dessutom bara sexat ca 2 gånger i veckan. Hoppas din uteblir ändå! :) Kram!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/