• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Oj, CD 38!!  Jag är på CD 31 idag bara...
    Vilken dag testade du på förra månaden? Men sexat två ggr / vecka kan räcka,
    bara ni träffade ÄL..
    Jag håller tummarna för dig!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-18 09:41:29 följande:
    Oj, CD 38!!  Jag är på CD 31 idag bara... Vilken dag testade du på förra månaden? Men sexat två ggr / vecka kan räcka, bara ni träffade ÄL.. Jag håller tummarna för dig!

11/1 plussade jag på cd 35. Började blöda riktigt 14/1 :(
  • jensan1

Här är blödningen snart helt slut, det är bara pyttelite kvar. Är det ok om man råkar få till det nu? Det hände sig så nämligen igår och nu oroar jag mig lite för att jag kanske går och drar på mig en infektion, inte så smart kanske....

• Bubbas
    jensan1 skrev 2013-02-18 11:05:17 följande:
    Här är blödningen snart helt slut, det är bara pyttelite kvar. Är det ok om man råkar få till det nu? Det hände sig så nämligen igår och nu oroar jag mig lite för att jag kanske går och drar på mig en infektion, inte så smart kanske....

Risken finns väl men man vet ju aldrig. Vi fick rådet att vänta en mens men då blev ju jag skrapad, så vi väntade. Går nog bra för er!
  • Diche79

Då tror jag att du får plus igen Bubbas, håller tummarna för dig!

Jag har börjat frysa nu, så mensen är väl på ingång!

• Idorf

hej tjejer . vet inte om jag platsar här men jag var gravid men började blöda och åkte på koll o då såg man bara en tom hinnsäck i vecka 10. fick inte så mkt mer info så vet inte va de innebär så just, om fostret dött då eller om de är ett missfall och vad är skilnade på en tom hinnsäck, dött foster o missfall. allt är snurrigt nu.

har iaf blödigt rikligt i 10 dagar nu efter att ha tagit 6 tabl samma dag vi var på VUL.

är jätte orolig att allt inte är ute pga mina blödningar me klumpar, och jag drar mig för o gå på återkollen för jag vill inte höra att de kanske finns nått kvar o jag måste skapas, jag kommer inte klara av o skrapas de är min mardrömm... och jag vill heller inte ligga där i stolen med ett blodigt underliv o veta att nån ska in o titta där, nä fyfan va liten jag känner mig just nu!!

vill så gärna bli gravid igen, min kropp SKRIKER efter ett syskon!! 

• jensan1
    Idorf skrev 2013-02-18 14:39:36 följande:
    hej tjejer . vet inte om jag platsar här men jag var gravid men började blöda och åkte på koll o då såg man bara en tom hinnsäck i vecka 10. fick inte så mkt mer info så vet inte va de innebär så just, om fostret dött då eller om de är ett missfall och vad är skilnade på en tom hinnsäck, dött foster o missfall. allt är snurrigt nu.

har iaf blödigt rikligt i 10 dagar nu efter att ha tagit 6 tabl samma dag vi var på VUL.

är jätte orolig att allt inte är ute pga mina blödningar me klumpar, och jag drar mig för o gå på återkollen för jag vill inte höra att de kanske finns nått kvar o jag måste skapas, jag kommer inte klara av o skrapas de är min mardrömm... och jag vill heller inte ligga där i stolen med ett blodigt underliv o veta att nån ska in o titta där, nä fyfan va liten jag känner mig just nu!!

vill så gärna bli gravid igen, min kropp SKRIKER efter ett syskon!! 

Hej. Klart att du ska vara här! Det tycker jag iaf.

Kanske hade du en ofostrig graviditet eller så hade fostret kommit ut men hinnsäcken var kvar?
    I vilket fall som, beklagar verkligen. Gå på återkontrollen, det är mitt råd. Kan vara skönt att få ett avslut och skulle du få besked om att du måste skrapas är det väl det bästa så att du inte får en infektion och kanske skadar nått där inne.
    Själv har jag tid för vul på torsdag och jag är också i valet och kvalet för jag tror att det har skött sig själv och håller på att sluta blöda. Men tänkte ta ett test först, är det helt negativt så är det ju kanske meningslöst att gå. Det är inte kul att gå på gynundersökning, speciellt inte vid missfall, men vad kan man göra?

Hoppas på att det tar sig snart igen för dig!

Jag drömde inatt att jag var gravid igen. Lite lustigt, det hade jag inte väntat mig, men kanske om man har stark önskan efter nått så drömmer man om det. Annars brukar jag bara drömma sånt när jag är gravid.
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-18 13:24:42 följande:
    Då tror jag att du får plus igen Bubbas, håller tummarna för dig! Jag har börjat frysa nu, så mensen är väl på ingång!

Jag börjar tro mer och mer att jag inte ens var gravid sist, eftersom allt var typ som mens med bruna flytningar i början och det, även fast cb digital visade 1-2 v. Nä jag vet inte? Nej nu tror jag inte att jag är det, känns inte så iaf. Idorf: Jag lovar dig, att skrapas är tusen gånger bättre än att försöka ta bort ev rester vid en gynundersökning, för det provade dom med mig först. Jag var också rädd för att skrapas och visste knappt innan vad det innebar. Hade aldrig blivit sövd eller legat på sjukhus heller, men det var verkligen såå skönt! Låter kanske konstigt men man fick somna hur gott som helst och vakna 15 min senare och allt var klart. Så det är verkligen ingenting att oroa sig för, även om det känns skrämmande.
  • jensan1
    Bubbas skrev 2013-02-18 17:43:16 följande:

Jag börjar tro mer och mer att jag inte ens var gravid sist, eftersom allt var typ som mens med bruna flytningar i början och det, även fast cb digital visade 1-2 v. Nä jag vet inte? Nej nu tror jag inte att jag är det, känns inte så iaf. Idorf: Jag lovar dig, att skrapas är tusen gånger bättre än att försöka ta bort ev rester vid en gynundersökning, för det provade dom med mig först. Jag var också rädd för att skrapas och visste knappt innan vad det innebar. Hade aldrig blivit sövd eller legat på sjukhus heller, men det var verkligen såå skönt! Låter kanske konstigt men man fick somna hur gott som helst och vakna 15 min senare och allt var klart. Så det är verkligen ingenting att oroa sig för, även om det känns skrämmande.
    Senast var det bara väldigt tidigt, var det inte så? Bim 11/1 och sen blödning 14/1? Det är ju så pyttelitet så det är väl bara som en vanlig mens. Har förstått att den brunablödningen i början är när livmoderhalsen öppnar sig lite för att släppa ut allt. Enligt min BM iaf.
    Men det hjälps ju inte ändå, för vet man att man är gravid är det jobbigt hur tidigt det än är. Men gravid var du nog.
    Hoppas nu att det inte händer fler gånger bara!

• Bianca1

Blir så rädd när jag läser om alla efterkontroller som alla gått på! Jag blev aldrig erbjuden nån sån! Bara ett gravtest!

Känner mig gravid fast jag nyss hade mens. Är rädd att nått är kvar, fast testet var negativt. Ingen ÄL ännu. I min "vanliga" cykel borde jag ha ÄL imån men nu vet man ju inte :(

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/