• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Marie89

Min man är ganska bestämd på punkten att vi ska vänta så det blir barn efter årskiftet, alltså vänta typ 2 månader, är ju inte så länge egentligen och egentligen ligger det något i det.
    Men så har man kollat runt här och läser om de som blir gravida direkt igen och man bara känna ska man skydda sig från den chansen. och samidigt kan de bli fler missfall som skjuter fram tiden. Vi får väl se den dagen jag har ägglossning vad som händer, tror det blir för konstigt att liksom använda kondom då?

aja ja har haft tur med den fysiska delen iallafall, blöder mindre än vid mens, blödde bara mer första dagen, sen som vanlig mens andra och nu som i slutet av en mens (gjorde det medicinska i måndags), idag ska jag försöka jobba igen har varit lite sjukskriven för det här.       

• Marie89

Jennie lycka till på VUL förresten hoppas det är bra! Måste ju vara så grymt nervöst inför det? Känns som nästa gång man blir gravid kommer man inte våga glädjas förrän man gjort UL i v.12.

• Diche79

Hej igen,
    kunde inte hålla mig borta - behöver hjälp av er!

Körde med ÄL-tester den här månaden, samma som förra.
    FIck två lika streck i måndags = positivt.
    I tisdags så fick jag ett teststreck som var starkare än kontrollstrecket, dvs ännu mer positivt.

Ska jag utgå från mån eller tisdag då?

Om jag utgår från mån så borde jag ha haft ÄL tis/ons.
    Om jag utgår från tis så borde jag ha ÄL ons/tors.

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-07 13:33:02 följande:
    Hej igen, kunde inte hålla mig borta - behöver hjälp av er! Körde med ÄL-tester den här månaden, samma som förra. FIck två lika streck i måndags = positivt. I tisdags så fick jag ett teststreck som var starkare än kontrollstrecket, dvs ännu mer positivt. Ska jag utgå från mån eller tisdag då? Om jag utgår från mån så borde jag ha haft ÄL tis/ons. Om jag utgår från tis så borde jag ha ÄL ons/tors.

Hihi hej igen :) Jag har aldrig provat äl-tester men jag skulle nog tro på då det var starkast streck, dvs tisdag. Jag vet ingenting längre, har kanske ingen äl nu månaden efter mf? Har inte märkt av någon äl flytning än iaf. Är på cykeldag 25 idag och om äl är som den varit tidigare så borde den varit igår. Sexade då iaf. Borde ha bim 20/2.
  • Diche79

Hoppas det går bra för Jennie idag!! :)

Tror faktiskt jag hade ÄL igår, hade molvärk HELA dagen.
    Och imorse när jag vaknade tyckte jag att jag kände mig varmare
    än normalt, brukar alltid frysa när jag går upp ur sängen.

Vi fick aldrig till det med sexet igår, får försöka idag igen och hoppas det inte är försent..
    Men vi sexade lör-sön-mån-ons, och nog ikväll oxå.  

Då har vi BIM ungefär samtidigt Bubbas! Men jag har redan insett att
    det inte tog sig nu heller.
    Nu så kommer jag ta en lång paus, vi kommer hoppa över ÄL i mars.
    Och så fortsätter vi igen i april istället.

Hörs vid BIM om ca 2v!!

Trevlig helg till er alla!

• Jennie89

De säger väl att ägget ska släppa 24-48 timmar efter det att det först visat positivt. Men samtidigt har jag läst att ägget inte alltid vill släppa direkt. Men så som ni har sexat borde ni har täckt upp ändå ;)

Jag kan tyvärr inte dela med mig av någon bild, men allting såg bra ut! Såg ett litet hjärta som slog och den låg typ på rygg och benen och armarna spretande och den rörde sig hela tiden. Jag var helt stum haha. Dessvärre blev bilden vi fick urusel och man ser ingenting på den. Det visade att jag var i 13+2 istället för 12+5 men det lär ändras på rul sen.

Jag börjar nästan tro att det ska gå vägen denna gången. Missfallsrisken är väl inte så stor nu, finns gör den ju alltid, det kommer man aldrig ifrån.

Lycka till nu tjejer! Hoppas du har haft äl Bubbas och Diche, ge inte upp redan.

Ha en underbar helg!            

• Bubbas
    Jennie89 skrev 2013-02-08 13:17:19 följande:
    De säger väl att ägget ska släppa 24-48 timmar efter det att det först visat positivt. Men samtidigt har jag läst att ägget inte alltid vill släppa direkt. Men så som ni har sexat borde ni har täckt upp ändå ;) Jag kan tyvärr inte dela med mig av någon bild, men allting såg bra ut! Såg ett litet hjärta som slog och den låg typ på rygg och benen och armarna spretande och den rörde sig hela tiden. Jag var helt stum haha. Dessvärre blev bilden vi fick urusel och man ser ingenting på den. Det visade att jag var i 13+2 istället för 12+5 men det lär ändras på rul sen. Jag börjar nästan tro att det ska gå vägen denna gången. Missfallsrisken är väl inte så stor nu, finns gör den ju alltid, det kommer man aldrig ifrån. Lycka till nu tjejer! Hoppas du har haft äl Bubbas och Diche, ge inte upp redan. Ha en underbar helg!            

Åååhh vad underbart Jennie! Så himla glad för din skull! :D :D Ha nu en riktigt trevlig helg tjejer! Kram!
  • Bianca1

Hej tjejer, får jag vara med?

Fick konstaterat ma i v 9. Fostret dött i v 8. Låter kanske konstigt men jag "kände" av när det skedde! Hade en konstig smärta (som dock inte gjorde direkt ont) i magen och sen nästan direkt försvann alla symptom! Från att ha kräkts regelbundet till att vakna upp och kunna städa och vika tvätt utan problem! Ringde bm direkt men det var ju nyårshelg så fick vänta en vecka.

Då såg man att fostret dött och även om jag "visste" så hoppades man ändå. Detta var 4/1 och jag fick tillbaka min mens för tre dagar sen och nu är den typ slut. Så jag vill köra på direkt, oberoende när den föds.

Hur går det för er andra?

Kram från mig!

• jensan1

Hej,

Får jag hoppa in här?
    Har fått mitt andra MA, denna gång i v 9, förra gången var det v 11.
    Vi har fått en son i mellan, som nu är 10 månader och vi förstöker allstå skaffa ett syskon till honom.

Har nu blött i 4-5 dagar och väntar fortfarande på att det ska komma ut helt och hållet.
    Är 34 år och har barn sen tidigare förhållande, min man och jag har ett gemensamt.

• Marie89

Åhh grattis Jennie!
    Måste varit jättnervöst innan! Men då ska det säkert gå vägen ska du se! 

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/